Nawigacja

Projektowanie marki – jak wyróżnić nową markę?

Branding

Projektowanie marki i utrzymanie jej na rynku to wyzwanie, które wymaga odpowiedniego przygotowania i pełnego zaangażowania. Niestety wiele firm upada już w pierwszym roku swojej działalności. Dlaczego? Przyczyną porażki często jest nieumiejętność wybicia nowego brandu spośród innych. Marka, która odnieść rynkowy sukces, musi być inna od konkurencji! Jak wyróżnić nową markę?

Projektowanie marki krok po kroku

Projektowanie marki to złożony proces. Przedsiębiorca musi dogłębnie poznać rynek i swoją grupę docelową, ale również przygotować porządną strategię rozwoju marki, uwzględniającą jej tożsamość, wizję, cele długo- i krótkoterminowe itp. Projektowanie marki to także sztuka, która wymaga zgrania wielu elementów w jedną, spójną całość. Jednak sam pomysł i porządne przygotowanie nie gwarantuje sukcesu w biznesie. Nowe marki muszą zmierzyć się z wysokim progiem wejścia na rynek i ogromną konkurencją. Brand, który chce realizować cele marketingowe i odnosić sukcesy, musi się w pewien sposób wyróżnić na tle rynkowych rywali. Jak zrobić to dobrze?

Brakuje Ci skutecznego planu budowania marki?

Wiemy jakie działania należy podjąć!

Skuteczne projektowanie marki – znajdź jej atrybuty

Ważnym etapem projektowania marki jest przede wszystkim znalezienie atrybutów, wyjątkowych cech, które odróżnią ją od innych, konkurencyjnych brandów. Pierwszym sposobem na wyróżnienie marki jest podkreślenie unikalności oferowanego produktu:

  • produkt jest innowacyjny, niemożliwy do podrobienia,
  • produkt charakteryzuje się najwyższą jakością, której nikt inny nie może osiągnąć,
  • marka dysponuje sekretnym przepisem, wyjątkowymi materiałami czy nietuzinkowym podejściem, którego nie zna i nie wykorzystuje nikt inny,
  • produkt cechuje się niepowtarzalnym designem.

Dziś, w dobie mocno rozwiniętego rynku i wysokiej konkurencji, ciężko stworzyć produkt, który będzie kompletnie inny od pozostałych, niepowtarzalny, taki, którego nie da się podrobić. Tylko nieliczne marki mogą wykorzystać tę formę wyróżnienia. 

Jednakże bardziej przystępnym sposobem na wybicie nowego brandu na rynku jest podkreślenie jego wyjątkowego charakteru. Projektowanie marki to m.in. nadanie jej unikalnych cech ludzkich, z którymi odbiorcy będą mogli się utożsamiać. Atrybuty marki warto podkreślić estetyczną identyfikacją wizualną, tonem komunikacji, a także formą marketingu. Ważne, by wszystkie działania marki były spójne z wartościami, które chce sobą reprezentować. Niepowtarzalna osobowość marki sprawi, że w głowach odbiorców będą pojawiać się konkretne odczucia na myśl o danym brandzie. To najlepszy sposób na to, by zyskać zaufanie grupy docelowej i zbudować silną społeczność wokół marki, która pomoże jej zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt