Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Strona produktowa

Strona produktowa – jak powinna wyglądać?

Definicja

Strona produktowa stanowi wirtualne centrum decyzyjne dla klienta w sklepie internetowym – to zwykle tam dokonuje on ostatecznego wyboru zakupowego. To tutaj zgromadzone są wszystkie istotne informacje o produkcie, włącznie z obszerną galerią zdjęć czy opiniami innych, zadowolonych klientów. Strona produktowa jest więc nieodłącznym składnikiem każdego sklepu internetowego, stanowiąc kluczowy punkt odniesienia dla potencjalnych klientów.

Strona produktowa – ciekawostki, które musisz znać!

Strona produktowa bywa także nazywana kartą produktu, z uwagi na to, że powinna zawierać wyczerpujący opis produktu – tak by zredukować do minimum konieczność dopytywania o szczegóły. Opisy stanowią bardzo ważny element strony, gdyż muszą zastąpić możliwość obejrzenia danej rzeczy na żywo, zatem powinny jak najdokładniej oddawać wygląd, charakter i wszelkie inne parametry danego produktu.

Wygląd strony produktowej, ale i znajdujące się na niej treści, powinny być w jak największym stopniu dopasowane do odbiorców, czyli naszej grupy docelowej. Warto także wszystkie treści znajdujące się na stronie zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, co jest kluczowe zwłaszcza w aspekcie pozyskiwania nowych klientów. Dla lepszej widoczności strony warto stosować także linkowanie wewnętrzne – podniesiemy tym samym widoczność innych produktów i zwiększymy szanse na ich sprzedaż.

Strona produktowa – najważniejsze informacje

Strona produktowa powinna posiadać odpowiednią strukturę. Pierwsze co widzimy po załadowaniu się strony to nagłówek, dlatego powinien być przejrzysty i precyzyjnie wskazywać na oferowany przedmiot. Kolejna kwestia to wysokiej jakości obrazy, zdjęcia i wszelkie inne multimedia, pozwalające na dokładne zapoznanie się z oferowanym produktem. Warto wprowadzać nowoczesne rozwiązania wizualne, w tym prezentacje wideo. Kolejny niezbędny element strony produktu to jego dokładny i szczegółowy opis. Opis produktu powinien informować o wszystkich jego cechach, parametrach i szczegółowych danych technicznych, jeśli takie posiada.

Strona produktu powinna także dawać możliwość kontaktu i zadania ewentualnych dodatkowych pytań, które pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie konkretnej rzeczy. Można umieścić na niej odnośnik do formularza kontaktowego, który z pozycji strony produktu pozwoli na skontaktowanie się z firmą.

Strona produktowa to także doskonała przestrzeń do wykorzystania przycisków CTA, czyli call to action, które stanowią efektywną zachętę do podjęcia konkretnej akcji. Najczęściej stosowanymi są "kup teraz" i "dodaj do koszyka", co znacząco ułatwia proces zakupowy. Warto jednak pamiętać, że obecność tych przycisków może zależeć od konkretnego etapu zakupu.

Klienci doceniają również możliwość komentowania i zapoznawania się z opiniami innych użytkowników. Recenzje od innych osób często przyspieszają proces podejmowania decyzji zakupowej, dlatego warto umożliwić ich dodawanie na stronie produktu.

Zachętą dla potencjalnych klientów do dokonania zakupu jest możliwość skorzystania z kodów rabatowych, np. z okazji sezonowych wyprzedaży. Dlatego warto je umieszczać na stronie produktu – oczywiście w dobrze widocznym miejscu.

Strona produktowa powinna być spójna z resztą strony, ale i z kampanią marketingową, jeśli firma taką prowadzi. Strony produktowe powinny być także na bieżąco analizowane pod względem swojej skuteczności – służą do tego odpowiednia narzędzia Google. Można sprawdzić zarówno czas spędzony na stronie przez klienta, ścieżki zakupowe użytkowników, jak i bardzo cenny wskaźnik odrzuceń. Narzędzia te pozwalają nie tylko na poznanie słabych i mocnych stron swojej strony, czy poznanie schematów zachowań użytkowników. Umożliwiają także wyciąganie wniosków i wprowadzenie szybkich działań naprawczych.

Podsumowanie

Kluczowymi składnikami udanej strony produktowej są zrozumiałe opisy, atrakcyjne elementy graficzne oraz rozwiązania, które sprzyjają szybkiemu i łatwemu procesowi zakupowemu. Ponadto strona produktowa powinna być systematycznie monitorowana i doskonalona, aby jej właściciel mógł elastycznie i szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientów.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt