Dienstleistungen

Öffentlichkeitsarbeit Kommunikationsstrategie Branding Google Ads Positionierung von Webseiten Webseitenentwicklung

Produktangebot

Firmenveranstaltungen Lebensmittelmarketing Marketingkommunikation Grafikdesign Vertriebsunterstützung Online Marketing

Beratungsangebot

Sozialen Medien Interne Kommunikation Krisenmanagement Arbeitgebermarke Referenzmarketing Customer Lifetime Value B2B-Marketing
zurückkehren

Strona produktowa

Strona produktowa – jak powinna wyglądać?

Definition

Strona produktowa stanowi wirtualne centrum decyzyjne dla klienta w sklepie internetowym – to zwykle tam dokonuje on ostatecznego wyboru zakupowego. To tutaj zgromadzone są wszystkie istotne informacje o produkcie, włącznie z obszerną galerią zdjęć czy opiniami innych, zadowolonych klientów. Strona produktowa jest więc nieodłącznym składnikiem każdego sklepu internetowego, stanowiąc kluczowy punkt odniesienia dla potencjalnych klientów.

Strona produktowa – ciekawostki, które musisz znać!

Strona produktowa bywa także nazywana kartą produktu, z uwagi na to, że powinna zawierać wyczerpujący opis produktu – tak by zredukować do minimum konieczność dopytywania o szczegóły. Opisy stanowią bardzo ważny element strony, gdyż muszą zastąpić możliwość obejrzenia danej rzeczy na żywo, zatem powinny jak najdokładniej oddawać wygląd, charakter i wszelkie inne parametry danego produktu.

Wygląd strony produktowej, ale i znajdujące się na niej treści, powinny być w jak największym stopniu dopasowane do odbiorców, czyli naszej grupy docelowej. Warto także wszystkie treści znajdujące się na stronie zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, co jest kluczowe zwłaszcza w aspekcie pozyskiwania nowych klientów. Dla lepszej widoczności strony warto stosować także linkowanie wewnętrzne – podniesiemy tym samym widoczność innych produktów i zwiększymy szanse na ich sprzedaż.

Strona produktowa – najważniejsze informacje

Strona produktowa powinna posiadać odpowiednią strukturę. Pierwsze co widzimy po załadowaniu się strony to nagłówek, dlatego powinien być przejrzysty i precyzyjnie wskazywać na oferowany przedmiot. Kolejna kwestia to wysokiej jakości obrazy, zdjęcia i wszelkie inne multimedia, pozwalające na dokładne zapoznanie się z oferowanym produktem. Warto wprowadzać nowoczesne rozwiązania wizualne, w tym prezentacje wideo. Kolejny niezbędny element strony produktu to jego dokładny i szczegółowy opis. Opis produktu powinien informować o wszystkich jego cechach, parametrach i szczegółowych danych technicznych, jeśli takie posiada.

Strona produktu powinna także dawać możliwość kontaktu i zadania ewentualnych dodatkowych pytań, które pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie konkretnej rzeczy. Można umieścić na niej odnośnik do formularza kontaktowego, który z pozycji strony produktu pozwoli na skontaktowanie się z firmą.

Strona produktowa to także doskonała przestrzeń do wykorzystania przycisków CTA, czyli call to action, które stanowią efektywną zachętę do podjęcia konkretnej akcji. Najczęściej stosowanymi są "kup teraz" i "dodaj do koszyka", co znacząco ułatwia proces zakupowy. Warto jednak pamiętać, że obecność tych przycisków może zależeć od konkretnego etapu zakupu.

Klienci doceniają również możliwość komentowania i zapoznawania się z opiniami innych użytkowników. Recenzje od innych osób często przyspieszają proces podejmowania decyzji zakupowej, dlatego warto umożliwić ich dodawanie na stronie produktu.

Zachętą dla potencjalnych klientów do dokonania zakupu jest możliwość skorzystania z kodów rabatowych, np. z okazji sezonowych wyprzedaży. Dlatego warto je umieszczać na stronie produktu – oczywiście w dobrze widocznym miejscu.

Strona produktowa powinna być spójna z resztą strony, ale i z kampanią marketingową, jeśli firma taką prowadzi. Strony produktowe powinny być także na bieżąco analizowane pod względem swojej skuteczności – służą do tego odpowiednia narzędzia Google. Można sprawdzić zarówno czas spędzony na stronie przez klienta, ścieżki zakupowe użytkowników, jak i bardzo cenny wskaźnik odrzuceń. Narzędzia te pozwalają nie tylko na poznanie słabych i mocnych stron swojej Seiten, czy poznanie schematów zachowań użytkowników. Umożliwiają także wyciąganie wniosków i wprowadzenie szybkich działań naprawczych.

Zusammenfassung

Kluczowymi składnikami udanej strony produktowej są zrozumiałe opisy, atrakcyjne elementy graficzne oraz rozwiązania, które sprzyjają szybkiemu i łatwemu procesowi zakupowemu. Ponadto strona produktowa powinna być systematycznie monitorowana i doskonalona, aby jej właściciel mógł elastycznie i szybko reagować na zmieniające się potrzeby klientów.

Benötigen Sie Unterstützung bei Ihrer Geschäftsentwicklung?

Bartosz Zielinski

Bartosz Zielinski Geschäftsführer

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Ruf mich an Einloggen Kontakt