Nawigacja

Zarządzanie marką: wskazówki dla przedsiębiorców

BrandingPRStrategia marketingowa
zarządzanie marką a sukces firmy

Zarządzanie marką pozwala utrzymać, poprawić i zwiększyć świadomość firmy wśród odbiorców. Wspomniana strategia pomaga budować relacje z klientami, co przełoży się na zyski. Aby skutecznie dotrzeć do grupy docelowej, zadbaj o to, aby wizerunek marki był wyjątkowy, nakierowany na potrzeby konsumentów i spójny we wszystkich kanałach marketingowych. Sprawdź, jak wyróżnić  się w branży e-commerce.

Zarządzanie marką: skuteczna technika marketingowa

Wiele osób utożsamia zarządzanie marką z marketingiem, należy jednak zaznaczyć, że między wspomnianymi pojęciami istnieje wyraźna różnica. W pierwszym przypadku chodzi o kreowanie wizerunku firmy, zaś drugi dotyczy poszczególnych kampanii reklamowych. To rozgraniczenie jest kluczowe, ponieważ wpływa na to, czy przedsiębiorca osiągnie sukces. Aby zdobyć zaufanie grupy docelowej,  zadbaj o to, żeby produkt, treści, styl komunikacji, eventy, opakowanie, design strony i standardy obsługi klienta odzwierciedlały wartości marki.

Zastanawiasz się, jak zwiększyć zaufanie klienta? Jeśli wydaje Ci się, że zarządzanie wizerunkiem firmy ogranicza się do logo, kampanii reklamowej, czy sloganu, nadszedł czas, abyś zweryfikował swoje poglądy. Pamiętaj, że strona internetowa stanowi Twoją wizytówkę, dlatego postaraj się, żeby wywarła pozytywne wrażenie na potencjalnych klientach. Przy okazji wybierz nazwę domeny, która jest atrakcyjna, profesjonalna i łatwo zapada w pamięć. Jeśli zarządzanie marką ma wyróżnić Cię na rynku, regularnie sprawdzaj skuteczność swoich działań.

Jak zbudować pozytywny wizerunek marki?

Pozycjonowanie wizerunkowe, znane również jako SERM, ma na celu stworzenie lub podtrzymanie pozytywnego obrazu marki. Wspomniany obszar obejmuje:

  • publikację i optymalizację artykułów, filmów i newsletterów,
  • generowanie pozytywnych komentarzy,
  • kampanie Google Ads,
  • monitorowanie opinii w sieci. 

Zastanawiasz się, jak zbudować pozytywny wizerunek marki?

Skorzystaj ze wsparcia naszych ekspertów!

Specjaliści przekonują, że zarządzanie marką jeszcze nigdy nie odgrywało tak ważnej roli jak teraz. Jak pokazują najnowsze badania, w 90% przypadków robimy zakupy pod wpływem emocji. Jeśli zbudujesz silną markę, zdobędziesz lojalność klientów. Dodatkowo wyróżnisz się w branży, dzięki czemu kupujący zdecydują się na Twój produkt lub usługę, zamiast pójść do konkurencji. Pamiętaj, że bardziej opłacalne jest podtrzymywanie relacji ze stałymi klientami, niż pozyskiwanie nowych. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt