Nawigacja

Aktywna sprzedaż w internecie – czy to możliwe?

Online marketing
Aktywna sprzedaż w internecie – czy to możliwe?

Umiejętność aktywnego słuchania, która przekłada się na dokładne zrozumienie potrzeb klienta i maksymalne dopasowanie oferty do jego wymagań, to najważniejsza cecha dobrego sprzedawcy. Aktywna sprzedaż to przepis na sukces. Jak ją prowadzić?

Czym jest aktywna sprzedaż produktów?

O aktywnej sprzedaży możemy mówić wtedy, gdy sprzedawca ma pełną kontrolę nad całym procesem sprzedaży. Jest to model sprzedażowy skupiający się na tym, by sprostać oczekiwaniom klienta. Żeby sprzedawać aktywnie, trzeba doskonale znać oferowany produkt bądź usługę (korzyści, działanie, funkcje, unikatowe cechy) oraz potrzeby klienta. Sprzedawca powinien dokładnie słuchać klienta i w taki sposób przedstawić ofertę, by klient czuł, że dany produkt czy usługa spełni jego oczekiwania. Że jest to coś, czego potrzebuje.

Warto jednak nadmienić, że aktywna sprzedaż produktów nie ma nic wspólnego z manipulacją. Ta pierwsza wymaga empatii, pełnego zaangażowania, skutecznego i dociekliwego podejścia do całego procesu. Sprzedawca musi całą swoją uwagę skupić na oczekiwaniach klienta, by na ich podstawie spróbować go zadowolić. Powinien też proponować takie rozwiązanie, które odpowiada potrzebom konsumenta.

Czujesz, że nie masz kontroli nad procesem sprzedaży?

Z naszym wsparciem przejmiesz stery!

Jak prowadzić aktywną sprzedaż przez internet?

Obecnie firma, która chce generować wysokie zyski i odnosić sukcesy, musi działać online. Internet daje szansę na to, by dotrzeć do szerokiego grona klientów. Zdecydowanie większego niż w przypadku działalności stacjonarnej, przez co umożliwia zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku. Tylko jak prowadzić aktywną sprzedaż online?

Żeby prowadzić aktywną sprzedaż produktów przez internet, należy:

  • dokonać szczegółowej analizy konkurencji i grupy docelowej, co pozwoli maksymalnie dopasować ofertę do oczekiwań klientów i w pewien sposób wyróżnić się na tle rynkowych rywali,
  • opracować przemyślaną strategię wizerunkową opartą o najważniejsze wartości, jakie reprezentuje sobą marka i jej największe atrybuty,
  • opracować porządną strategię komunikacyjną,
  • zadbać o atrakcyjność oferowanych produktów,
  • przygotować zachęcające zdjęcia produktowe,
  • zaproponować spersonalizowane rozwiązania,
  • zadbać o właściwe CTA (call to action – zachęcenie do zakupu),
  • postawić na odpowiednią formę marketingu – marketing rekomendacyjny, influencer marketing.

Aktywna sprzedaż w internecie jest ciężka do zrealizowana, jednak jak najbardziej możliwa! Grunt to w pełni zaangażować się w proces. Co to znaczy? Warto zadbać o odpowiednią promocję i na bieżąco reagować na nowe trendy, zmiany zachodzące na rynku czy społeczne oczekiwania.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt