Nawigacja

Pozycjonowanie regionalne – kto może z niego skorzystać?

Online marketing

Pozycjonowanie regionalne to prosta, aczkolwiek bardzo skuteczna forma promocji firmy w internecie. Na jakiej zasadzie działa? I dla jakich przedsiębiorstw jest przeznaczona?

Czym jest pozycjonowanie regionalne?

Pozycjonowanie regionalne to szereg działań, których celem jest zwiększenie widoczności strony internetowej w konkretnym regionie. Wpisując w Google frazę „fryzjer damski”, otrzymasz listę adresów oraz stron należących do firm świadczących tę usługę najbliżej Twojego aktualnego położenia. Co ciekawe, nie musisz dodawać do frazy nazwy miasta. Dzięki usłudze geolokalizacji Google automatycznie przyporządkuje Cię do określonej lokalizacji. 

Przedsiębiorca, który chce skorzystać z lokalnego pozycjonowania, powinien zadbać o odpowiednią optymalizację swojej strony przede wszystkim poprzez:

  • nasycenie słowami kluczowymi, 
  • umieszczenie nazwy miasta w nagłówkach, tagach title itd., 
  • podanie adresu firmy i danych kontaktowych. 

Wszystko to powinien poprzedzać audyt strony internetowej. Duże znaczenie ma także: właściwe zarządzanie wizytówką firmy w Google Moja Firma, wprowadzenie znaczników na Mapie Google oraz pozyskanie wartościowych linków, które będą prowadzić do witryny.

Pozycjonowanie regionalne pozwala klientom w prosty sposób znaleźć interesujące ich usługi w określonym mieście czy regionie, przedsiębiorcy zaś mają szansę na to, by dotrzeć do wybranej grupy docelowej i rozwijać swój biznes, bez inwestowania dużych pieniędzy w promocję.

Zastanawiasz się czy pozycjonowanie regionalne dotyczy Twojej firmy?

Pozwól nam to zweryfikować – zaproponujemy skuteczne narzędzia!

Dla jakich firm?

Pozycjonowanie regionalne to doskonałe rozwiązanie dla przedsiębiorstw usługowych, które chcą pozyskiwać klientów lokalnie. Z takiej strategii mogą skorzystać m.in.:

  • sklepy stacjonarne z różnym asortymentem,
  • salony kosmetyczne, fryzjerskie i inne obiekty usługowe,
  • firmy transportowe świadczące usługi przewozu osób lub towarów,
  • kina, muzea, filharmonie, baseny, kluby fitness,
  • zakłady mechaniki pojazdowej,
  • restauracje i hotele,
  • lokale pod wynajem – w tym sale weselne, bankietowe i inne obiekty okolicznościowe.

Pozycjonowanie regionalne świetnie sprawdza się w przypadku stron wizytówek, na których znaleźć można szczegółowe dane o firmie, adres jej siedziby itd. Witrynę warto wzbogacić o formularz kontaktowy lub opcję realizacji zamówień online. W rezultacie pozycjonowanie regionalne to sposób na to, by dotrzeć do osób z okolicy, które mogą być zainteresowane ofertą firmy. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt