Treść główna
Jak tworzymy strategie?
Sytuacja rynkowa
Propozycja wartości
Fundamenty komunikacyjne
Koncepcja strategiczna
Sytuacja rynkowa
Szkolenie dla konsultantów Commplace – spotkanie warsztatowe w siedzibie Twojej firmy lub w naszych centrum konferencyjnym w Karkonoszach.
Określenie grup interesariuszy, segmentacja klientów, definicja klientów oraz kluczowych wartości przez nich poszukiwanych - diagnoza Twojej marki. Określenie założeń do nowej strategii komunikacji.
Propozycja wartości
Będziemy pracować m.in. nad:
1. Charakterystyką Twojego rynku
2. Głównymi driverami rozwojowymi oraz trendami
3. Zidentyfikujemy i opiszemy działania marketingowe konkurencji
4. Przeanalizujemy rynek pod kątem najważniejszych problemów i wyzwań klientów
5. Stworzymy najważniejsze grupy klientów (Ideal Customer Profile)
6. Zdefiniujemy propozycję wartości (Value Proposition)
7. Przeanalizujemy ścieżki i zachowania klientów w internecie (Customer Journey)
8. Przyjrzymy się tożsamości marki, elementom brandingu i dotychczasowej komunikacji (wykorzystywane narzędzia, strona www etc).
Przygotujemy kompleksową analizę i przedstawimy wnioski jako punkt wyjścia do dalszych prac strategicznych.
Fundamenty komunikacyjne
Główne zadanie: wypracowanie docelowej architektury.
Określimy cele biznesowe uwzględniające:
a. budowę i rozwój wizerunku Twojej marki
b. wskażemy cele strategiczne w zakresie wizerunku
Opracowanie fundamentów komunikacyjnych jest uporządkowanym procesem. Logiczny ciąg wydarzeń wyświetla wszystkie ważne obszary komunikacji marki.
Koncepcja strategiczna
Główne zadanie: opracowanie niezbędnych elementów definiujących oraz pozycjonujących markę.
Wyzwanie marki, grupy docelowe, holistyczny obraz.
1. Pozycjonowanie marki
2. Big idea
3. Rekomendacja strategiczna – miejsce marki na rynku
4. Wizerunek osób kluczowych
5. Platforma komunikacyjna marki:
a. Opracowanie podstaw storytellingu marki, opis motywów, symboli i stylu marki
b. Narzędzia i kanały komunikacji
c. Treści wzorcowe - gotowe komunikaty do wykorzystania (treści PR, posty etc.)
d. Harmonogram działań komunikacyjnych
6. Prezentacja osobista strategii
Czy wiesz, że tracisz, gdy zawodzi komunikacja?
Nie wystarczy, że Twoja marka jest podmiotem w transakcji zakupowej. To za mało, by dotrzeć do klientów i mieć wpływ na ich decyzje.
Twoja firma musi być stale obecna w codziennym życiu swoich odbiorców. Dowód? 89 % osób przestaje być lojalnymi wobec marki z powodu słabej obsługi klienta (CX). Gdy zawodzi komunikacja, traci się zaufanie.
Każda interakcja z odbiorcą to część procesu. Może zdecydować o utracie klienta. Ale może też pomóc w jego zdobyciu – od dobrej strategii komunikacji zależy sukces tego procesu.
Zależy Ci na klientach?
Tylko 54% firm w Polsce posiada strategię komunikacji. To oznacza, że jesteś w jednej lub drugiej połowie. Tej zmierzającej do sukcesu lub tej, która działa po omacku.
Bez strategii komunikacji. Bez jasnego celu. Bez troski o swój wizerunek i opinie klientów. To prawda, że działania marketingowe kosztują. Jak każda intratna inwestycja. Zapytaj nas na jaki zwrot możesz liczyć?
Dobra komunikacja marki zawsze się opłaca. Prawdopodobnie za przemyślaną komunikacją stoi agencja PR. Celem prowadzenia biznesu w rozumieniu strategii ofensywy, jest zwiększanie sprzedaży.
