Usługi

Branding Strategia komunikacji Public relations Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Wsparcie sprzedaży Online marketing Projektowanie graficzne Komunikacja marketingowa Food marketing Eventy firmowe

Oferta konsultingowa

Marketing B2B Customer Lifetime Value Zarządzanie kryzysowe Komunikacja wewnętrzna Employer Branding Referencje klienta

Treść główna

Zaangażowany pracownik to zysk dla firmy

Firma to ludzie – to stwierdzenie nie jest wyświechtanym frazesem. Wartość pracowników dla firmy można precyzyjnie wycenić. Ci, którzy są zaangażowani, wygenerują dla niej znacznie większe zyski. Richard Branson powiedział kiedyś słynne zdanie: „Dbaj o swoich pracowników, a oni zajmą się Twoim biznesem”. Krótko mówiąc, kluczem do zaangażowania klientów jest zaangażowanie siły roboczej.

Kiedy Twoi ludzie przestają się angażować, spada satysfakcja klientów. Spada też produktywność, a praca zespołowa i lojalność  powoli znikają. Czy wiesz, że ponad 74% Polaków twierdzi, że nienawidzi swojej obecnej pracy? Jeśli jesteś właścicielem lub prowadzisz firmę, powinieneś zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby Twoi pracownicy nie byli w tym gronie. Inaczej będziesz musiał często zastępować członków swojego zespołu. A tego raczej wolałbyś uniknąć.

Co możesz zrobić, aby pokazać swoim pracownikom, że Ci na nich zależy? Jak możesz stworzyć środowisko pracy, w którym Twoi pracownicy będą się spełniać i rozwijać, wnosząc wartość dla firmy? Pokażemy Ci wiele sposobów, w jaki mogą to zrobić.

Kto jest najbliżej Twoich klientów?

Klienci mają dziś możliwość podejmowania decyzji zakupowych kiedy, gdzie i jak chcą. Mają dostęp do wielu kanałów, aby łączyć się z firmą i oczekują spójnego doświadczenia we wszystkich punktach kontaktu. Wymaga to odejścia od tradycyjnego poglądu, że odpowiedzialność za zapewnienie doskonałej obsługi klienta spoczywa głównie na pracownikach pierwszej linii. Zamiast tego, podróż klienta wymaga teraz dostosowania i zaangażowania w całej organizacji - pracowników wszystkich działów, na wszystkich poziomach i we wszystkich lokalizacjach. Zorganizowanie na klienta oznacza zaangażowanie pracowników i umożliwienie im stawiania potrzeb klientów w centrum uwagi. A Ci, zadowoleni, stają się najlepszą wizytówką firmy.

Zmiany w podejściu klientów wiążą się z tym, że nie tylko dział handlowy powinien się zajmować pozyskiwaniem referencji. Referencje to zawsze zysk dla firmy. Oznacza przy tym nie tylko zwiększenie jej obrotów, ale -co ważne dla pracowników - także zwiększenie płac. Jeśli pracownicy są świadomi tych mechanizmów, z pewnością chętniej zajmą się pozyskiwaniem referencji od klientów.

Co motywuje Twoich ludzi?

Aby osiągnąć większy poziom zaangażowania pracowników w firmie, wcale nie trzeba stać nad nimi i kontrolować każdy ich ruch. "Motywowanie" słowami, że na ich miejsce jest 5 chętnych, również nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Takie praktyki są nie tylko nieskuteczne, ale też mocno przestarzałe. Sposobów na zwiększenie zaangażowania pracowników firmy, jest więcej. Na początek pomożemy Ci zidentyfikować co motywuje i wpływa na większe zaangażowanie Twoich pracowników. Dla każdego liczy się co innego:

● niektórzy po prostu lubią pracę, którą wykonują,
● inni są pracowici z natury, a zatem - lubią pracować w ogóle,
● dla niektórych liczy się to, że w firmie panuje dobra atmosfera pracy,
● części pracowników zależy na awansie,
● kolejni myślą o rozwoju swojej kariery, a zatem pracują nie tylko dla firmy, ale też i dla siebie,
● inni realizują swoje prywatne cele aby poszerzać swoje doświadczenie i kompetencje,
● jeszcze inni doceniają wdrożony w firmie system motywacyjny.

Wiele z wymienionych czynników zależy przede wszystkim od nastawienia pracownika. Nie oznacza to jednak, że zatrudniając pracowników, nie jesteś w stanie poprawić ich zaangażowania, a także - motywacji do pracy. Każdy pracownik przyczynia się do sukcesu (lub porażki) Twojej firmy. Bez jasnego zrozumienia, które czynniki wpływają na wydajność pracowników, trudno będzie ten sukces osiągnąć.

Czy wiesz, że WSZYSCY Twoi pracownicy mogą sprzedawać?

Twój dział sprzedaży jest niezwykle ważny, ponieważ bez niego nie będzie przychodów, niezbędnych do prowadzenia działalności. Jednak każdy pracownik, czy to w dziale sprzedaży, czy w innym dziale firmy, może być i jest Twoim najlepszym sprzedawcą. Nie wierzysz? Pomyśl o osobie, która odbiera telefon w recepcji. W większości firm to właśnie tam zaczyna się sprzedaż. Jeśli nie jest to profesjonalny i przyjazny głos, który jest również dobrym słuchaczem, ale raczej kimś, kto wydaje się osobą:

- niezbyt dbającą o swoją pracę i firmę, którą reprezentuje,
- nie będącą naprawdę zainteresowaną pomaganiem każdemu, kto dzwoni do firmy,
- nie potrafiącą rozpoznać głosu osoby, która często dzwoni do firmy,

… to stawia Twój potencjał sprzedażowy (i biznes) w niekorzystnej sytuacji. Tymczasem każda osoba, która ma kontakt z Twoją firmą, jest ważna. Czasami wystarczy jedno złe lub nawet przeciętne doświadczenie, aby ktoś ponownie przemyślał współpracę z Twoją firmą lub przejście do konkurencji.

Być może słyszałeś zdanie: „Jedno złe jabłko może zepsuć całą beczkę”. Tak samo jedno złe doświadczenie biznesowe, w którym ludzie nie są dobrze traktowani, wpłynie na wszystkich i wszystko w Twojej firmie.
W Commplace sprawdzimy, czy Twoi pracownicy oferują najlepsze możliwe doświadczenia dla Twoich klientów. Upewnimy się, że wszyscy Twoi pracownicy rozumieją swoją ważną rolę w procesie sprzedaży i sukcesie firmy.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt