Services

Public relations Communication strategy Branding Google Ads Positioning of websites Website development

Product offer

Company events Food marketing Marketing communication Graphic design Sales support Online marketing

Consulting offer

Social Media Internal communication Crisis management Employer Branding Reference Marketing Customer Lifetime Value B2B Marketing
return

Contact page

Strona kontaktowa – co powinno się na niej znaleźć?

Contact page

Definition

Strona kontaktowa to wyjątkowe miejsce, pełne informacji niezbędnych do skontaktowania się z właścicielami Web page lub konkretną firmą. Jej rola staje się obecnie kluczowa nie tylko w przypadku sklepów  internetowych. Zapewnia szybki i bezpośredni dostęp do danych kontaktowych. Może także zawierać wygodny formularz umożliwiający jeszcze łatwiejszy kontakt.

Strona kontaktowa – ciekawostki

Strona kontaktowa może zawierać różnorodne dane kontaktowe, takie jak numer telefonu, adres e-mail czy siedziba firmy. Dodatkowo, może również oferować specjalne „okno”, umożliwiające szybki i bezpośredni kontakt. Umieszczając stronę kontaktową w głównym menu, pozwalamy użytkownikom łatwo i szybko ją znaleźć.

Strona kontaktowa pełni kluczową rolę w obsłudze klienta w sklepie internetowym, tworząc wrażenie bliskości i bezpieczeństwa dla użytkowników. Poprawnie skonfigurowana strona kontaktowa, zwłaszcza ta gwarantująca sprawną komunikację, może znacząco wpłynąć na wyniki sprzedaży online. Bezpośredni kontakt z klientami, umożliwiony dzięki stronie kontaktowej, pozwala lepiej zrozumieć ich potrzeby, budować trwałe relacje i ostatecznie poprawić wyniki sprzedażowe.

Strona kontaktowa – informacje, których nie może na niej zabraknąć

Strona kontaktowa to niezbędny element sklepu internetowego, gdyż nawet gdy wydaje nam się, że zamieściliśmy komplet informacji o każdym znajdującym się w nim produkcie, klient może chcieć skontaktować się osobiście i dopytać o istotne dla niego szczegóły. Każdy dobry sklep powinien więc  zapewnić mu taką możliwość. Jednak poza samą możliwością zadawania pytań, niezwykle istotne jest także to, by klienci uzyskiwali szybkie i wyczerpujące odpowiedzi. Zwłaszcza, że uzyskiwanie szybkiej informacji zwrotnej ze strony sprzedającego jest bardzo dobrze widziane przez klientów i pozytywnie wpływa na ich doświadczenia.

Jak stworzyć dobrą stronę kontaktową? Po pierwsze należy umieścić na niej wszystkie niezbędne dane służące do kontaktu. Mile widziany będzie także link do mediów społecznościowych sklepu, o ile oczywiście są one prowadzone. Dodatkowo dane takie jak REGON I NIP pozwalają klientom samodzielnie sprawdzić wiarygodność sklepu, poprzez wyszukanie jego danych w oficjalnych źródłach. Dla klientów istotne jest także podanie na stronie kontaktowej numeru rachunku bankowego należącego do sklepu.

Strona kontaktowa powinna być przejrzysta. Kwestie wizualne, układ graficzny, spójność z resztą strony – wszystko to ma znaczenie. Ważniejsze informacje można wyróżnić pogrubionym tekstem, a nawet wykorzystać specjalne grafiki. Wielu użytkowników chwali sobie rozwiązanie, jakim jest formularz kontaktowy. Warto zamieścić przy nim zachętę do kontaktu, czyli tzw. call to action. Są to zwroty typu „skontaktuj się z nami”, lub „czekamy na Twoją wiadomość”. Formularz kontaktowy można modyfikować dowolnie.

Właściciel strony ma wpływ na formę udzielanej odpowiedzi na zapytanie użytkownika, często wybierając między kontaktem mailowym a telefonicznym. Na stronie kontaktowej powinny być dostępne także informacje dotyczące godzin pracy sklepu oraz tego, kiedy klient może się spodziewać odpowiedzi na swoje zapytanie.

Summary

Strona kontaktowa stanowi niezbędny element dobrego sklepu internetowego. Dzieje się tak głównie dlatego, że dawanie możliwości bezpośredniej komunikacji jest cenione przez klientów i pozwala budować zaufanie do marki. Ważne jednak, by strona kontaktowa była dla klienta czytelna i pozwalała na łatwy kontakt. Dlatego tak istotne jest, by umieścić na niej wszystkie aktualne dane firmy – łącznie z lokalizacją siedziby firmy – i zadbać o możliwie szybkie udzielenie odpowiedzi. Strona kontaktowa powinna ponadto znajdować się widocznym miejscu, łatwym do odszukania przez każdego użytkownika.

Related entries:

Marketing plan, image creation, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, customer acquisition, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Do you need help with your business development?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Managing director

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Call me Log in Contact