W 2020 roku wiele firm poniekąd zostało zmuszonych do zmian i realizacji nietypowych przedsięwzięć. Kto jednak powiedział, że zmiany nie mogą być szansą? Szansą na realizację nowych pomysłów, wejścia do nowych sektorów, a nawet wdrożenia innowacji na skalę Europy. Jedną z nich stworzyła marka Etisoft, a są nią samoprzylepne maseczki jednorazowe MASTICK. Naszym zadaniem jest odpowiedzieć na pytanie – jak wprowadzić nowy produkt na rynek? A następnie wdrożyć rekomendacje w życie.
O marce Etisoft
Głównym obszarem specjalizacji gliwickiej marki ETISOFT jest produkcja nowoczesnych oznaczeń przemysłowych a także systemów Auto ID dostosowanych do indywidualnych wymagań użytkowników. Kryzys związany z epidemią był jednak impulsem do wykorzystania dotychczasowych technologii oraz parku maszynowego w walce z koronawirusem. W efekcie w marcu 2020 ETISOFT stworzył innowacyjne samoprzylepne maseczki jednorazowe MASTICK. Wprowadzenie nowego produktu na rynek było także okazją do rozwinięcia nowej kategorii produktów – ETISOFT PERSONAL PROTECTION.
Wyzwania dla Commplace
Wdrożenie innowacji wymaga nowoczesnych rozwiązań, a także przemyślanej strategii komunikacji. Jak wprowadzić nowy produkt na rynek w trakcie epidemii? Jakich narzędzi użyć, aby skutecznie przebić się przez szum informacyjny? Jak skonstruować komunikat, aby był merytoryczny i dotarł do potencjalnej grupy odbiorców? Na te pytania odpowiemy sobie, tworząc plan działań.
Zakres współpracy
Podczas współpracy posiłkować będziemy się różnorodnymi narzędziami, które wymagają połączenia sił poszczególnych ekspertów Commplace.
Tylko w taki sposób – wykorzystując nasz potencjał i nowoczesne rozwiązania marketingu online – sprawnie, a zarazem skutecznie dotrzemy do grona odbiorców, do których skierowane są maseczki jednorazowe.
Jak wprowadzić nowy produkt na rynek?
W Commplace znamy odpowiedź na to pytanie.
Wśród zadań znajdują się:
- PR
- Przygotowanie spójnej i kompleksowej strategii marketingowej obejmującej szeroki zakres narzędzi i kanałów.
- Stworzenie strategii komunikacji – wewnętrznej, jak i zewnętrznej.
- Wprowadzenie nowego produktu na rynek polski i prezentacja szerokiemu gronu odbiorców (media, odbiorcy indywidualni, odbiorcy hurtowi).
- Optymalizacja sklepu internetowego.
- Tworzenie materiałów marketingowych dla mediów.
- Przekazanie know-how pracownikom (szkolenia i wytyczne).
- Audyt materiałów graficznych oraz doradztwo z zakresu komunikacji wizualnej.
Czy wprowadzając produkt bez rozpowszechniania informacji dotrzeć do potencjalnego klienta? Z decydowanie nie. I niezależnie od tego, czy wprowadzasz wielką innowację, czy aktualizujesz dotychczasową ofertę – należy rozpocząć przygotowania z dużym wyprzedzeniem. Od czego zacząć wprowadzenie produktu na rynek? Poniżej kilka najważniejszych aspektów.
1. Pozyskaj informacje o swoim kliencie.
Kluczowe jest, aby dowiedzieć się, co tak napędza Twojego klienta i jakie oczekiwania ma wobec Twojego produktu. Określenie jego celów, motywacji i problemów może doprowadzić do opracowania a także wprowadzenia na rynek wartościowego rozwiązania.
2. Sporządź dokładny opis produktu.
Odpowiedź sobie na 3 podstawowe pytania:
Dla kogo przeznaczony jest ten produkt?
Jakie korzyści zapewnia odbiorcom?
Dlaczego różni się od innych produktów?
Możesz także pogłębić te pytania:
Jaka jest Twoja grupa docelowa?
Który segment docelowej grupy odbiorców najprawdopodobniej kupi produkt?
Jaką markę nadasz swojemu produktowi lub usłudze?
W jakiej kategorii produktów lub usług znajduje się Twój produkt?
Czy możesz udowodnić, że Twój produkt jest inny?
3. Zapytaj o opinię pracowników.
Jeśli Twoi pracownicy mają trudności ze zrozumieniem idei produktu, Twoi klienci również mogą je mieć. Z kolei jeśli zespół w pełni rozumie funkcjonalność oferty i dostrzega atrakcyjność, może to być świetny znak, że wprowadzenie produktu na rynek także pójdzie dobrze.
4. Zaplanuj strategię wejścia na rynek.
Mowa o strategii, której będziesz używać do promowania swojego produktu. Podczas gdy niektóre firmy wolą wdrażać strategię lejka, inne wolą podejście koła zamachowego. Tworząc strategię, zacznij też zastanawiać się, jakiego rodzaju treści użyjesz do przyciągnięcia uwagi potencjalnego klienta.
5. Wyznacz cel na start.
Wprowadzenie produktu na rynek składa się z kilku etapów. Zanim zaczniesz wdrażać swoją strategię, zapisz cele na start. Na przykład celem wprowadzenia produktu na rynek może być skuteczne ustanowienie nowej nazwy produktu, budowanie świadomości lub tworzenie możliwości sprzedaży. Jednym z najlepszych sposobów wyznaczania celów dla zespołu wprowadzającego jest zapisywanie ich jako celów SMART. Cel SMART jest konkretny, mierzalny, osiągalny, odpowiedni a także określony w czasie.
6. Twórz treści promocyjne.
Po zaplanowaniu strategii wejścia na rynek i zapisaniu celów zgodnie z zasadą SMART, zacznij tworzyć treści, które będą wspierać działania promocyjne. Mogą obejmować: posty na blogu związane z Twoim produktem lub branżą, prezentacje i samouczki.
7. Przygotuj swój zespół.
Upewnij się, że Twoja firma i kluczowi interesariusze są gotowi do wprowadzenia i rozpoczęcia sprzedaży produktu.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy aby zrealizować wyznaczone cele znajdą się:
- PR
- Audyt sprzedaży
- Wsparcie sprzedaży
- Google Ads
- Pozycjonowanie sklepu
- Media relations skierowane do sprofilowanych odbiorców
- Grupa docelowa – analiza potrzeb
- Public relations XXI wieku – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny i Marketing Conversion.
- Strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie
- Marketing Conversion