Wielu przedsiębiorców zastanawia się, co sprawia, że konsumenci wracają do niektórych firm, a także promują je wśród rodziny i znajomych. Niebagatelną rolę odgrywa tutaj lojalność klienta, która określa trwały, emocjonalny związek między nim a marką. Przejawia się tym, że dana osoba woli robić zakupy w danym sklepie niż u konkurencji. Wspomniane zjawisko jest wynikiem pozytywnych doświadczeń zakupowych i przyczynia się do budowy zaufania.
Jak zdobyć lojalnych klientów?
Aby zwiększyć lojalność klienta, warto zadbać o onboarding. Wspomniany proces obejmuje interakcje i działania, dzięki którym konsument lepiej poznaje Twoją markę. Onboarding klienta odbywa się po skorzystaniu z oferty, a odpowiadają za niego przedstawiciele handlowi lub pracownicy BOK-u.
Zastanawiasz się, jak zbudować lojalność klienta wobec marki? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, spróbuj ułatwić użytkownikom proces zakupowy. Opublikuj na stronie zestaw najpopularniejszych pytań, a następnie postaraj się na nie jak najlepiej odpowiedzieć. Nie wiesz, jakie kwestie nurtują potencjalnych klientów? Możesz skorzystać z profesjonalnych narzędzi, koniecznie porozmawiaj też z konsultantami i przedstawicielami handlowymi.
Szukasz sposobu, aby pokazać klientom, że rzeczywiście liczysz się z ich zdaniem? Poproś ich o informacje zwrotne! Analizując wyniki badań ankietowych, dowiesz się, które obszary są porządku, a co jeszcze wymaga poprawy.
Jak mierzyć lojalność klienta?
Specjaliści przekonują, że podczas bezpośrednich zakupów łatwiej jest zbudować długotrwałe relacje z klientami. Niestety coraz więcej przedsiębiorców ma problem, aby pozyskać lojalność klienta. Warto tutaj skorzystać z odpowiednich narzędzi. Jednym z nich jest badanie satysfakcji klienta, które dostarcza konstruktywnych informacji zwrotnych dla firmy. Analizując wyniki, przedsiębiorca może stwierdzić, jak postrzegają go pracownicy i konsumenci. Proponowane rozwiązanie przyczynia się do poprawy jakości produktów, świadczonych usług, a także wprowadzenia wysokich standardów obsługi klienta.
Lojalność klienta to jeden z elementów sukcesu!
Podpowiemy Ci, co zrobić, aby klienci wracali do Ciebie przez lata!
Zastanawiasz się, jak sprawdzić, ilu klientów zrezygnowało z usług Twojej firmy? W takiej sytuacji warto zainteresować się analizą churn. Wspomniane narzędzie pozwala stwierdzić, ilu klientów odeszło w przeciągu miesiąca, kwartału lub roku. Eksperci przypominają, że wyniki analizy są uzależnione od wielkości i branży firmy.