Nawigacja

Backlog produktu: jak go prowadzić?

Strategia marketingowa
backlog produktu: strategia

Mianem backlog produktu określamy listę wszystkich cech, funkcji, modyfikacji, poprawek i wymagań, niezbędnych do stworzenia danego produktu. To jedyne wiarygodne źródło informacji, z którego korzysta cały zespół. Dodanie elementu powinno być tanie i szybkie, aby nie zaburzać pracy pozostałych członków teamu. 

Jak przygotować backlog produktu?

Backlog produktu może się zmieniać wraz ze wzrostem wiedzy współpracowników  na temat potrzeb i oczekiwań odbiorców. Aby wspomniana lista rzeczywiście usprawniła pracę, powinna być dostępna, przejrzysta i jasna dla wszystkich członków zespołu. Warto tutaj wprowadzić pewne standardy, jak mają wyglądać poszczególne punkty. Dzięki temu nikt nie będzie miał problemu z rozszyfrowaniem informacji. 

Jak spełnić oczekiwania klientów?

Backlog productu pozwala łatwo się zorientować nad czym pracuje cały zespół i jakie będą jego kolejne działania. Dodatkowo możesz szybko poinformować współpracowników i interesariuszy, jeśli narobiłeś sobie zaległości. Aby ułatwić im pracę, warto przedstawić takie informacje w formie fizycznej (kart indeksowych, karteczek samoprzylepnych) lub elektronicznej (arkusz kalkulacyjny, plik tekstowy).  Fizyczne tablice mają tę zaletę, że backlog produktu jest widoczny i konkretny, dzięki czemu można łatwo przedyskutować poszczególne kwestie. 

Należy podkreślić, że to, co znajduje się na liście, nie musi być zrealizowane. W każdej chwili można usunąć element z backlog produktu, jeśli nie przyczynia się do osiągnięcia pożądanego rezultatu. Kiedy pojawi się nowy pomysł, można szybko zamieścić go na liście, aby nie wyleciał nam z głowy. Następnie zespół ustala, czy dane zadanie wymaga zmiany priorytetów. 

Jak wprowadzić produkt na rynek?

Zamierzasz wprowadzić na rynek nowy produkt lub usługę? Szukasz skutecznego sposobu, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej? Zainteresuj się PR produktowym, który pomaga zbudować świadomość marki. Poza strategią komunikacji powinien uwzględniać launch produktu, działania digital, media relations, współpracę z influencerami, monitoring konkurencji i mediów, a także reklamy w mediach tradycyjnych. 

Potrzebujesz wsparcia w przygotowaniu backlog produktu?

Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów!

Wprowadzanie produktu na rynek nie tylko zwiększa świadomość marki, lecz także zwiększa zaangażowanie klientów i skłania ich do zakupów. Z dotychczas przeprowadzonych badań wynika, że konsumenci chętnie sięgają nie tylko po nowe produkty, lecz także takie, których nie zauważyli podczas wcześniejszej wizyty w sklepie. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt