Coraz więcej konsumentów zwraca uwagę na produkty dotychczas uznawane za zarezerwowane dla nielicznego grona. Przykładem może być marka Corona Fishing – praca, opinie rzemieślników przypadła do gustu wędkarzom, którzy doceniają ręcznie robiony sprzęt do łowienia ryb. Jak promować markę premium i czy – pomimo trudnej sytuacji gospodarczej na całym świecie – konsumenci nadal nabywają produkty z wyższej półki? Oto, jakie działania musi podejmować agencja PR w celu promocji marki premium.
Z powodu pandemii COVID-19 w 2020 roku rynek marek premium skurczył się o 5 proc. i wynosił 24 miliardy złotych. Nie jest to wysoki spadek. Bowiem największy jego segment tworzą luksusowe samochody. Ten okazał się wyjątkowo odporny na kryzys. W kolejnych latach rynek marek premium zwiększył swoją wartość. Jaki asortyment zyskał na popularności? Tu przykładem jest marka Corona Fishing – praca, opinie rzemieślników, którzy ręcznie wykonują wędki i przynęty, zostały doceniona przez zamożnych konsumentów. W jaki sposób dotrzeć z tego typu asortymentem do odpowiedniej grupy docelowej? Przedstawiamy case study marki Corona Fishing. Praca, jaką wykonaliśmy może być dowodem na to, iż odpowiednio dobrana strategia komunikacji marki przynosi efekty.
Corona Fishing – praca nad budową marki
Corona Fishing to sklep, który powstał z pasji do wędkarstwa. Jego asortyment został starannie dobrany do potrzeb konsumentów. W jaki sposób wypromować tego typu markę? Kluczowe było wyselekcjonowanie grona konsumentów. Do nich należą osoby zamożne, które doceniają produkty Corona Fishing. Praca rzemieślników – wędkarzy polega na precyzyjnym dobieraniu półproduktów, z których tworzone są eleganckie wędki i przynęty. Zakres zadań wykonywanych na rzecz marki to:
- Strategia marki
- Kampania PR
- Strategia Obrony Marki
- Content HUB 2.0
Corona Fishing – praca nad strategią marki
Strategia marki luksusowej wymaga specjalnego podejścia. Niezbędne jest zweryfikowanie kanałów dotarcia do klientów. Jednakże najważniejsze jest pokazanie opinii publicznej celów, a także misji danej firmy. W przypadku Corona Fishing, praca firmy nie polega na sprzedaży produktów. Celem nadrzędnym jest szerzenie wędkarstwa wśród hobbystów, a także promowanie ręcznie robionych wędek. To także promowanie pasji i spędzania czasu na świeżym powietrzu.
Badania pokazują, że w toku podejmowania decyzji zakupowych zamożni konsumenci poszukują porady u znajomych, czytają prestiżowe magazyny, a także strony dla hobbystów. Istotne jest, aby marka posiadała ciekawą historię. I taką ma Corona Fishing. Praca nad budową strategii sprzedażowej jest ułatwiona, gdy firma powstaje z pasji i miłości do określonej dziedziny.
Kampania PR dla marki
Dlaczego kampania PR ma ogromne znaczenie? Konsumenci są zainteresowani opiniami innych. Poszukują ciekawych artykułów w mediach i istotny jest dla nich przekaz. Za firmą stoją eksperci. Budowanie marki osobistej każdego z nich to także część kampanii PR. W jaki sposób można mierzyć skuteczność podejmowanych działań? Przede wszystkim za pomocą wskaźników KPI. To liczba publikacji w mediach, wygenerowany zasięg, a także ekwiwalent reklamowy. Jak wyglądają te kwestie w przypadku marki Corona Fishing – praca nad marką luksusową wymaga specyficznego podejścia.
W tym przypadku praca na standardowych KPI nie jest konieczna. Liczba publikacji nie jest wyznacznikiem sukcesu. Wystarczy kilka newsów w wysokozasięgowych i mocno targetowanych mediach, aby marka osiągnęła sukces. Istotny jest ich zasięg i grupa docelowa. W przypadku Corona Fishing praca nad marką to przede wszystkim trafianie do wędkarzy i potencjalnych wędkarzy.
Strategia Obrony Marki
Wiele firm boryka się z kryzysami wizerunkowymi. Jak im zapobiegać? Istotna jest strategia obrony marki w obliczu kryzysu. W przypadku Corona Fishing przygotowaliśmy obszerną komunikację. Kluczowe jest odpowiedzenie sobie na pytanie: jak powstaje kryzys. Pamiętajmy także, że ten można obrócić na korzyść marki.
A jakie negatywne zdarzenia mogą przytrafić się marce? To przede wszystkim opinie klientów. Corona Fishing ma mocną pozycję na rynku. Wędki produkowane przez rękodzielników są najwyższej jakości. Dzięki temu obawa o nieprzychylne komentarze nie stanowi problemu.
Content HUB 2.0
Content HUB w przypadku marki Corona Fishing to obszerne działania contentowe. Centra treści są konieczne w przypadku promocji marki w Internecie. Oto jak jest w przypadku Corona Fishing – praca rzemieślników to najlepsza wizytówka firmy. To oni są podstawową gałęzią biznesu. Dzięki nim powstają najlepsze wędki na rynku.
Czy generowanie treści w takim przypadku jest trudne? Zdecydowanie nie. Konsumenci poszukują istotnych porad, a także inspiracji. Jakie wędki kupić? Na co zwrócić uwagę? Zadaniem agencji PR jest wygenerowanie odpowiednich leadów i pozycjonowanie marki pod kątem SEO.
Adresaci luksusowych marek oczekują od firmy kompleksowego podejścia do klienta, ale i procesu produkcji. Ten powinien odbywać się w myśl zasady eco, a także promować zdrowy tryb życia. Wędkowanie to hobby, które umożliwia odpoczynek na łonie natury. I na takich filarach powstała marka Corona Fishing.