Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Czy Twój klient potrafi Cię znaleźć?

Czy wiesz, ile nowych stron internetowych powstaje w sieci w ciągu minuty? 571.

W tym czasie pojawia się też ponad 1000 nowych wpisów. Ludzie wysyłają 204 miliony maili. Wpisują ok. 2 miliony fraz z wyszukiwarkę Google.

To wszystko w ciągu zaledwie jednej minuty! Co ma do tego Twoja firma i współczynnik konwersji?

Zakładając, że Twój potencjalny klient właśnie szuka produktu lub usługi, który masz w swojej ofercie – bardzo wiele. Pytanie zasadnicze bowiem brzmi – czy znajdzie Ciebie, czy Twoją konkurencję?

Czym jest współczynnik konwersji?

Mówiąc najprościej współczynnik konwersji to odsetek odwiedzających Twoją witrynę lub stronę docelową, którzy dokonują konwersji. Czyli innymi słowy robią to, co chcesz. W zależności od celów biznesowych „konwersją” może być prawie wszystko, np.:

Dokonywanie zakupu
Przesłanie formularza kontaktowego
Angażowanie się w czat online
Rejestracja w celu subskrypcji (płatnej lub bezpłatnej)
Pobieranie czegoś (wersji próbnej oprogramowania, eBook’a, aplikacji mobilnej itp.)

To tylko garść przykładów. Istnieje jeszcze wiele innych działań powodujących konwersję, które użytkownicy mogą wykonać na Twojej witrynie. Zasadniczo konwersja to mierzalne działanie, które w istotny sposób prowadzi potencjalnego klienta do stania się klientem płacącym. W Commplace właśnie takich klientów możemy dla Ciebie pozyskać.

Publikuj by sprzedawać

Współczynnik konwersji pokazuje też, jak dobry jest Twój marketing.

W końcu jego efektywność mierzy się tym, jak bardzo zachęca ludzi do robienia tego, czego od nich oczekujesz. W przypadku publikacji nie chodzi o ilość. Chodzi o jakość. Informacje, które znajdzie się w wyszukiwarce Twój potencjalny klient, stanowią kluczowe aktywa Twojego biznesu.

Jako agencja public relations, w Commplace zachęcamy aby podchodzić do tematu z tzw. „chłodną głową”. Nawet jeśli jest trudno oprzeć się osiąganiu wysokich wskaźników KPI w obszarze e-PR-u.

Generowanie setek informacji nie zapewni efektywności tylko dlatego, że tempo ich pojawiania się będzie coraz szybsze. Nawet najciekawsza publikacja, która pojawia się na popularnym portalu, po kilku godzinach znika. Dlatego właśnie stawiamy na jakość, a nie na ilość.

Strona produktowa, która konwertuje

Strona produktu to miejsce, w którym większość Twoich klientów ostatecznie podejmuje decyzję – kupią produkt albo opuszczą sklep. Niestety z naszego doświadczenia wynika, że jest to często zaniedbywana część lejka sprzedażowego. Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, na czym się koncentrujesz? Ulepszasz stronę płatności? A może wciąż poprawiasz to, co dzieje się po dodaniu produktu do koszyka przez odwiedzającego? Twoi klienci nie zajdą tak daleko, jeśli nie utworzysz solidnych stron produktów, które zapewniają konwersję. Strony produktów są po to, aby informować klientów, dlaczego Twój produkt jest niesamowity. Wyjaśniają, jakie potrzeby spełnia lub jakie problemy rozwiązuje Twój produkt. Zawierają listę szczegółów, które klient musi zobaczyć, aby podjąć decyzję o zakupie. Skąd to wszystko wiemy? Bo robimy tylko takie strony produktów, które zwiększają współczynnik konwersji.

Co rekomendujemy?

To zależy od specyfiki firmy i potrzeb konkretnego klienta. Aby poprawić współczynnik konwersji łączymy siły poszczególnych zespołów wewnętrznych Commplace. Nasz dział SEO oraz Dział Copywritingu potrafią zdziałać cuda. Zanim zabierzemy się do dzieła stworzymy wraz z Tobą szczegółowy harmonogram współpracy. Wśród naszych zadań, wykorzystujących narzędzia Marketing Conversion, mogą się znajdować m.in.:

Weryfikacja aktualnych działań firmy (audyt i analiza)
- Stworzenie kompleksowej strategii content marketingu oraz link buildingu
- Przeprowadzenie kampanii Google Ads skierowanej do sprofilowanej grupy odbiorców
- Przekazanie know-how (wytycznych) pracownikom Twojej firmy

Dobry współczynnik konwersji, czyli jaki?

Działania nastawione na zwiększenie liczby konwersji pozwalają zwiększyć ją nawet o 30 proc. Co to oznacza dla twojej firmy? Optymalizując współczynnik konwersji zyskujesz satysfakcjonujący poziom sprzedaży. A wszystko to bez konieczności generowania dużej ilości treści. Bez toczenia bojów o kolejne publikacje. Mało tego - wcale nie musisz tworzyć nowych treści. Wystarczy, że sprytnie wykorzystasz te, które już masz. Podpowiemy Ci jak to zrobić. Pomożemy wdrożyć działania, które doprowadzą potencjalnego klienta prosto do Twojej firmy.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt