Nawigacja

Czym artykuł natywny różni się od artykułu sponsorowanego?

Pozyskiwanie klientów

Wartościowe treści to doskonałe narzędzie marketingu internetowego. Ciekawy tekst w kreatywny sposób zaprezentuje ofertę firmy, zainteresuje czytelnika i zachęci go do konkretnego działania. Publikacja na blogu czy w zewnętrznej witrynie może pojawić się jako artykuł natywny lub sponsorowany. Czym różnią się od siebie te formy?

Artykuł sponsorowany – klasyczna forma marketingu internetowego

Artykuł sponsorowany to tekst publikowany w internecie (w marketingu tradycyjnym – w prasie), wykorzystywany do promocji produktu, usługi lub całej firmy. Treść zwykle opatrzona jest specjalną grafiką, logo reklamowanej firmy, jak również odnośnikiem do strony z opisywaną usługą/produktem.

Celem artykułu sponsorowanego jest zaciekawienie odbiorcy ofertą firmy poprzez odpowiednią prezentację konkretnego produktu bądź usługi. Artykuł może przybrać formę poradnika, porównania, wywiadu, czy też wypowiedzi eksperckiej. 

Za przykład weźmy sobie tekst o zakupie nieruchomości. W artykule sponsorowanym na ten temat na pewno pojawią się informacje o sytuacji mieszkaniowej w danym mieście, cenach nieruchomości itp. Co więcej, zostanie podana nazwa konkretnego dewelopera nieruchomości. A jak to będzie wyglądać w artykule natywnym?

Nie wiesz jak napisać ciekawy i skuteczny artykuł natywny bądź sponsorski?

Zgłoś się do doświadczonej agencji, która pomoże Ci stworzyć idealny artykuł!

Czym jest artykuł natywny?

Treść sponsorowana w głównej mierze dotyczy produktu bądź usługi, podczas gdy artykuł natywny przede wszystkim skupia się na czytelniku i jego potrzebach. Na pierwszy rzut oka nie jest to tekst reklamowy, bowiem nie uderza nachalną promocją, nie nawołuje do zakupu, a w subtelny, często mało zauważalny sposób, nawiązuje do produktu, usługi czy całej marki, promuje dany produkt „przy okazji”. 

Artykuł natywny to świetna forma marketingu internetowego. To ciekawy, trwały content, który często jest lepiej odbierany przez czytelników niż treść sponsorowana. Reklama natywna wzbudza zaufanie, wywołuje zaciekawienie u odbiorcy.

Wracając do tematu zakupu nieruchomości, główna treść artykułu natywnego może dotyczyć aranżacji salonu, trendów w budownictwie mieszkaniowym czy innowacyjnych rozwiązań do kuchni. Wspomnienie o docelowym kliencie nastąpi dopiero pod koniec tekstu, po wyczerpującym opisaniu tematu. Reklama natywna uczy, informuje, czasem nawet bawi. To reklama podana w subtelny sposób, który nie jest drażniący dla czytelnika.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt