CRM to specjalne oprogramowanie, które zbiera informacje ze wszystkich kanałów komunikacji z klientami. Jak wykorzystać te dane w marketingu? Co może dać firmie marketing CRM?
Czym jest CRM?
CRM, czyli Customer Relationship Management, to oprogramowanie służące do zarządzania relacjami z klientami. System zbiera i przechowuje dane dotyczące klientów, a w tym ich numery telefonów, adresy e-mail i historie korespondencji z marką ze wszystkich kanałów komunikacji (w tym z e-maila, telefonu, strony WWW, czatu na żywo i mediów społecznościowych).
System CRM precyzyjnie pokazuje cały lejek sprzedaży i pozwala prognozować zyski. Dane z oprogramowania dają firmie pełen kontekst relacji z klientami, co jest podstawą do stworzenia skutecznej strategii komunikacji. Marketing CRM może przynieść znakomite korzyści.
Zbieranie danych o klientach to istotne informacje, które są kluczem do sukcesu.
Wiemy jakie wskaźniki przynoszą przydatne informacje!
Potęga marketingu CRM
Według GetResponse ponad 65% firm swoje stałe dochody generuje głównie dzięki powracającym klientom. Według wielu profesjonalnych analiz zdecydowanie łatwiej utrzymać obecnego klienta niż pozyskać nowego. Dlatego tak ważne jest, by zbierać szczegółowe informacje o klientach i budować długotrwałe relacje z nimi.
Marketing CRM to wykorzystywanie danych o klientach do kreowania skutecznych przekazów reklamowych, podtrzymywania nieustannego kontaktu z nimi i budowy zaufania wśród swojej społeczności. Z systemu CRM możemy dowiedzieć się, kiedy klient ostatni raz korzystał z naszych usług, jakie produkty wybiera najczęściej, jakie customer lifetime value może zapewnić marce. Analiza wskaźników to swoiste przewidywania, co warto zaproponować poszczególnym konsumentom, żeby ich zadowolić i utrzymać w gronie lojalnych klientów.
W marketing CRM stawia się na personalizację przekazów kierowanych do klientów – a jak dobrze wiemy, takie treści przynoszą najlepsze korzyści.