Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Audyt obsługi posprzedażowej – dlaczego jest ważny?

Według badania przeprowadzonego przez SDL Global CX Wakeup Call Report, jest 73% szans na to, że zadowolony klient poleci daną firmę kolejnym osobom. To samo badanie wykazało, że blisko 46% klientów, którzy są zadowoleni z obsługi, zaufa innym produktom danej marki. Obsługa klienta nie kończy się jednak na sprzedaniu danego produktu czy usługi. Opieka nad klientem jest bardzo ważna także po zakończeniu procesu sprzedaży. Przecież pierwsza transakcja nie musi, a nawet nie powinna, oznaczać ostatniej.

Czy robisz to dobrze?

Niestety, nie w każdej firmie komunikacja z klientem na etapie obsługi posprzedażowej przebiega we właściwy sposób. Audyt obsługi posprzedażowej jest zatem istotny z dwóch powodów: po pierwsze, wykazuje potencjalne błędy popełniane przez firmę na etapie obsługi posprzedażowej. Drugim czynnikiem, który sprawia, że obsługa posprzedażowa i jej audyt są ważne, jest to, że dają one szansę na zatrzymanie klienta na dłużej. A o to przecież chodzi.

Pozyskanie nowego klienta jest droższe, niż utrzymanie obecnego

Działania marketingowe są kluczem do sukcesu każdej firmy - z tym faktem nie ma co polemizować. Sęk w tym, że aby pozyskać nowego klienta, musimy przeznaczyć na to większą kwotę niż na utrzymanie klienta, który już raz zdecydował się nam zaufać. Chcesz dobrze zarządzać finansami swojej firmy i lokować budżet tam, gdzie będzie to opłacalne? Doskonale się składa. W Commplace wiemy, jak Ci w tym pomóc. Komunikacja z klientem na etapie posprzedażowym zwykle odgrywa większą rolę w działaniu firmy, aniżeli działania mające na celu pozyskanie nowego klienta. Wiemy, jak powinna przebiegać i pokażemy Ci, jak ją wdrożyć w Twojej firmie.

Jak wygląda audyt obsługi posprzedażowej?

Audyt obsługi posprzedażowej musi zostać wykonany kompleksowo i dokładnie. Bierzemy pod uwagę wszystkie elementy, które wpływają na obsługę klienta: newslettery, kampanie promocyjne, informacje prasowe. Ważne jest to, aby komunikacja nakierowana była na potrzeby klienta, a nie potrzeby firmy. Jednym z najczęściej popełnianych przez firmy błędów na etapie obsługi posprzedażowej, jest ukierunkowanie komunikacji z klientem na potrzeby firmy, a nie klienta. To też jest jednym z najczęstszych powodów, dla których tracimy klientów. Z naszą pomocą dowiesz się, jak uniknąć takiej sytuacji i zadbać o klienta w taki sposób, aby został z Tobą na dłużej.

Obsługa posprzedażowa - klucz do sukcesu każdej firmy

Systematyczność. Oto co jest kluczowe dla obsługi posprzedażowej i jej audytu. Ważne jest to, aby cały czas monitorować komunikację z klientem na etapie posprzedażowym. Takie działanie z pewnością pozwoli uniknąć błędów, które w konsekwencji mogą sprawić, że firma straci klienta.

Chcesz dowiedzieć się, jak uniknąć takiej sytuacji?
Skontaktuj się z nami. Z pewnością znajdziemy odpowiednie rozwiązania dla Twojej firmy.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt