Nawigacja

Agencja PR Wrocław – jak dobrze wybrać ?

PR
Commplace agencja PR

Chcesz zdobywać kolejnych klientów biznesowych, budować reputację firmy, zwiększyć efektywność organizacji? Sprawić, by Twoja firma była lepiej znana? Jeśli już wiesz, że potrzebujesz do tego agencji PR, zrobiłeś pierwszy krok w dobrym kierunku. Jednak po wpisaniu w wyszukiwarkę agencja PR Wrocław w ciągu niecałej sekundy pojawia się 9 mln wyników! Skąd masz wiedzieć, która spośród wielu wyszukanych agencja PR Wrocław będzie dla Ciebie najlepsza? Sprawdź, na co warto zwrócić uwagę.

Stworzyłeś nowy produkt, innowacyjną usługę. Nawet jeśli wyprzedzasz dzięki temu konkurencję o głowę, bez klientów będziesz o tym wiedzieć tylko Ty. Bez względu na to, czy Twoja firma znajduje się w początkowej fazie rozwoju, czy jej pozycja na rynku jest ugruntowana, ważne jest, aby opinia publiczna usłyszała o oferowanych nowościach. Skoro na Twoim celowniku jest agencja PR Wrocław, słusznie zakładasz, że to zadanie dla public relations.

Szukasz agencji PR Wrocław, która wie jak osiągnąć Twoje cele?

Skontaktuj się z nami.

Agencja PR Wrocław – jakie są cechy dobrej pracy PR?

Szukasz profesjonalnej pomocy w zakresie public relations? Interesuj Cię przy tym agencja PR Wrocław? Od razu zauważysz, że masz w czym wybierać. Wrocław, podobnie jak Warszawa czy Poznań, to jeden z bastionów w dziedzinie public relations. Oferuje szeroką gamę różnych agencji PR i komunikacyjnych. Paradoksalnie, ta mnogość wyboru może być kłopotliwa. Nie zawsze łatwo jest odróżnić dostawców skutecznych, dających wymierne rezultaty rozwiązań, od budzących wątpliwości już przy pierwszym kontakcie „ekspertów”.

Na co zwrócić uwagę?

Wydaje się oczywiste, że agencja public relations pracując dla swojego klienta bazuje na posiadanej ugruntowanej wiedzy branżowej. Tymczasem to, co w zasadzie należałyby przyjąć za pewnik, nie dotyczy wielu agencji PR. Ponieważ założenie w Polsce firmy świadczącej usługi PR – czy to będzie agencja PR Wrocław, czy inne miasto – nie wymaga spełnienia żadnych specjalnych warunków, ani udowadniania swoich kompetencji, to nawet niedoświadczone osoby, bez niezbędnej podstawowej wiedzy mogą używać tej nazwy.

Jak więc sprawdzić, czy interesująca Cię agencja PR spełni pokładane w niej nadzieje? Aby osiągać sukcesy w obszarze public relations niezbędna jest nie tylko znajomość, ale także umiejętność posługiwania się narzędziami PR. Pytania, na które dobra agencja PR powinna umieć odpowiedzieć z marszu to m.in.: jaka jest struktura komunikatu prasowego? Jak budować i utrzymywać relacje z dziennikarzami? Z jakimi tematami kierować się do jakich mediów?

Commplace agencja PR

Znajomość branży i doświadczenie są bardzo ważne na polu PR i pomagają skutecznie wdrażać indywidualne strategie klientów. Odpowiedz sobie na poniższe pytania by mieć pewność, że agencja PR Wrocław, którą wybrałeś, to ta właściwa.

Czym właściwie jest PR?

Z pewnością od dawna już nie tylko budowaniem wizerunku czy popytu na produkt poprzez media relations, co miało miejsce jeszcze kilka lat temu, kiedy to główny obszar działalności PR był zwykle utożsamiany z mediami i prasą. W klasycznym sensie takie rozumienie PR nie jest złe. Jednak w dzisiejszych czasach to nie wszystko. We współczesnej komunikacji i pracy PR granice marketingu nie są już tak ostro wytyczone jak dawniej.Dobra agencja PR powinna wiedzieć,że obecnie PR łączy działania marketingowe, PR-owe i sprzedażowe. Robi to wykorzystując różne kanały, tak by wdrażana strategia komunikacyjna przyniosła pożądane efekty. Z wyprzedzeniem wyznacza cele i dostosowuje do indywidualnych potrzeb klienta. Skąd to wiemy? Bo Commplace, agencja PR Wrocław, właśnie tak działa.

Agencja PR a agencja kreatywna

W sieci mnoży się coraz więcej określeń na firmy zajmujące się podobną tematyką. Agencja PR, agencja kreatywna, SEO, reklamowa, brandingowa, marketingowa, wizerunkowa… Czym one się właściwie różnią? Weźmy miasto takie jak Wrocław. Agencja PR będzie dbała o wizerunek firm z regionu. To może być obsługa rzecznika prasowego, wystąpienia w mediach, ale też proponowanie scenariuszy imprez i innych wydarzeń, które wypromują dane przedsięwzięcie. Mniej więcej na tym samym opiera się działanie agencji wizerunkowej. Wrocławskie firmy tego typu wymieniają wśród swoich zadań: budowanie strategii PR, współpracę z blogerami, zarządzanie kryzysowe, CSR, relacje z mediami, internet PR czy PR korporacyjny.

Tymczasem agencja SEO i marketingowa to promocyjne strategie internetowe, opierające się na contencie, reklamie i optymalizacji stron. Branding czy kreacja to terminy odnoszące się już bardziej do samej warstwy wizualnej, a więc projektu opakowań czy firmowego logo. Wreszcie mamy tradycyjną agencję reklamową. Dawniej skupiałaby się na projektowaniu bannerów, plakatów czy reklamy prasowej. Dziś jej zadania mogą nakładać się na role, jakie pełni w świecie mediów agencja marketingowa i SEO, bo wiele działań tego typu przeniosło się do internetu. Niektóre agencje PR z Wrocławia czy okolic specjalizują się w działaniach stricte lobbingowych czy korporacyjnych. Coraz częściej jednak perfekcję udaje się osiągnąć dzięki połączeniu wszystkich tych sił pod jednym parasolem. Właśnie na takiej zasadzie działa Commplace Wrocław – agencja kreatywna, PR i brandingowa w jednym. Czytaj dalej, jeśli chcesz poznać szczegóły.

Agencja PR Wrocław- od czego zacząć poszukiwania?

Poszukiwanie agencji PR, która idealnie dopasuje się do specyfiki funkcjonowania naszego przedsiębiorstwa to nie lada sztuka. Dlatego do najważniejszych cech agencji idealnej należą doświadczenie, komunikatywność i kreatywność.

Ważne, by agencja PR znała nie tylko specyfikę danej branży, ale także bliższe i dalsze otoczenie firmy, dlatego przy wyborze agencji PR warto postawić na firmy lokalne.  Specjaliści poruszający się na co dzień w środowisku lokalnych mediów, liderów opinii i interesariuszy, są w stanie bardziej efektywnie wykorzystywać swoje kontakty w budowaniu wizerunku naszej firmy.

Komunikatywność powinna być wyrażona nie tylko w umiejętności pisania i tworzenia komunikatów z wykorzystaniem najnowszych technologii, ale także zdolność korzystania z rozmaitych narzędzi i kanałów komunikacji, tak by funkcjonowały one spójnie i synergicznie. Ponadto specjaliści od PR muszą być elokwentni, inteligentni, energiczni, wytrwali, elastyczni i kontaktowi.

Kreatywność nie polega jedynie na wyobraźni wykorzystywanej podczas kreacji kampanii, ale również na zdolności rozumienia konkretnych sytuacji rynkowych oraz tworzenia na bazie z pozoru niepasujących elementów, zupełnie nowych wartości.

Najważniejsze, abyśmy wiedzieli , kogo szukamy. Czy agencja ma wspierać naszą komunikację wewnętrzną, czy zewnętrzną? Ma pomóc w rozwiązaniu konkretnej sytuacji kryzysowej, a może zaproponować procedury wykorzystywane w codziennej pracy nad budową określonego wizerunku? Czy istnieje jakaś procedura, według której możemy dokonać wyboru agencji PR? Najlepszym rozwiązaniem jest rekomendacja zaufanego źródła. Skuteczność agencji PR oceniaj na podstawie zrealizowanych przez nią pomysłów. Skuteczność działań jest najważniejszym miernikiem sukcesu.

Kontakty to nadal podstawa?

Chociaż public relations znacznie poszerzyło zakres swoich działań, publikacje w mediach nadal odgrywają dużą rolę w strategii PR. Niezbędne są więc dobre kontakty z dziennikarzami i mediami. Dobrze prowadzona baza danych jest kluczowa dla owocnej pracy PR – i renomowane agencje o tym wiedzą. Kontakty osobiste są ważne nie tylko dla współpracy z poszczególnymi mediami, ale także w relacjach z klientami. Obopólna, regularna komunikacja zapewnia, że ​​indywidualnie przygotowywane dla klienta strategie są na tyle elastyczne i dynamicznie, że mogą być szybko dostosowywane i zmieniane, jeśli zachodzi taka potrzeba. Dobra agencja PR Wrocław wie, że jeśli nie zapewni Ci osobistej osoby kontaktowej lub nie otrzymujesz od niej regularnego feedbacku, znacznie trudniej jest dotrzeć do grupy docelowej zgodnie z Twoimi życzeniami.

Czy możesz zaufać agencji PR?

W wielu obszarach biznesu zaufanie jest fundamentem – nie inaczej jest w przypadku współpracy z agencją PR. Jeśli masz wrażenie, że nie możesz zaufać osobie, z którą masz współpracować w ramach działań PR, lub że pracuje ona metodami, które nie wydają się zbyt obiecujące dla Twoich celów, zastanów się, czy to na pewno „ta” agencja PR Wrocław, z którą chcesz się związać. Decyzja na „tak” może zaszkodzić całej Twojej strategii lub nawet Twojemu wizerunkowi.

Agencja PR Wrocław – jak wygląda współpraca?

W przypadku renomowanych agencji PR najwyższym priorytetem są uczciwe porady. „Jako agencja PR Wrocław w całej historii naszej działalności relacje z naszymi klientami opieraliśmy i nadal opieramy na zaufaniu i dbałości o dostarczanie szybkiej informacji zwrotnej. Pracujemy nie tylko dla klienta, ale także z klientem, nad jego indywidualnymi celami” – mówi Bartosz Zieliński, Dyrektor Zarządzający w Commplace. – „Każda firma, każdy produkt i każdy człowiek potrzebuje indywidualnej strategii komunikacji, którą ustalamy podczas wspólnej dyskusji. Dla nas dobre i rzetelne doradztwo obejmuje także uczciwe wetowanie pomysłów klienta. Nie boimy się odradzania podejmowania działań, jeśli wiemy, że będą nieskuteczne. – dodaje Bartosz Zieliński.

Współpraca z klientami z różnych branż pozwala agencji PR na szersze spojrzenie na rynek. Takie doświadczenia ma na swoim koncie Commplace, agencja PR Wrocław. Projekty realizowane z sukcesem dla firm z różnego sektora rynku, przekładają się na ukierunkowane strategie komunikacji i umożliwiają pozycjonowanie się jako eksperta w swojej dziedzinie. Pamiętaj, że PR może pełnić rolę pomostu między Twoimi klientami, a Twoją firmą.

Co możesz nam zlecić? Np. kreowanie wizerunku

Wrocław to wg danych GUS miasto, w którym działa już ok. 100 tys. firm. Klientom coraz trudniej zorientować się w tym tłoku. 81 proc. z nich twierdzi, że muszą ufać firmie, zanim zdecydują się coś kupić, a zaufanie najłatwiej buduje się poprzez długotrwałe pozytywne działania wizerunkowe. To oczywiste: nie zaufasz firmie, o której nigdy nie słyszałeś, ale nie zaufasz też tej, o której mówi się źle. W najlepszej sytuacji są ci, o których mówi się dobrze i to stale.

Klienci są przeczuleni na punkcie szybkich i efektownych kampanii reklamowych marek, o których jeszcze kilka tygodni temu nikt nie słyszał. Dlatego podjęliśmy się wyzwania kreowania wizerunku firm we Wrocławiu, a obecnie również w innych polskich miastach. Podchodzimy do tego poważnie. Możemy zaproponować szybkie i efektowne działania, ale będziemy przy Tobie również na co dzień, by skutecznie wykreować i podtrzymać wizerunek firmy, a także w sytuacji kryzysowej. Wierzymy, że tylko tak da się budować naprawdę zaufany brand.

Główna siła PR we Wrocławiu

Szukając agencji zajmujących się budowaniem kontaktów z mediami na Dolnym Śląsku, trafisz na kilkanaście firm z Wrocławia. Kreowaniem wizerunku zajmują się agencje PR, ale nie tylko, bo coraz częściej to różnego rodzaju firmy kreatywne i marketingowe. Na całym tym tle wyróżniają nas wyniki. W ostatnich latach agencja Commplace niesamowicie się rozwinęła. Wśród naszych klientów są największe polskie firmy z branży spożywczej, remontowo-budowlanej czy przemysłowej. Jeszcze więcej mówią konkretne liczby.

Dla przykładu w 2021 rou w mediach aż 459 razy wypowiadali się nasi eksperci, opowiadając m.in. o rekrutacji, skutecznym budowaniu kampanii czy kreowaniu wizerunku. Wrocław to tylko jedno z miast, do których trafiamy w ten sposób z naszym przekazem, bo nasze analizy i wypowiedzi ukazywały się również m.in. w Gazecie Krakowskiej czy w Dzienniku Wschodnim. W sumie do końca roku przeczytalo je 753 519 osób. A to tylko publikacje, które dotyczą samej agencji. Nie wliczamy do tego tekstów sponsorowanych, informacji prasowych i reklam, jakie w tym czasie pomogliśmy wyemitować naszym klientom zarówno w kanałach digital, jak i w mediach tradycyjnych w miastach takich jak Wrocław. Kreowaniem wizerunku zajmujemy się od 1996 roku. Trudno znaleźć drugą agencję PR we Wrocławiu i okolicach, która może się pochwalić tak dużym doświadczeniem zarówno na polu marketingu, jak i tradycyjnego PR.

Nasza baza wiedzy

Poza obecnością w największych mediach z naszymi analizami, sami prowadzimy swoją bazę wiedzy z dziedzin takich jak PR, pozyskiwanie klientów, strategia marketingowa czy employer branding. Zaczęliśmy skromnie od kilku case studies naszych klientów. Później doszło do tego wyjaśnianie podstawowych pojęć, by ułatwić naszym klientom orientację w procesie budowania kampanii czy tworzenia wizerunku marki. Zależy nam na transparentności, dlatego zawsze wiesz, jakich konkretnie technik i metod używamy, by osiągnąć zamierzony efekt. Dziś baza wiedzy Commplace to setki wyczerpujących artykułów.

Chcesz sprawdzić to sam? Spróbuj wyszukać w Google kilka haseł, które przychodzą Ci do głowy, gdy mowa o technikach sprzedażowych czy PR. Regularnie trafiamy na szczyty list wyników wyszukiwarek z naszymi tekstami, a to chyba najlepszy dowód na to, żę podobne efekty jesteśmy w stanie zapewnić naszym klientom. PR kryzysowy we Wrocławiu? Koncepcja pięciu sił Portera? Najnowsze trendy w employer-brandingu? Sprawdź sam, co na ten temat mają do powiedzenia specjaliści Commplace i porównaj to ze skromnymi blogami innych agencji. Nasz dział content marketingu to kilku topowych specjalistów z całej Polski, którzy chętnie podejmą się pracy na rzecz poprawy widzialności Twojej firmy w sieci.

Audyt komunikacyjny PR Wrocław

Niektóre agencje PR z Wrocławia przygotują dla Ciebie strategię od ręki bez zadawania żadnych pytań. Nam odpowiada inne podejście, za które ręczymy, bo przetestowaliśmy je osobiście w dziesiątkach przypadków z różnych branż. Zanim powstanie koncepcja działań PR-owych, przeprowadzamy audyt komunikacyjny. Wrocławscy klienci doceniają, że zaczynamy od rzetelnego podsumowania obecnej sytuacji. Bierzemy pod uwagę poprzednie kampanie, wizerunek w sieci i wszystko to, co składa się na PR firmy.

Dzięki temu oszczędzamy działań, które dublowałyby się z już podjętymi i proponujemy rozwiązania maksymalnie przyspieszające sukces nie tylko we Wrocławiu. Audyt komunikacyjny to też moment na to, by dowiedzieć się, czy nie masz tak zwanego czarnego PR-u. Jeśli tak, wdrożymy natychmiast skuteczne zarządzanie kryzysowe i wyprowadzimy komunikację na prostą, zanim zaczniemy zajmować się PR-em w social mediach czy lobbyingiem.

Nasze wyniki

Działamy transparentnie, więc udostępniamy na stronie wyniki naszych kampanii. Zamiast lać wodę, dzielimy się konkretną wiedzą np. o tym, jak zyskaliśmy dla dworu Korona Karnonosze 1500 zapytań rocznie w sprawie organizacji imprez o łącznej wartości 30 mln złotych. Krok po kroku opisujemy też case study dotyczące rebrandingu marek, i to zarówno lokalnych firm rodzinnych, jak i potężnych marek premium z miast takich jak Wrocław. Agencja public relations może zająć się tylko działaniami z pewnego zakresu. My w Commplace jesteśmy zaproponować dodatkowo:

  • kampanie SEO i SEM uzupełniające cele PR-owe,
  • strategie sprzedaży i marketingu,
  • kreację grafiki,
  • content wspierające wizerunkowe cele,
  • produkcję i planowanie eventów,
  • opiekę nad firmowym IT,
  • a także długofalowe strategie.

Wszystkie usługi w jednym miejscu

Nie jest ważne, czy Twoja firma działa w Warszawie, czy we Wrocławiu. Agencja public  relations Commplace to wszystkie usługi w jednym miejscu, choć paradoksalnie działamy w większości zdalnie z kilkunastu miejsc w kraju. Dzięki temu rozumiemy zarówno potrzeby startupowych, mobilnych środowisk pracy, jak i dużych, stacjonarnych organizacji. Wypełnij brief lub odezwij się do jednego z naszych konsultantów, jeśli chcesz w pełni wykorzystać moc agencji PR z Wrocławia i zacząć nowy etap w historii Twojej firmy. Możemy zaoferować zarówno doraźną pomoc, jak i pakiet działań ze wszystkich obszarów, dzięki którym Twoja firma przyspieszy rozwój. Interesuje Cię PR dla wrocławskiej firmy? A może myślisz raczej o strategii SEO lub contencie, ale przy okazji chcesz budować pozytywny wizerunek? W obu przypadkach znajdziesz u nas odpowiedzi na swoje pytania dotyczące promocji i firmowego PR-u.

Agencja PR Wrocław – praca nad Twoją marką

Praca agencji PR z Wrocławia czy dowolnego innego miasta nie kończy się na zaproponowaniu koncepcji. Jesteśmy z naszymi markami tak długo, jak wymaga tego strategia i promujemy ich dobry wizerunek w długiej perspektywie czasowej. Posiadanie studia graficznego czy działu copywritingu na miejscu znacznie upraszcza procesy, a dla Ciebie przekłada się na oszczędność – czasu i pieniędzy. Zamiast zlecać każde działanie w innej firmie i z trudem koordynować powstały chaos, możesz zlecić wszystkie prace agencji PR z Wrocławia, zrelaksować się i czekać na efekt. Jeśli to konieczne, możemy zacząć naprawdę od zera, przeprowadzając badania rynku i opinii o Twojej firmie lub audyt. Wycofamy się dopiero, gdy wszystkie działania będą zakończone, Twoja firma zacznie prosperować, a kampanie będą regularnie przynosiły owoce. Pomagamy zarówno brandom, które już od jakiegoś czasu są na rynku, jak i tym, które chcą zlecić prace agencji PR z Wrocławia, bo dopiero startują na lokalnym lub globalnym rynku.

Dlaczego warto skorzystać z usług agencji PR?

Każda firma musi pokazać, że istnieje, na wszelkie możliwe sposoby, ponieważ biznes nie może się obyć bez klientów.  Każda organizacja chce stworzyć dla siebie jak najlepsze warunki rozwoju. Każde przedsiębiorstwo ma potrzeby komunikacyjne, chce być rozumiana, odnosić korzyści z przychylnego nastawienia otoczenia i pozytywnego wizerunku.

Komunikacji PR nie zbuduje się w pojedynkę. To wysiłek zbiorowy, efekt współpracy wszystkich działów i koordynacji działań. Wymaga stałego monitorowania efektów, bacznego obserwowania trendów oraz dopasowywania się do ciągle ewoluujących narzędzi. Zanim samodzielnie wypracuje się skuteczne procedury działania, warto wspomóc się doświadczeniem i umiejętnościami pracowników agencji PR.

W działaniach PR warto wystrzegać się pozornych oszczędności. Największym kosztem są ludzie. Decydując się na wynajęcie specjalistów z agencji PR, otrzymujemy pewność stosowania tylko efektywnych rozwiązań. Doświadczeni pracownicy agencji PR wiedzą, jakie tematy mogą interesować dziennikarzy i liderów opinii oraz w jakim kontekście powinny zostać przedstawione, by rozpowszechnić się w mediach i internecie.

W Public Relations liczy się czas, a agencje doskonale wiedzą, jak rozplanować poszczególne działania, by odnieść maksymalny sukces. Mają też świadomość, co  i kiedy należy mówić oraz kiedy warto zaczekać z reakcją. Współpracując z agencją PR otrzymujesz także możliwość wykorzystania potencjału wielu kreatywnych ludzi. Podczas agencyjnych „burzy mózgów” rodzą się najciekawsze kampanie i najbardziej oryginalne kreacje. Do zadań agencji należy nie tylko promowanie określonych postaw i sukcesów, ale także konstruktywna krytyka i wskazywanie właściwej drogi, a taka wartość w świecie biznesu jest nie do przecenienia.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt