Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Audyt UX – co to jest, definicja

Co to jest audyt UX? Jak go wykorzystać przy poprawie wyników strony (ruch, sprzedaż)?

Co to jest audyt UX – definicja

Profesjonalny audyt UX, czyli badanie użyteczności strony internetowej pozwala na zweryfikowanie prawidłowości działania wszystkich jej interfejsów i elementów wpływających na sprawne poruszanie
się użytkowników po serwisie. Na jego podstawie powstaje raport, który opisuje przyczyny błędów powodujące np.:

  • wcześniejsze opuszczenie witryny przez internautę
  • brak finalizacji transakcji (tzw. porzucone koszyki),
  • trudności w rejestracji i tworzeniu konta w e-sklepie,
  • problemy z uzyskaniem informacji na temat produktów.

Dzięki sporządzeniu listy poprawek do wdrożenia programista może zmodyfikować kod strony internetowej tak, by zwiększyć ilość konwersji czy podnieść jakość doświadczeń jej użytkowników.

Do przeprowadzenia audytu UX stosuje się różne metodologie, wśród których warto wymienić:

  • listy kontrolne – stanowią one narzędzia w formie checklist, które określają konkretne parametry, jakie powinna spełniać strona, by można było ją sklasyfikować jako przyjazną dla użytkownika,
  • heurystyki Nielsena – to zbiór dziesięciu ściśle określonych zasad, stanowiących jednocześnie wytyczne dla projektantów (tzw. dobre praktyki). Ich wykorzystywanie sprawia, że serwisy internetowe i aplikacje są bardziej intuicyjne w obsłudze, a co za tym idzie, klienci chętniej z nich korzystają,
  • wędrówkę poznawczą – polega na badaniu różnych możliwych ścieżek, po jakich porusza się internauta na stronie www.
    Wykonanie audytu UX pozwala na wykrycie krytycznych błędów użytkowych w projekcie i ich szybką poprawę.

Może on obejmować także rozbudowane testy A/B, dzięki którym możliwe jest przetestowanie różnych wersji konkretnych podstron z odmiennym rozmieszczeniem przycisków czy treściami CTA.

Efektem wdrożenia zmian może być wzrost ilości konwersji oraz kwoty pojedynczego zakupu w sklepie internetowym, zwiększenie zaangażowania czytelników bloga czy też większa ilość osób, które zadeklarują chęć udziału w evencie.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt