Services

Public relations Communication strategy Branding Google Ads Positioning of websites Website development

Product offer

Company events Food marketing Marketing communication Graphic design Sales support Online marketing

Consulting offer

Social Media Internal communication Crisis management Employer Branding Reference Marketing Customer Lifetime Value B2B Marketing
return

Valuable links

Wartościowe linki – warto o nie zadbać, aby nasza strona była bardziej widoczna.

Definition

Linki, inaczej hiperłącza, to rodzaj odnośników, za pomocą których można szybko i skutecznie przemieszczać się pomiędzy interesującymi nas treściami. Pojęcie linków pojawia się w obecnych czasach bardzo często, a linkowanie pozytywnie wpływa na uzyskanie silnej pozycji danej strony w wyszukiwarce internetowej. Wartościowe linki muszą być związane z tematyką strony – tylko tak zachęcą odbiorców do dalszego poruszania się między poszczególnymi zakładkami.

Wartościowe linki – ciekawostki, o których musisz wiedzieć

Linki to nie tylko fragmenty tekstu, zawierające adres, dzięki któremu przeniesiemy się na konkretną stronę. Linki mogą być ukryte także w obrazkach, słowach i wielu innych elementach, znajdujących się na stronie internetowej, czy w wiadomości e-mail. Największe znaczenia ma nie ilość linków, ale to, by były one dobrej jakości. Wartościowe linki pomagają budować pozycję strony na zewnątrz, dlatego warto skupić się na tym aspekcie.

Wartościowe linki powinny być także wyposażone w znacznik dofollow, czyli atrybut, który jest wskaźnikiem dla robotów indeksujących, że nastąpiło przejście na daną stronę. Atrybut dofollow to praktycznie podstawa poprawnego indeksowania i linkowania na potrzeby SEO. Takie linki pozwalają budować zaufanie do strony, ale także wpływają na znaczne zwiększenie jej widoczności.

Wartościowe linki –najważniejsze informacje

Jak pozyskiwać wartościowe linki?

Pozyskiwanie wartościowych linków to inaczej link building. W prostych słowach można powiedzieć, że polega on na zdobywaniu odnośników do danej strony internetowej za sprawą udostępnienia wartościowych i interesujących treści. W pozyskiwaniu wartościowych linków bardzo pomocne są serwisy z recenzjami, odnośniki na stronach znanych blogerów, bardzo popularne strony zapleczowe, a także serwisy ofertowe.

Algorytm Google ceni sobie naturalność, dlatego tak ważne jest, by stosować kilka różnych metod pozyskiwania linków i działać na szeroką skalę. Co się sprawdza? Do dobrych praktyk należy publikowanie artykułów na portalach o tematyce branżowej. Dla uzyskania najlepszych efektów warto nawiązać w tym zakresie stałą współpracę. Można także korzystać z płatnych portali o zasięgu ogólnokrajowym, które zajmują się pożądaną przez nas tematyką i tym sposobem docierać do nowych odbiorców. Specjaliści w danej dziedzinie powinni także wypowiadać się na konkretne tematy. Wypowiedzi eksperckie można umieszczać w artykułach prasowych. Tym sposobem nie tylko dotrzemy do nowych odbiorców, ale także zyskamy większy prestiż i autorytet w branży.

Co charakteryzuje wartościowe linki?

Wartościowe linki muszą pochodzić z zaufanej strony, na której znajdują się rzetelne i merytoryczne informacje, zatem bardzo ważna jest wartościowa treść. Wartości konkretnych stron często ulegają zmianie, dlatego koniecznie trzeba cały czas monitorować kluczowe wskaźniki i na bieżąco reagować w razie zaistnienia niepokojących zmian. Linki powinny także pochodzić z rzetelnych źródeł, zatem koniecznie trzeba sprawdzać wiarygodność stron. W zakres kontroli warto także wprowadzić bieżące sprawdzanie, czy link nadal działa, zdarza się bowiem, że spotykamy się z niedziałającymi odnośnikami, które nigdzie nie przenoszą.

Wartościowe linki – inwestycja, która się opłaca

Wartościowe linki to takie odnośniki, które mają dobry wpływ na pozycjonowanie danej Web page i zwiększają jej widoczność w wyszukiwarkach. Wartościowe linki są niezbędne dla strategii SEO, czyli pozycjonowania strony w taki sposób, by znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Duże znaczenie ma to, skąd wychodzi link do naszej strony. Ważne by miejsce to było zaufane, a także posiadało dużą wartość merytoryczną dla odwiedzających.

Kolejna kwestia to unikanie programów i serwisów, które udostępniają linki na bardzo szeroką skalę i robią to wręcz masowo. Niestety takie działanie może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego. Dlatego unikajmy farm linków i agencji, które proponują nam stosowanie technik spamowania.

Related entries:

Marketing plan, image creation, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, customer acquisition, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Do you need help with your business development?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Managing director

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Call me Log in Contact