Marka nie jest jedynie wizją właściciela firmy – to codzienna praca wszystkich pracowników, niezależnie od pełnionych funkcji. Na polskim rynku funkcjonuje blisko 200 przedsiębiorstw mleczarskich, w tym należąca do najnowocześniejszych zakładów spółdzielnia w Mońkach. W MSM MOŃKI praca, opinie, tworzenie konkurencyjnej oferty, bezpieczeństwo i higiena pracy oraz odpowiedni wizerunek firmy i wytwarzanych przez nią produktów, stanowią największe wyzwania, tworząc jednocześnie fundament marki.
MSM MOŃKI – praca nad stworzeniem wyjątkowego smaku i wizerunku
Zarządzanie marką przekłada się na sprzedaż. Wizerunek zakładu mleczarskiego w znaczącym stopniu tworzony jest przez wizerunek produktów oferowanych przez firmę. Właścicielom i pracownikom Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej zależy, by każdy wytwarzany przez ich zakład produkt charakteryzował się pełnym smakiem. Zwłaszcza sery dojrzewające dostępne w opakowaniach typu „otwórz i zamknij”, w czym specjalizuje się MSM MOŃKI. Praca nad maksymalnym wykorzystaniem jedynie naturalnych składników, stanowi esencję marki.
Marketing zakładu mleczarskiego to jednak nie „bułka z masłem”. Od kilkunastu lat mleko ma coraz gorszą „prasę”. Jeszcze do niedawna znani celebryci i influencerzy zachęcali do picia mleka. Dziś coraz większą popularnością cieszą się jego roślinne odpowiedniki. Mimo tego kampania społeczna „Pij mleko – będziesz wielki” jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych akcji w historii marketingu branży spożywczej.
Hasło kampanii na stałe zagościło w naszych słownikach. Współcześnie, gdy ludzie zaczynają rezygnować z nabiału, branża mleczarska staje przed wyzwaniem znalezienia i odpowiedniego przedstawienia nowych argumentów, dla których warto sięgać po produkty mleczne. Wyrazista a także przyciągająca uwagę komunikacja, oparta na racjonalnych argumentach, stanowi fundament współczesnego marketingu zakładów mleczarskich.
4 filary marki
Reputację marki można stworzyć w oparciu o cztery istotne wartości: wiarygodność, niezawodność, odpowiedzialność i zaufanie. Zaufanie buduje się zarówno dzięki wytwarzaniu produktów o określonym poziomie jakości, ale także poprzez jasne i rzetelne komunikowanie. W przypadku braku doświadczeń własnych, klient dokonuje oceny reputacji danej firmy w oparciu o wszelkie dostępne mu informacje. Dlatego warto zachować w tym zakresie pełną kontrolę.
Co stanowi o sukcesie MSM MOŃKI? Praca z zaufanymi dostawcami!
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska codziennie dba, by surowce używane do produkcji ich wyrobów były najwyższej jakości. Aż 99% mleka, z których powstają sery MSM MOŃKI, skupuje w klasie ekstra. To, w połączeniu z najnowocześniejszą technologią produkcji, stanowi istotny wyróżnik marki. O wartości produktu świadczy bowiem jakość surowców, dlatego zakład stawia na utrzymanie właściwych relacji z lokalnymi dostawcami.
Zakład mleczarski nie jest samowystarczalnym systemem. Efekty jego pracy w pełni zależą od dostawców. Co więcej, rola wysokiej jakości partnerów systematycznie rośnie, a relacje z nimi traktowane są w kategoriach niematerialnego zasobu MSM MOŃKI. Praca nad utrzymaniem właściwych relacji jest strategicznym celem firmy i często wymaga odejścia od typowo klasycznego podejścia do współpracy. Kluczem do sukcesu są prawdziwe i autentyczne relacje. Tożsamość organizacji tworzą bowiem nie tylko strategia działania czy kultura organizacji, ale także komunikacja prowadzona z interesariuszami – klientami, pracownikami i dostawcami.
MSM MOŃKI – producent wyrobów mleczarskich najwyższej jakości
Kontrola na każdym etapie to cel niezwykle ważny dla MSM MOŃKI. Praca nad rozbudową i unowocześnieniem linii produkcji znacząco zwiększyła wydajność przetwórstwa mleka do 1 000 000 litrów na dobę. Produkcja wyrobów mleczarskich najwyższej jakości możliwa jest przede wszystkim dzięki zachowaniu wysokich standardów, których potwierdzeniem są przyznawane spółdzielni certyfikaty jakości.
Kontrola jakości przetworów mlecznych rozpoczyna się w mleczarni i stanowi konieczny element zarówno podczas transportu, jak i poszczególnych etapów produkcji. Zaufanie do pracowników jest tu kluczowe. Zespół musi być odpowiednio przeszkolony, wyposażony w intuicyjne systemy monitoringu oraz jasne procedury działania. Reputacja przedsiębiorstwa wpływa na jego wyniki finansowe i miejsce na rynku. Ponadto dobra reputacja jest swoistym buforem bezpieczeństwa dla przedsiębiorstwa w przypadku zaistnienie sytuacji kryzysowych.
Aby zapewnić sobie grono wiernych klientów, lojalnych pracowników i zaufanych dostawców, zakład mleczarski powinien odpowiednio planować proces budowania reputacji oraz ochrony przed jej utratą, a także realizacji działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR). Koszty ponoszone na badania i kontrolę, ciągłe doskonalenie oferty i dostosowywanie jej do potrzeb współczesnego konsumenta to inwestycja, która szybko przyniesie korzyści. Nie tylko w postaci dobrej reputacji firmy, ale i realnego wzrostu sprzedaży.