Ofensywna w biznesie - jak i w sporcie - to po prostu atak. Zapewniamy efekty naszym klientom dzięki przemyślanej, zaplanowanej i sprawdzonej strategii.
Case - skuteczny online marketing
Komponenty strategii
W ramach strategii ofensywy zadbamy o:
1. Stałą widoczność marki
2. Tworzenie wartościowego contentu (treści i grafika)
3. Wzrost wartościowego ruchu
4. Optymalizację i wzrost współczynnika konwersji
5. Zwiększenie liczby leadów
Rezultaty? Umiejętne połączenie wspomnianych komponentów prowadzi do zysków.
Zamów bezpłatną konsultację
Czekamy na Twoje pytania. Możesz zapytać nas o każdy aspekt, dotyczący komunikacji marketingowej.
Pomagamy firmom opracować i wdrożyć skuteczne strategie. Opracowaliśmy storytelling, opisy motywów, symboli i styl komunikacji dla przedsiębiorstw z wielu branż:
- spożywczej i FMCG,
- budowlanej i wnętrzarskiej,
- nowych technologii,
- AGD,
- dóbr luksusowych.
Porozmawiajmy. To nic nie kosztuje.
Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający
+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl
Skontaktuj się ze mnąAgencja PR radzi - jak zwiększyć lojalność?
Jeśli nie jesteś autentyczny, tracisz zaufanie odbiorców. Jeśli nie nawiązujesz z nimi kontaktu – nie istniejesz jako marka. Twoja marka musi stać się realna, jeśli chce dobrą komunikację zamienić w sukces sprzedaży.
86% konsumentów twierdzi, że autentyczność i zaangażowanie jest kluczowym czynnikiem przy podejmowaniu przez nich decyzji o tym, jakie marki lubią i wspierają.
Aby budować lojalność klientów i rozwijać trwałe relacje z inwestorami, sponsorami i otoczeniem firmy, postaw na autentyczną komunikację. Nie wymyślaj ukrytych motywów lub intencji. Klienci szybko wyczują, że komunikujesz się nimi tylko dlatego, że musisz, bo wszyscy tak robią. To nie zadziała.
Pozytywna komunikacja marki? Jej kluczowa zaleta to budowanie lojalności w świadomości klientów. Jeśli Twój klient ma pozytywne doświadczenia z Twoją marką, regularnie się powtarzające, wkrótce pozostanie z Tobą na dobre. Stanie się rzecznikiem Twojej marki. Ten pojedynczy klient może przyciągnąć innych klientów. Dobra komunikacja zrodzi najcenniejsze, autentyczne kontakty.
Masz cele, ale nie masz komunikacji? Nie osiągniesz ich.
Pierwszy krok do osiągnięcia celu sprzedażowego to pierwsze zetknięcie konsumenta z marką. Wtedy rozpoczyna się komunikacja. Jaki jest kanał tej komunikacji? Odbiorca natknął się na post w mediach społecznościowych. Przeczytał artykuł na Twoim firmowym blogu. Usłyszał o marce od znajomych. Zobaczył wzmiankę w sieci. Jaki komunikat do niego trafił?
Jeśli na tym pierwszym etapie zawiedzie treść komunikatu i jego przekaz, stracisz klienta jeszcze przed startem. Odbiorca zada sobie proste pytania: Czy ta interakcja wpłynęła na moje przekonania? Czy wywołała poruszenie? Czy dotknęła moich uczuć? Jeśli tak, to pierwszy krok w komunikacji Twojej marki jest sukcesem. Strategia bycia zauważonym to początek okazji biznesowej. Wykorzystaj ją mądrze.
Czy ton głosu Twojej marki brzmi przekonująco?
Jaki ton głosu przyjmujesz, mówiąc do swoich odbiorców? Umiesz dobrać go do swojej grupy docelowej i produktów? Ton głosu marki jest mechanizmem, który pomaga tworzyć osobowość korporacyjną podczas komunikacji. Bycie zabawnym, fajnym i kreatywnym to jedne z opcji. Możesz być zbyt śmieszny, albo za bardzo poważny.
Ton głosu musi pasować do tego, kim jesteś i co chcesz osiągnąć. Podczas gdy Coca Cola ma zabawny i przyjazny głos, Apple jest bardziej wyrafinowany i „nowoczesny”. Nie próbuj ich naśladować – poszukaj swojego głosu. Twój głos powinien pozostać taki sam niezależnie od tego, przez jakie kanały komunikujesz się z klientami. Jeśli jednak chcesz, aby plan komunikacji Twojej marki był jak najbardziej udany, musisz upewnić się, że wybrany ton rezonuje z Twoimi odbiorcami. Czy jesteś w stanie sam to ocenić?
Jak bardzo cenisz swój własny kontent?
Content marketing wciąż króluje w świecie komunikacji marki. Jest najlepszym narzędziem do pokazania siebie. Masz jednak mało czasu, by skupić uwagę na swojej marce. Badania pokazują, że to tylko około 8,25 sekundy uwagi odbiorcy. Możesz sam nie dać sobie rady. Jeśli chcesz, aby Twoje treści przyciągnęły uwagę odbiorców, musisz upewnić się, że to, co publikujesz, jest atrakcyjne i odpowiednie.
Strategia komunikacji da Ci odpowiedź na pytanie, czego Twoi klienci oczekują od Twoich treści. Im więcej słuchasz swoich odbiorców, tym lepiej.
Być może nie wiesz, że treści internetowe to nie tylko posty w social mediach, wpisy na blogu i copywriting SEO. Komunikacja Twojej marki w internecie może zawierać wszystko, co wywołuje reakcję wśród docelowych odbiorców. Musisz tylko wiedzieć, jaką reakcję.
Czy robisz dobre pierwsze wrażenie?
Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz. Zajmuje to 1/10 sekundy. Jeśli chodzi o Twoją markę, lepiej nie ryzykować. Wyrobienie sobie opinii o Twojej stronie www zajmuje około 50 milisekund (0,05 sekundy). Ile razy sam natknąłeś się na stronę internetową i miałeś wrażenie, że nie była modyfikowana od lat 90.? Zgadujemy, że więcej niż kilka.
Co możesz zrobić, aby upewnić się, że od razu zapunktujesz? Pamiętaj, że grafika też jest komunikatem. Upewnij się, że starannie dobierasz kolory, odstępy, czcionkę, ilość tekstu i strukturę. Pomyśl o treściach publikowanych na swojej stronie. Czy jest zoptymalizowana? Czy jest coś, co wymaga ulepszenia? Czy jesteś zadowolony z wyglądu lub pozycji Twojego logo? Wszystkie te elementy składają się na komunikację.
Postaraj się, aby ludzie, którzy odwiedzają Twoją stronę, czuli się na niej komfortowo. Ułatw im wyszukiwanie tego, co masz do zaoferowania. Zadbaj o to, by czas, jaki spędzają na Twojej stronie, był przyjemny. Spraw, by chcieli tam wrócić.
Blog
Działania SEO dla marki SOPREMA
Prawdopodobnie setki razy słyszałeś, że optymalizacja strony WWW pod kątem SEO jest istotnym narzędziem marketingu cyfrowego. Właśnie dlatego obszar SEO stanowi ważny aspekt wsparcia,...
Cele komunikacji marketingowej – czym są i jak je dostosować do potrzeb firmy
Cele komunikacji marketingowej to cele długoterminowe. Trzeba się nastawić na maraton, a nie sprint. Efekty – czyli wzrost wartości Twojej...
Czytaj więcejCzy plan strategiczny firmy to na pewno długofalowa taktyka?
Jak i po co tworzy się plan strategiczny w firmie? Nieprzypadkowo dowódcy, którzy umieli planować przyszłość, najczęściej wygrywali...
Czytaj więcej