Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Opis produktu

Opis produktu – słowa mają moc

Opis produktu

Definicja

Opis produktu (product description) jest to tekst zamieszczony zazwyczaj w sklepie internetowym, opisujący czym dokładnie jest dany wyrób. Opis produktu zawiera informacje o samym produkcie, ale także zachętę do zakupu. Im lepszy opis produktu, pisany językiem korzyści, tym większe prawdopodobieństwo że klient go kupi. To ważne tym bardziej, że opis produktu zastępuje możliwość jego obejrzenia na żywo. Musi więc być maksymalnie sugestywny.

Opis produktu – ciekawostki

Dobre opisy produktów mają niezwykłą wartość. To dzięki nim można zwiększyć ocenę strony internetowej, poprawić zasięgi, ruch na stronie i wyniki wyszukiwania. Największą wartość mają oczywiście unikalne i niepowtarzalne opisy produktów. To one przyciągają największą uwagę. Nie ma dróg na skróty – pod żadnym pozorem nie można kopiować innych opisów. Takie działanie przynosi bardzo negatywne skutki. Równie dużym błędem jest sam brak opisów produktów na stronie sklepu. Samo zdjęcie – nawet najlepsze – jest niestety niewystarczające.

Opis produktu ma ogromne znaczenie, gdyż zastępuje klientowi możliwość zobaczenia i dotknięcia przedmiotu, jak to ma miejsce w przypadku sklepu stacjonarnego. Nie każdy właściciel sklepu internetowe ma świadomość, że opis produktu ma niemal takie samo znaczenie, jak jego cena. Dobry opis powinien zaciekawić. Nie powinien przy tym wychwalać produktu ponad miarę. Ważne, by wskazać jego funkcjonalność. W pisaniu opisów produktów dużą rolę odgrywa język korzyści. Taka forma przekazu najcelniej trafia do klientów i pozwala na osiągnięcie zamierzonych celów. W tym przypadku – sprzedaży.  

Opis produktu – najważniejsze informacje

Jak powinien wyglądać dobry opis produktu? Dobry opis produktu powinien mieć odpowiednią budowę i czytelny przekaz. W opisie należy stosować prosty język, przemawiający do klientów w klarowny sposób, bez niepotrzebnego powielania danych technicznych z instrukcji producenta. Opis produktu wymaga także stosowania poprawnej polszczyzny. Niedopuszczalne są jakiekolwiek błędy językowe czy stylistyczne, dlatego gotowy opis warto dokładnie sprawdzić przed publikacją, a najlepiej poprosić o to drugą osobę.

By opis produktu był dla konsumenta czytelny, powinien składać się z krótkich i rzeczowych zdań, nie zalec się natomiast stosowania zdań wielokrotnie złożonych. Również zbyt duża liczba przymiotników zamiast pomagać, utrudnia czytanie i zrozumienie całość przekazu. W opisie produktu liczy się bowiem zwięzłość i umiejętność przekazywania najważniejszych informacji w prosty i czytelny sposób. Należy wymienić najważniejsze cechy produktu, wskazać konkretne zalety, jakie przyniesie jego zakup, a na koniec – wymienić korzyści wynikające z posiadania wskazanej rzeczy.

Opis produktów powinien odpowiadać rzeczywistości. Wszelkie zakłamania będą działać na niekorzyść sprzedawcy. Każdy produkt powinien być opisany rzetelnie i w pozytywny sposób przedstawiać wszystkie jego zalety. Najważniejsze i najmocniejsze cechy produkty należy wymienić w pierwszej kolejności, na końcu warto zawrzeć wzmiankę o dodatkowych korzyściach i zaletach, jakie płyną z jego posiadania. Można też zamieścić informację o dodatkowych akcesoriach, tzw. produktach komplementarnych, dostępnych w sklepie.

Podsumowanie

Opis produktu w sklepie internetowym jest niezbędny, aby przekazać klientom najważniejsze informacje o danym produkcie. To właśnie dobry i rzetelny opis produktu zastępuje możliwość bezpośredniego zobaczenia czy dotknięcia kupowanego przedmiotu, musi być zatem jasny i wyczerpujący. Opis produktu nie powinien powielać informacji producenta, lecz uzupełniać je w łatwo przyswajalny dla klienta sposób. Opis produktu będzie najlepiej odbierany, gdy dodatkowo podzielimy go na akapity, zastosujemy przyciągające uwagę śródtytuły, pogrubimy zdania zawierające najważniejsze treści, a do tego wszystkiego dołączymy grafiki.   

Opis produkty warto dopasować do swojej grupy docelowej, czyli do konkretnego profilu klienta. Dzięki temu będzie on miał wrażanie, że dany opis powstał i jest kierowany specjalnie dla niego. Tym sposobem odbiorca z pewnością zapamięta markę i z dużym prawdopodobieństwem wybierze ją ponownie.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt