Treść główna

Case studies gwarancją sukcesu

Klienci często chcą dowodów, zanim zdecydują się na zakup. Niczym przysłowiowy niewierny Tomasz, muszą najpierw zobaczyć, żeby uwierzyć. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie w przygotowaniu skutecznej kampanii marketingowej ma wdrożenie do niej case studies. Pokazanie na realnych przykładach firm, które faktycznie istnieją, tego że wdrożone działania rzeczywiście przynoszą efekty. Świadectwa klientów przekładają się na pozyskiwanie nowych. Dobre case study przemówi lepiej niż niejedna reklama.

Jak przygotować case study?

Istnieje wiele bardzo ważnych elementów, które składają się na przygotowanie odpowiedniej jakości case study. Tym, od czego należy zacząć, jest kontekst. Kiedy analizujemy konkretny przypadek, musimy wyraźnie wskazać, czym się zajmowaliśmy, jakie były nasze założenia oraz jaka była sytuacja wyjściowa, kiedy przystąpiliśmy do tych działań. Klient będzie mógł znacznie łatwiej "przełożyć" sobie przytaczaną przez nas sytuację na swoją i znaleźć w niej punkty zbieżne, z którymi się identyfikuje.

Case study to nie czcze przechwałki

Każde case study, które przygotowujemy, musi być konkretne. Przytaczając konkretny przykład opierajmy się na konkretnych działaniach, takich jak:

- określenie jaki był budżet kampanii,
- na co zwróciliśmy uwagę,
- co osiągnięto dzięki wdrożonym działaniom.

To wszystko ma znaczenie. Kiedy wskażemy tylko i wyłącznie efekty naszej pracy, potencjalny klient zwyczajnie nie będzie w stanie w to uwierzyć. Napisać o tym, że coś się zrobiło, może każdy. Pokazanie tego na konkretnym przykładzie, przy wykorzystaniu konkretnych informacji - to co innego.

Jak i do kogo mówisz?

Posługując się historią zadowolonego klienta jako doskonałym przykładem działania firmy, Twoje case study powie innym, jaka dobry produkt czy usługę dostarczasz. Ludzie uwielbiają czytać historie o innych ludziach. Jeśli możesz im powiedzieć, w jaki sposób pomogłeś im rozwiązać problem, wówczas mogą się do niego odnieść - ponieważ mają te same problemy.

Twoja firma działa na konkurencyjnym rynku. Case study może pomóc wyróżnić Cię na tle konkurencji, wyjaśniając wartość, jaką możesz zaoferować.

Czy Twój produkt lub usługa jest bardziej techniczna i niełatwo wyjaśnić ją w kilku słowach? Wciągające studium przypadku może wyjaśnić to ludziom. W takich przypadkach edukacja jest kluczowa. Im więcej informacji podasz potencjalnemu klientowi, tym łatwiejsza staje się jego decyzja o zakupie.

Case studies, choć oparte na faktach, koncentrują się na ludziach i są mniej formalne, co czyni je bardziej interesującymi dla ludzi niż opis Twoich produktów na stronie. Opierając się na rzeczywistych korzyściach, case study może stworzyć dla Twojej firmy natychmiastową wiarygodność.

Jak dobrze przygotować księgi referencyjne?

Jedną z największych zalet marketingu treści jest możliwość budowania zaufania między firmą a jej klientami. Podczas gdy fachowo zbadane i napisane blogi dowodzą specjalistycznej wiedzy firmy, studia przypadków potwierdzają nie tylko zdolność firmy do wykonywania pracy. Są dowodem na to, że firma wykonuje ją naprawdę dobrze. Przekształcenie wątpliwości potencjalnego klienta w pewność, gdy szuka rozwiązań, jest kluczowym zadaniem ksiąg referencyjnych. Dobrze opracowane opowiadają najbardziej fascynujące historie i pomagają w zdobywaniu nowych klientów.

Księgi referencyjne muszą być przejrzyste i stworzone na bazie konkretnych informacji. Tak samo jak referencje, muszą pochodzić od realnych osób i firm. Twoi przyszli klienci zapamiętają to, co jest dla nich najważniejsze: liczby, statystyki. Chcą konkretów. Pomożemy Ci stworzyć księgę referencyjną, która przyciągnie potencjalnych klientów i sprawi, że sami także będą chcieli stać się częścią Twojej historii.

Jak zdobyć klienta?

Co innego będzie lepiej oddziaływało na wyobraźnię klienta, niż konkretne wyniki? Jeśli umieścisz je w Twoich case studies i księgach referencyjnych, efekty mogą być spektakularne. Możesz nie tylko wzmocnić pozytywny wizerunek marki, ale także znacząco zwiększyć obroty firmy. To, co kluczowe to fakt, że wizerunek ten nie będzie opierał się na subiektywnej ocenie. Wartość Twojej firmy potwierdzą inni klienci, którzy kupując Twój produkt lub usługę uzyskali wymierne rezultaty.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl