Nawet najlepszy produkt czy przydatna usługa nie będą cieszyć się dużym zainteresowaniem, jeśli nie zostaną dobrze zaprezentowane. Atrakcyjna, dobrze sformułowana oferta sprzedażowa jest niezbędna do tego, by odnosić sukcesy na rynku. Opis produktu/usługi powinien rozbudzić w kliencie chęć zakupu. Jak przygotować skuteczną ofertę sprzedażową?
Skuteczna oferta sprzedażowa – cechy
Oferta sprzedażowa powinna być krótka, a przy tym treściwa! Treść musi zaciekawić odbiorcę. Powinna rozbudzić w nim chęć posiadania danego przedmiotu lub skorzystania z oferowanej usługi. Oferta sprzedażowa to tekst szyty na miarę klienta. Powinna odpowiadać jego potrzebom. Przygotowując ofertę, używaj języka odpowiedniego dla danej grupy docelowej – inny tekst trafi do dorosłej osoby poszukującej porady prawnej, inny do nastolatka, który chce kupić nowe buty.
Nie można zapomnieć o aspektach wizualnych oferty sprzedażowej. Forma powinna być zgrabna, przyjemna dla oka. Należy unikać długich bloków teksu, które skutecznie zniechęcą odbiorcę do zapoznania się z ofertą. Tekst ma się czytać szybko i przyjemnie.
Twoja oferta sprzedażowa nie przyciąga konsumentów?
Znamy sposoby na przyciągnięcie ich uwagi!
Co powinno znaleźć się w ofercie sprzedażowej?
Masz dosłownie kilka sekund, żeby przyciągnąć uwagę odbiorcy. Tekst rozpocznij przemyślanym, zachęcającym nagłówkiem. Nagłówek musi wzbudzić ciekawość, pokazać korzyści wynikające z nabycia towaru lub skorzystania z usługi czy zawierać inne przydatne informacje.
Treść oferty sprzedażowej powinna być krótka zrozumiała. Tworząc opis, spróbuj w pewien sposób odróżnić swój produkt od konkurencyjnych. Skup się na najważniejszym aspekcie produktu, na jego największej zalecie, która czyni go czymś niepowtarzalnym – skrupulatnie ją opisz i dokładnie przedstaw korzyści, jakie się z nią wiążą. Doskonałą jakość oferowanego towaru podkreśl opiniami zadowolonych klientów. Marketing rekomendacyjny jest bowiem jedną z najlepszych form promocji. Według badań zdecydowana większość osób bardziej ufa opiniom klientów, którzy rzeczywiście kupili produkt, przetestowali go, niż wszelkim przekazom reklamowym. Opinie prawdziwych klientów podniosą wartość oferty sprzedażowej.
Ofertę zakończ mocnym call to action, które zachęci użytkownika do konkretnego działania, zmotywuje go do podjęcia akcji od razu – np. kup teraz, a otrzymasz darmową dostawę.
Wszystkie informacje zawarte w ofercie sprzedażowej powinny być zgodne z prawdą. Każde kłamstwo prędzej czy później wyjdzie na jaw, co może negatywnie odbić się na Twojej marce. Dbaj o autentyczność, a dzięki temu zbudujesz solidną bazę stałych klientów i nieustannie będziesz zdobywał nowych.