Promowanie marki we współczesnym świecie wymaga contentowego podejścia marketingowego i PR-owego. Niezbędne jest korzystanie z różnych kanałów dotarcia do odbiorców. Dla naszego klienta, marki Anwis, praca, opinie o budowaniu marki, przebiegały wielotorowo. W celu budowania jej wizerunku wykorzystujemy klasyczne narzędzia public relations, a także nowoczesny e-PR. Ponadto stawiamy na content marketing, a także marketing conversion. Jak odpowiednio wykorzystywać te narzędzia? Jak zwiększyć liczbę konwersji? Sprawdź nasz case.
Anwis to doświadczony producent nowoczesnych rozwiązań do domów i mieszkań, który działa na rynku od 1979 roku. Firma oferuje przesłony okienne wewnętrzne i zewnętrzne, w tym między innymi rolety materiałowe, rzymskie, dzień noc, żaluzje drewniane, aluminiowe, plisowane, a także zasłony. Rozwiązania oferowane przez przedsiębiorstwo pomagają kontrolować światło, zabezpieczyć wnętrze, ale także są istotnym elementem jego aranżacji. Anwis był wielokrotnie nagradzany. Otrzymał m.in. tytuły: przedsiębiorstwo Fair Play, Gazele Biznesu, Lider Polskiego Biznesu czy Lider Marki.
Jak zatem promujemy markę? Anwis praca, opinie na rzecz tego klienta wymaga wielotorowego podejścia 360 stopni i odpowiednio dobranej komunikacji.
Istotna jest diagnostyka potrzeb
Przed rozpoczęciem pracy z jednym z liderów w swojej kategorii istotne jest zdiagnozowanie jego potrzeb. Przez lata istnienia marki znacząco zmieniły się kanały dotarcia do współczesnych konsumentów. Na rynku pojawiło się nowe pokolenie, które ma inne nawyki zakupowe niż osoby urodzone w latach sześćdziesiątych czy siedemdziesiątych. Jak na zmiany preferencji konsumentów reaguje Anwis – praca, opinie, budowanie wizerunku marki, mają nawiązywać do jej misji, polegającej na tworzeniu nowoczesnych i stylowych przesłon okiennych skierowanych do miłośników funkcjonalności. Do osiągnięcia tego celu konieczne jest stosowanie nowoczesnych rozwiązań.
– Przed rozpoczęciem współpracy z daną marką, niezależnie od tego w jakiej branży działa, rozpoczynamy diagnostykę jej potrzeb. Istotne jest zdefiniowanie grupy docelowej, a także zbadanie czy firma jest otwarta na innowacyjne podejście do komunikacji – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający Commplace. – Każda branża posiada charakterystyczne punkty styku. Istotny jest dobór odpowiednich narzędzi i modyfikowanie komunikacji, po obserwacji rynku.
Jakie narzędzia wykorzystano w ramach działań dla Anwis – praca, opinie. Całość opiera się na contentowym podejściu.
Klasyczny PR dla Anwis – praca nad budową wizerunku marki
Czy klasyczny PR się sprawdza? Czy to odpowiedni kierunek działań w przypadku Anwis – praca, opinie: Praca nad budową wizerunku marki wymaga szerokiego podejścia. Osłony okienne to ciekawy temat do komunikacji – na rynku nie ma wielu ekspertów, którzy wypowiadają się w tym temacie.
Istotna jest edukacja społeczeństwa i informowanie o nowoczesnych rozwiązaniach, które są stosowane w polskich domach i dostępne dla Polaków. Do naszych zadań należy także promowanie marki w ramach e-PR. Można go określić mianem wszystkich działań realizowanych za pomocą nowoczesnych narzędzi w sieci. E-PR to także przygotowywanie tekstów pod SEO, czyli takich, które są odpowiednio pozycjonowane w przestrzeni online.
Anwis. Praca za pomocą narzędzi marketingowych
Klasyczny PR i e-PR świetnie sprawdzą się w połączeniu z dodatkowymi narzędziami marketingowymi. W ramach pracy dla Anwis wykorzystaliśmy content marketing. Jednym z naszych pierwszych kroków było stworzenie strategii, w ramach której regularnie tworzymy atrakcyjne treści do przestrzeni content hub oraz te, które dystrybuujemy do określonego grona odbiorców za pomocą mediów. Nasze działania mają na celu zainteresowanie grupy docelowej, a także utrzymanie atencji na dłużej. Celem jest nakłonienie konsumentów do odwiedzenia witryny internetowej, a także zakupu produktów Anwis. Praca dla klienta z branży osłon okiennych wymaga szczególnego podejścia. To produkty, które kupowane są stosunkowo rzadko – raz na kilka, a nawet kilkanaście lat. W związku z tym istotne jest dotarcie nie tylko to B2C, ale także do klientów biznesowych, którzy często wykonują tego typu realizacje i poszukują sprawdzonych dostawców.
– Planowanie działań dla klienta z tak specyficznej branży wymaga ogromnego zaangażowania. Rolety to nie są produkty pierwszej potrzeby. W związku z tym komunikacja skierowana jest do osób, które remontują bądź planują odświeżyć wnętrze swojego mieszkania. Ponadto istotne jest regularne komunikowanie się ze środowiskiem biznesowym, co także czynimy – mówi Bartosz Zieliński z Commplace.
Odpowiadamy na potrzeby klientów
W ramach działań dla marki wykorzystujemy także narzędzie Marketing Conversion (optymalizacja konwersji). Naszym celem jest zwiększenie konwersji, czyli liczby osób, które odwiedzają witrynę internetową Anwis. Praca nad optymalizacją współczynnika konwersji pośrednio wpływa na sprzedaż i zachęca do zakupu wybranych produktów. W procesie zwiększania ruchu na stronie istotne są opinie klientów. Siła rekomendacji we współczesnym świecie odgrywa ogromne znaczenie.
Działania realizowane na rzecz tego klienta pokazują, że nowoczesne narzędzia umożliwiają dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Niezbędna jest natomiast odpowiednia taktyka działań, dobrana pod potrzeby klientów.