Komunikacja – wewnętrzna i zewnętrzna – ma kluczowe znaczenie w rozwoju marki. Działania wewnętrzne pozytywnie wpływają na relacje między pracownikami, a także ich stosunek do marki i lojalność. Komunikacja zewnętrzna z kolei pozwala dotrzeć nam do odpowiednio sprofilowanych odbiorców i zachęcić ich do skorzystania z oferty. Właśnie te dwa aspekty zostały przez nas omówione w strategii komunikacji przygotowanej dla marki inBetween.
O marce inBetween
In Between to wyjątkowy 4 gwiazdkowy obiekt położony w spokojnej okolicy 8 km od centrum Lublina, pomiędzy Kozłowieckim Parkiem Krajobrazowym a Nałęczowem. Koncepcja nowoczesnego obiektu z miejskim stylem i nawiązaniem do natury sprawia, że jest to miejsce szczególne. Zwłaszcza dla tych, którzy cenią sobie wysoki standard obsługi, pragną czerpać przyjemność z pysznego jedzenia, dobrego snu oraz relaksu w SPA.
1 250 m2 powierzchni konferencyjno-bankietowej odsłania przed Gośćmi wielofunkcyjne klimatyzowane sale, które zostały wyposażone w system ścian przesuwnych, sprzęt multimedialny i sceniczny. Hotel słynący z kompleksowej obsługi spełnia najwyższe standardy, dzięki czemu zaspokoi nawet najbardziej wymagających klientów.
Strefa SPA&Wellness jest wspaniałym miejscem na wypoczynek i regenerację sił. W ofercie inBetween znajduje się bogaty wybór masaży i gama zabiegów kosmetycznych w Strefie Beauty. Dodatkowo relaks w jacuzzi i saunach w Strefie Wody i Saun zapewnią niezapomniane doznania.
Wyzwania dla Commplace – komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
Nasze doradztwo skupiało się na wsparciu w osiągnięciu poniższych celów:
– poprawie wizerunku marki wśród wewnętrznych odbiorców i zewnętrznych,
– przeniesieniu akcentu w komunikacji na ludzi – pracowników,
– przekazaniu wizji i strategii pracownikom.
Dodatkowo w przygotowanej strategii znalazły się takie elementy jak wprowadzenie do komunikacji emocji, narzędzia redukujące rotację pracowników, działania z zakresu CSR, sponsoring oraz organizacja konkursów. Efektem naszego doradztwa w zakresie komunikacji wewnętrznej był sprawny przepływ informacji między pracownikami oraz działami firmy, zaangażowanie pracowników w aktywną realizację celów organizacji, wzbudzenie w pracownikach poczucia przynależności do rodziny inBetween. Biorąc pod uwagę komunikaty wysyłane na zewnątrz, skupiliśmy się na: wzroście świadomości istnienia marki wśród potencjalnych klientów, poprawie pozycjonowania marki w sieci oraz pozyskaniu rekomendacji od liderów opinii i zbudowanie wizerunku eksperta w branży.
Zakres współpracy
Komunikuj mądrze. Stawiaj na jakość przekazu, a nie ilość.
Do realizacja tego działania powołany został zespół specjalistów, w skład którego wchodzili eksperci z obszaru PR-u i komunikacji. Przed rozpoczęciem prac wraz z Klientem ustaliliśmy poniższy zakres prac:
Audyt i analiza aktualnych działań marki
To działanie od którego rozpoczynamy prace nad nową strategia. Po pierwsze eksperci Commplace analizują dotychczasowe działania marki. W efekcie mamy pełną informację o jakości i ilości działań prowadzonych przez markę. Analiza pozwala także określić skuteczność tych działań i zweryfikować, czy są spójne z celami oraz wyznaczonym kierunkiem.
Twoja firma także potrzebuje wsparcia?
Daj nam znać, co możemy dla Ciebie zrobić?
Audyt komunikacji
Audyt komunikacji to proces, który określa, jak skuteczna jest komunikacja marek. Dotyczy ona sposobu, w jaki firma lub organizacja wysyła i otrzymuje informacje; lub udostępnia je różnym odbiorcom. Audyt należy przeprowadzić dla każdego typu komunikacji, którą prowadzi firma, lub typu odbiorców, do których ją kieruje. Dzięki temu będziemy w stanie zweryfikować mocne i słabe strony komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej. Podczas audytu ważne jest także ustalenie celów. Chcesz określić, kim są Twoi kluczowi odbiorcy i jak skutecznie komunikujesz się z nimi? Ile wiedzą o Twoich produktach/usługach lub o Twojej firmie? Jakie błędy popełniłeś w przeszłości, jeśli chodzi o komunikację? Jakie możliwości przegapiłeś? Przede wszystkim, w jaki sposób możesz zapewnić lepszą komunikację w przyszłości? Audyt komunikacji stanowi mocne fundamenty to znalezienia odpowiedzi na powyższe pytania.
Przygotowanie strategii komunikacji wewnętrznej
Skuteczna strategia komunikacji wewnętrznej jest istotnym elementem działalności operacyjnej. Możesz stosować nawet najlepsze praktyki i procedury, wspierające komunikację z klientami, lecz ten sam poziom należy utrzymywać wobec Twoich pracowników. Dlaczego? Taka strategia umożliwia organizacjom przekazywanie przekonujących i autentycznych komunikatów wszystkim pracownikom, pomagając im angażować się i dostosowywać do wizji, celu i wartości. Angażowanie pracowników w całej firmie umożliwia pracownikom podejmowanie decyzji zgodnych z celami organizacji. To z kolei prowadzi do większej produktywności i lepszej obsługi klienta, co pozytywnie wpływa na rentowność działań.
Przygotowanie strategii komunikacji zewnętrznej
W przeciwieństwie do komunikacji wewnętrznej, zewnętrzna oznacza wymianę informacji zarówno w samej organizacji, jak i poza nią. Organizacje na co dzień komunikują się ze światem zewnętrznym. Komunikacja zewnętrzna to pierwszy krok w tworzeniu odpowiedniego wizerunku firmy. Obejmuje wszystko, od starannie przygotowanych listów, raportów, prezentacji lub stron internetowych, aż po informacje prasowe. Jej głównym celem jest przekazanie światu zewnętrznemu ważnej wiadomości na temat pracy i jakości organizacji.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Grupa docelowa – analiza potrzeb
- Audyt marketingowy – analiza sposobu komunikacji oraz wydatków na marketing
- Public relations XXI wieku – e-PR, PR produktowy, PR korporacyjny
- Strategia komunikacji w cyfrowym świecie – opracowanie i wdrożenie
Efektywna komunikacja = sukces
Sprawdź, jak możemy pomóc Twojej marce