Definicja
AtomStore to platforma e-commerce typu SaaS, która pozwala na założenie od podstaw, przeniesienie z innej platformy i zarządzanie sklepem internetowym. AtomStore to oprogramowanie nastawione na rozwój, dlatego wciąż jest ulepszane, na czym zyskują użytkownicy platformy i klienci sklepów.
Jak działa AtomStore?
AtomStore daje możliwość korzystania z ogromnej liczby wbudowanych najnowocześniejszych funkcji. Z tego powodu określany jest jako e-commerce klasy premium. Jest to niezwykle wydajny system polecany najbardziej wymagających użytkownikom, dla których rozwój i innowacyjność mają nadrzędne znaczenie. AtomStore wyróżnia skalowność. Oznacza to, że kolejne rozwiązania dodawane są wraz z rozwojem sklepu. Funkcje sklepu możemy dopasowywać indywidualnie, zgodnie z zapotrzebowaniem. Co ważne, ich katalog jest niezwykle obszerny. AtomStore pozwala na sprzedaż na kilku kanałach jednocześnie, także za granicą.
AtomStore umożliwia wygodną i prostą sprzedaż produktów, zarówno fizycznych, jak i cyfrowych. Samodzielnie można wprowadzać promocję, zniżki oraz kody rabatowe. System pozwala na wystawianie faktur, obsługę i kontrolę stanów magazynowych, prowadzenie sklepu w różnych językach i sprzedaż w wielu walutach. AtomStore oferuje także CRM, czyli możliwość gromadzenia danych na temat klientów, a także ich dogodnego sortowania, dzięki czemu można na przykład ustawiać promocje dla stałych klientów.
AtomStore – pakiety
AtomStore zapewnia funkcjonalności B2C oraz B2B. Jedna i druga w swoim zakresie oferują hosting. Abonamenty w zakresie B2C zaczynają się od kwoty 699 zł miesięcznie, niemniej można wcześniej testować usługę za darmo przez 30 dni. Dla biznesów poszukujących najbardziej rozwiniętych rozwiązań, najlepszym rozwiązaniem będzie pakiet Enterprise, który jest wyceniany indywidualnie. Cennik w systemie B2B jest nieco droższy. Najtańszy abonament miesięczny wynosi 1799 zł, a najdroższy – 14 999 zł. Klienci mogą skorzystać także z kilku pakietów wdrożeniowych, dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb i wymagań.
AtomStore – metody płatności
AtomStore zapewnia swoim klientom możliwość płacenia ich ulubionymi sposobami, przez co jeszcze bardziej zyskuje ich zaufanie. W sklepie internetowym AtomStore zapłacą zarówno kartą kredytową, jak i BLIKIEM. Wykonają szybki przelew internetowy, skorzystają z nowoczesnych systemów płatności typu Pay by lin, ale też z płatności odroczonej.
AtomStore – wysyłka zamówień
W sklepie zbudowanym na platformie AtomStore można dodawać, a następnie dowolnie edytować różne sposoby dostawy. Tym samym w danej kategorii towarów można określić całkowicie indywidualne formy wysyłki. Możliwości jest wiele: od przesyłek kurierskich i paczek z odbiorem w punkcie, po odbiór osobisty. Dodatkowo AtomStore pozwala ustawiać indywidualne ceny za wysyłkę określonych produktów, co może stanowić istotną wartość dla kupujących.
AtomStore – wady i zalety
AtomStore pozwala na najważniejsze z punktu widzenia klienta i sprzedawcy integracje. Bezpośrednio na platformie prowadzimy własną księgowość, obsługujemy hurtownie, korzystamy z nowoczesnych systemów płatności i porównywarek cen, a do tego mamy opcję integracji z Allegro i zagranicznymi serwisami.
AtomStore jak każdy system tego typu, nie jest pozbawiony pewnych wad. Dla niektórych mankamentem może być nieco skomplikowana obsługa systemu. Odczują to zwłaszcza zupełnie niedoświadczeni użytkownicy, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z podobnymi platformami.
Ciekawostki
AtomStore cieszy się wciąż rosnącą popularnością. Tylko w 2023 roku sklepy korzystające z tego oprogramowania wygenerowały przeszło 8,5 mln zamówień. Jest to ogromny udział w całym rynku e-commerce.
Podsumowanie
AtomStore to platforma e-commerce przeznaczona dla małych i średnich sklepów. Jest to rozwiązanie pozwalające mieć wszystko w jednym miejscu: zarówno sprzedaż, jak i pełną obsługę zamówień, zarządzanie wysyłką, zwrotami, stanami magazynowanymi a także prowadzenie działań marketingowych, wpływających na pozycjonowanie marki i zwiększających sprzedaż.
Powiązane hasła:
narzędzie promocji, agencja kreatywna, agencja brandingowa, agencja konsultingowa, wizja firmy, agencja 360, doradctwo strategiczne, strategia produktu, plan strategiczny, strategia biznesowa