Nawigacja

Konkurencja niecenowa: skuteczne metody

Pozyskiwanie klientów
konkurencja niecenowa: metody

Konkurencja niecenowa obejmuje metody pozyskiwania klientów inne niż cena. Świetnym przykładem może być wysoka jakość produktu, doskonała lokalizacja sklepów, duża dostępność produktów, obsługa posprzedażowa, czy atrakcyjne warunki zakupu. Sprawdź, jak wyróżnić się na tle konkurencyjnych marek!

Gdzie możemy spotkać się z konkurencją pozacenową?

Wspomniane zjawisko występuje zazwyczaj w ramach oligopolu, w którym rynek zdominowało kilka firm. Chociaż marki mogą rywalizować ze sobą ceną, często konkurencja niecenowa staje się kluczowym czynnikiem. Ceny produktów/usług utrzymują się na podobnym poziomie, dlatego firmy szukają innych sposobów dotarcia do klientów. W tym przypadku marki konkurują tańszymi dostawami, szybszą realizacją zamówienia, akcjami wyprzedażowymi, rabatami, czy bezpłatnymi prezentami.

Konkurencja pozacenowa może również pojawić się na rynku monopolistycznym. Zamiast angażować się w wojny cenowe, marki kładą nacisk na zróżnicowanie oferty. Dodatkowo starają się poprawić swój wizerunek w oczach odbiorców.

Konkurencja niecenowa: przykłady

Zastanawiasz się, jak zdobyć przewagę nad konkurencją? Przede wszystkim dostosuj się do potrzeb klienta. Zadbaj też o to, aby Twoja strona internetowa, profile w mediach społecznościowych i reklamy przyciągały uwagę atrakcyjnym designem. Ponadto postaraj się zwiększyć dostępność produktów i usług, dzięki czemu staniesz się wiarygodny w oczach klientów. Ważną rolę odgrywa również monitoring konkurencji, ponieważ pozwala zrozumieć, na czym polega przewaga największych rywali.

Świetnym przykładem może być karta lojalnościowa. Firmy oferują atrakcyjne zniżki, nagrody rzeczowe lub pieniężne klientom, którzy zbierają punkty.  Konkurencja niecenowa polega również na promowaniu unikalnej cechy oferty i warunków sprzedaży w kanałach marketingowych, w tym newsletterze, postach w mediach społecznościowych i reklamach komercyjnych.

Działasz na konkurencyjnym rynku?

Podpowiemy, jak wyróżnić się z tłumu!

Konkurencja pozacenowa stanowi kluczowy element strategii marketingowej. W wielu przypadkach nie wystarczy zaproponować niskiej ceny, żeby przyciągnąć klientów. Aby podkreślić unikalne cechy produktu, zdecyduj się na pozycjonowanie strony, inbound marketing, czy kampanię PR.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt