Nawigacja

Pozycja rynkowa: zyskaj przewagę nad konkurencją!

Strategia marketingowa
pozycja rynkowa: przewaga konkurencyjna

Zanim przystąpisz do przygotowywania strategii marketingowej, powinieneś ustalić, jak Twoja firma wypada na tle konkurencji. Ogólnie rzecz biorąc, pozycja rynkowa określa miejsce, jakie zajmuje Twój produkt lub usługa. Aby skutecznie walczyć z rywalami, powinieneś monitorować udział w rynku, jak i  sprawdzać całkowitą sprzedaż produktu w porównaniu do wyników globalnego segmentu rynku. 

Pozycja rynkowa: co to jest?

Chociaż wiele osób uważa, że pozycja rynkowa i pozycjonowanie rynkowe oznaczają to samo, istnieje między nimi pewna różnica. Obie koncepcje odnoszą się do miejsca, jakie zajmuje dany produkt, jednak w pierwszej sytuacji bierzemy pod uwagę wskaźniki, które dają jednoznaczne wyniki. Natomiast w przypadku pozycjonowania rynkowego uwzględnia się subiektywne opinie.

Zastanawiasz się, jak wyprzedzić konkurencję? Pozycja rynkowa ułatwi Ci zadanie, ponieważ pomaga zbudować wizerunek marki, a tym samym wpływa na to, jak postrzegają ją klienci. Pozwala wyróżnić się na tle konkurencyjnych firm, a także pomaga wyrazić podstawowe wartości w kanałach komunikacji z klientami.

Jak sprawdzić pozycję marki na rynku?

Aby przygotować skuteczną kampanię reklamową, powinieneś poznać słabe i mocne strony konkurencji. Z pomocą przychodzi analiza SPACE, która bierze pod uwagę zarówno środowisko zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Otoczenie zewnętrzne obejmuje stabilność środowiskową i atrakcyjność wewnętrzną. Z kolei środowisko wewnętrzne uwzględnia przewagę konkurencyjną i siłę finansową. 

Pozycja rynkowa jest kluczowym elementem rozwoju marki, który należy wziąć pod uwagę przy ustalaniu strategii content marketingowej, czy nawiązywaniu współpracy z influencerami. Pomaga również przygotować politykę cenową i wybrać metody dystrybucji. 

Chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją?

Sprawdź, jak możemy Ci pomóc!

Specjaliści przekonują, że pozycja rynkowa wpływa nawet na decyzje podejmowane przez inne działy. Szukasz sposobu, aby wyróżnić się na rynku homogenicznym? Przede wszystkim dokładnie przeanalizuj swoją politykę cenową. Zastanów się, czy chcesz proponować bezpłatną usługę np. przez 30 dni, a potem pobierać opłaty za roczną subskrypcję. A może wolisz ustalić konkretną stawkę za nielimitowane użycie produktu.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt