Definicja
Remarketing, inaczej retargeting, to skierowanie swojej oferty reklamowej ponownie do osoby, która już wcześniej znalazła się na naszej witrynie internetowej, ale nie doszło do konwersji. Remarketing polega na tym, że osobom tym wyświetlają się reklamy konkretnej marki, w czasie gdy odwiedzają inne witryny internetowe. Remarketing jest niezwykle cennym działaniem, gdyż obecnie klienci często nie podejmują decyzji o zakupie na pierwszej wizycie w sklepie internetowym, lecz porównują oferty i dopiero po jakimś czasie ostatecznie decydują się na zakup w tym, a nie innym miejscu.
Remarketing – ciekawostki, o których musisz wiedzieć!
Remarketing to działanie, które często daje wrażenie, że reklamy danego produktu podążają krok w krok za nami, gdyż wyświetlają się na odwiedzanych przez nas stronach internetowych. Nie jest to jednak tylko wrażenie, bo tak właśnie działa remarketing. Korzystając z pikseli i tagów do identyfikacji osób, jest w stanie dokładnie śledzić wszystkie nasze kroki w Internecie i podążać w ślad za nami.
Zdarzają się sytuacje, że ktoś loguje się na stronie naszego sklepu, wybiera produkt, jednak ostatecznie nie dokonuje zakupów. Pozyskaliśmy jednak cenne dane, jak np. adres e-mail i możemy je wykorzystywać do wysyłania wiadomości przypominających o czekających w koszyku produktach. To również jest remarketing.
Remarketing – najważniejsze informacje
Głównym celem remarketingu jest podniesienie zysku sklepów internetowych, za sprawą dokonywania zakupów przez pozyskanych dzięki niemu klientów. Skupia się on na osobach, które już choć raz miały styczność z daną witryną. W końcu w momencie, gdy pierwszy raz odwiedziły stronę, stały się jej potencjalnymi klientami – warto to wykorzystać. Reklamy stosowane w ramach remarketingu są idealnym sposobem na ponowne zwrócenie uwagi na produkt i powrót do sklepu w celu sfinalizowania zakupu.
Remarketing to kluczowy element strategii sprzedaży online oraz e-commerce, wpływający istotnie na utrwalenie wizerunku marki w świadomości potencjalnych klientów. Dzięki tej strategii możliwe jest skuteczne przypominanie o oferowanych produktach, co sprzyja zapadaniu marki w pamięć odbiorców. W rezultacie podejmowanie decyzji o zakupie staje się znacznie bardziej intuicyjne i przyjazne.
Remarketing może przybierać różne formy. Jedną z opcji są reklamy w Google, oparte na listach remarketingowych, czyli wyselekcjonowanych grupach odbiorców, którzy spełnili określone warunki. Facebook z kolei oferuje możliwość samodzielnego wyboru użytkowników i kierowania do nich reklam lub skorzystanie z algorytmu Facebooka. Reklamy remarketingowe w mediach społecznościowych mogą pochodzić z różnych źródeł, zależnie od naszych preferencji i strategii.
Podsumowanie
Remarketing to proces, którego celem jest jak najlepsze zapamiętanie danej marki, tak by w momencie podjęcia decyzji o zakupie stała się ona pierwszym wyborem kupującego. Remarketing może przynieść sporo korzyści dla marki. Po pierwsze pozawala zwiększyć świadomość klientów o jej istnieniu. Po drugie jego celem jest przypominanie potencjalnym klientom o porzuconych w koszyku zakupach i możliwości dokończenia zakupu. Po trzecie remarketing wspiera budowanie bazy lojalnych klientów za sprawą angażowania w proces reklamowy obecnych klientów.
Warto mieć świadomość, że remarketing pomaga podnieść wskaźnik zaangażowania odbiorców, nawet w przypadku braku zakupu. Liczą się tu działania takie jak wizyty na stronie internetowej, odczytywanie wiadomości oraz współczynnik klikalności. W przypadku nastawienia się typowo na zakup produktów, remarketing poprzez zachętę do zakupu podnosi wskaźnik konwersji.
Powiązane hasła:
plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku