Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Struktura nagłówków

Struktura nagłówków – po co ją stosować?

Struktura nagłówków

Definicja

Struktura nagłówków ma za zadanie odpowiednie prezentowanie treści. Stosowanie odpowiedniej struktury nagłówków zwiększa przejrzystość strony i sprawia, że informacje są bardziej czytelne, a tym samym odbiorca chętniej po nie sięga. Odpowiednia struktura nagłówków ma wpływ na optymalizację strony internetowej, a to przekłada się na wysokie wyniki wyszukiwania.

Struktura nagłówków – ciekawostki

Nagłówki to wyróżnione w widoczny sposób fragmenty tekstu, określane są za pomocą kodu html. Struktura nagłówków odpowiada za porządkowanie tekstu, tak by nie stanowił on jednego, zlanego ze sobą ciągu. Poza tym nagłówki odgrywają fundamentalną rolę w pozycjonowaniu strony internetowej.

Struktura nagłówków ułatwia nawigację oraz poruszanie się po zawartości strony. Pomaga  zdecydowanie szybciej dotrzeć do interesujących czytelnika informacji, ale co równie ważne – poprawia pozycje w SEO. Struktura nagłówków, ich czytelny układ, dostępność i występowanie słów kluczowych, są bardzo dobrze postrzegane przez roboty Google, które to decydują o wysokiej lub niskiej pozycji danego tekstu.

Struktura nagłówków – najważniejsze informacje

Struktura nagłówków to nic innego jak ich odpowiednia hierarchia. Zachowanie określonego porządku i kolejności jest tu bardzo ważne. Na najwyższym poziomie znajdują się nagłówki h1 -  w ten sposób oznacza się tytuł artykułu. Najniżej spotykane nagłówki to h6. Najczęściej mamy jednak do czynienia z nagłówkami wyższego rzędu, typu h2-h3. Te niższe występują w tekście zdecydowanie rzadziej, choć także mogą się w nim znaleźć.

W języku html nagłówki tłumaczone są jako tagi. Najwyższy w hierarchii jest nagłówek h1. To bardzo ważne by nie występował w tekście więcej niż jeden raz, dlatego często traktowany jest jako tytuł lub nazwa jakiejś kategorii. Uzależnione jest to przede wszystkim od witryny, na której się znajduje. Pozostałe nagłówki mogą być stosowane częściej, tu nie ma już sztywnych limitów. Teksty najczęściej rozbudowywane są do poziomu h3. Kolejność ma znaczenie, po nagłówku h1 stosujemy nagłówek h2, dopiero po nim może wystąpić h3 i tak dalej.

Struktura nagłówków ma ogromne znaczenie dla optymalizacji strony. Zaleca się stosowanie słów kluczowych, zwłaszcza w nagłówku h1, jednak powinno to się odbywać w sposób naturalny, bez zbędnego upychania i przeładowywania treści. Kluczem do sukcesu są zwięzłe nagłówki, przykuwające uwagę czytelnika i jasno opisujące treść następującego poniżej akapitu.

Podsumowanie

Struktura nagłówków jest ogromnie ważna dla strony internetowej, gdyż w jasny sposób przedstawia hierarchię treści, które są na niej zawarte. Nagłówki sprawiają, że strona jest czytelniejsza, a odbiorca jest w stanie w krótkim czasie dotrzeć do interesujących go informacji. Poza tym dzięki nagłówkom strona jest lepiej postrzegana przez algorytmy i wzrasta jej pozycja w wynikach wyszukiwania.

Prawidłowa struktura nagłówków to wsparcie ogromne dla SEO, dlatego należy przestrzegać ich odpowiedniej  hierarchii. Podział tekstu na nagłówki pozwala na szybsze i lepsze postrzeganie jego treści, zarówno przez czytelnika, jak i roboty. Wysoki wynik w  wyszukiwarkach to kolejny argument za tym, aby dbać o odpowiednią strukturę nagłówków. Podział tekstu na nagłówki to także inne korzyści. Odbiorcy łatwiej będzie dotrzeć do tych fragmentów tekstu, które go akurat w danej chwili interesują, już  z poziomu wyszukiwarki. Po wpisaniu pożądanej frazy zostanie on przekierowany bezpośrednio w odpowiednie miejsce w tekście.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt