Custom publishing staje się coraz bardziej popularny w polskich firmach. Kadra kierownicza dostrzega szereg zalet, które wiążą się z działaniami dotyczącymi wydawania własnych treści. Na jakich zasadach opiera się custom publishing? Co należy o nim wiedzieć? Agencja PR radzi.
Custom publishing to termin określający wydawanie treści na zlecenie danej firmy. Gazetki, czasopisma, bądź ulotki mogą być skierowane do odbiorcy wewnętrznego, którym jest pracownik danego działu, bądź zewnętrznego, którym jest klient związany biznesowo z danym przedsiębiorstwem. W obu przypadkach rolę wydawcy pełni dana firma, której podstawową aktywnością gospodarczą nie jest komercyjna działalność wydawnicza. Przygotowanie treści ma na celu wsparcie zadań, planów, bądź celów realizowanych przez przedsiębiorstwo. Z tej przyczyny tytuł może skupiać się na wsparciu marketingu, komunikacji wewnętrznej lub informowaniu o nowinkach w branży, czy też najnowszych regulacjach prawnych dotyczących konkretnego obszaru działalności.
Agencja custom publishingowa – zadania i cele
Jako przykład custom publishingu wewnętrznego można podać firmę ubezpieczeniową, która regularnie wydaje czasopisma tematyczne skierowane do pracowników. Jednakże zadaniem przygotowanych treści nie jest zachęcenie konsultantów do skorzystania z kolejnej oferty ubezpieczeń, lecz poinformowanie ich o najnowszej akcji promocyjnej firmy. Dzięki temu pracownicy będą lepiej wyedukowani, a tym samym staną się bardziej kompetentni w oczach potencjalnych klientów. Wpływa to również na wzrost zaangażowania pracowników we włączenie się w daną akcję i motywuje do osiągnięcia lepszych wyników sprzedażowych.
Custom publishing zewnętrzny polega na kierowaniu wydawanych treści do partnerów biznesowych. Regularne zapoznawanie ich z aktualną ofertą oraz działaniami firmy pozwala zwiększyć wiarygodność i zbudować renomę stabilnej i dobrze prosperującej firmy, która kładzie nacisk na długofalową współpracę. Dana strategia marketingowa opierająca się o wydawania czasopism skierowanych do klientów zewnętrznych pozwala zbudować więź biznesową.
Od czego zacząć swoje działania?
Istnieją dwa sposoby na rozpoczęcie działalności w obrębie custom publishingu. Po pierwsze można utworzyć wewnętrzny zespół, którego zadaniem będzie opracowywanie treści i wydawanie ich w danej formie. W zespole powinny znaleźć się osoby odpowiedzialne za część merytoryczną (tworzenie tekstów, korekta) oraz część wizualną (grafika).
Potrzebujesz wsparcia w zakresie custom publishing?
Jesteś w dobrym miejscu.
Jednakże nie każda firma może pozwolić sobie na wydzielenie specjalnego działu zajmującego się custom publishingiem. Z tej przyczyny można skorzystać z alternatywnej drogi, jaką jest zlecenie wydawania czasopism firmie zewnętrznej. Jest to zdecydowanie tańsza opcja, która nie obciąża dodatkowymi obowiązkami zatrudnionych pracowników.
Custom publishing nie kończy się na gazetach
Agencje custom publishingowe nie zajmują się wyłącznie opracowywaniem treści. W zakres ich usług wchodzi również opracowanie projektu layoutu, organizowanie sesji zdjęciowych oraz obsługa poligraficzna.
Wydawnictwa na zlecenie obejmują również pisanie książek skierowanych do branży farmaceutycznej. Agencje prowadzą blogi firmowe, a nawet zajmują się tworzeniem treści wideo. Tak więc kolportaż czasopism i ulotek to dopiero początek działań, które mają na celu budowanie wizerunku marki w oczach pracowników i klientów.
Dlaczego warto się zaangażować w działania?
Zróżnicowane narzedzia pr, w tym custom publishing służą nawiązywaniu interakcji z klientami, którzy są stałymi czytelnikami. To również doskonały pomysł na ukazanie transparentności danej firmy. Poprzez treści można promować działania i pokazywać etapy pracy nad danym projektem. Dzięki temu zewnętrzny odbiorca ma ogląd na tryb funkcjonowania organizacji. Umożliwia mu to również lepsze poznanie personelu, co sprawia, że czuje się bardziej związany z daną firmą.
Profesjonalny content pozwoli także wyróżnić się na tle konkurencji i zwiększyć prawdopodobieństwo pozyskania klienta. Content marketing wymaga jednak zaangażowania w tworzenie wartościowych treści, które będą mieć dobrą oprawę graficzną. Istotny jest jasny przekaz i ukazanie transparentności działań firmy.
Narzędzie marketingowe jakim jest custom publishing pozwala na tworzenie zróżnicowanych treści, które mogą być skierowane zarówno do odbiorców wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Na uwagę zasługuje możliwość utworzenia oddzielnego zespołu w firmie, któremu zleci się kolportaż czasopism, bądź skorzystanie z usług cieszących się dużą popularnością agencji custom publishingowych. Dzięki temu można w prosty sposób wyróżnić się na tle konkurencji, zostać dostrzeżonym na rynku i finalnie rozwinąć relacje biznesowe z danymi partnerami. Firmy oferujące takie usługi łączą w sobie zadania agencji reklamowej, firmy wydawniczej, drukarni oraz agencji public relations.
W dobie przesytu informacji i fake newsów, profesjonalnie opracowane treści świadczą o renomie firmy. Skontaktuj się z nami i zadbaj o swoją.