Projektowanie logo to coś, co czeka większość firm. Czy znasz jakąś dużą firmę bez logo? Nie? To dlatego, że takiej nie ma. Ten graficzny symbol ma duży wpływ na to, jak klienci postrzegają markę. Nic więc dziwnego, że każda firma chce by jej logo było wyjątkowe. Ale jak to osiągnąć? Projektowanie logo  to m.in. kombinacja kreatywności i wyobraźni. A później kwestia ich umiejętnego zastosowania. Poznaj 8 zasad, które ci w tym pomogą.

Już pewnie wiesz, że logo firmy może poprawić lub zniweczyć jej perspektywy na rynku. Perfekcyjnie stworzone jest w stanie w ogromnym stopniu wpływać na dobre relacje z odbiorcami. Z kolei źle zaprojektowane logo nie przekazuje wiadomości biznesowej, a ostatecznie może nawet szkodzić dalszemu rozwojowi firmy. Dlatego warto poświęcić czas na projektowanie logo. Symbolu, który identyfikuje firmę i jej produkty lub usługi, pomagając w tworzeniu silnej tożsamości marki.

Logo, które odzwierciedla potrzeby i cele firmy

Projektowanie logo powinny poprzedzać obszerne badania dotyczące celów firmy. Tworzona przez Ciebie koncepcja marki powinna odzwierciedlać etos i cele marki. Spróbuj sobie odpowiedzieć na pytania w kontekście firmy: dlaczego tu jesteś? co robisz i jak to robisz? co cię wyróżnia? dla kogo tu jesteś? co cenisz najbardziej? Jakie są twoje cele komunikacji marketingowej? Te pytania mogą wydawać się dość proste, ale odpowiedź na nie może się okazać trudna. To, co odkryjesz na tym etapie, pomoże ci określić najlepszy możliwy kierunek projektowania. Kliknij tutaj i sprawdź, jak możemy ci w tym pomóc.

Logo o ponadczasowym charakterze

Projektowanie logo ma wiele wspólnego z modą. I tu i tu trendy przychodzą i odchodzą. Dlatego są trendami. Niektóre utrzymują się przez długi czas, a inne jako sezonowe mody. Nadążanie za najnowszymi trendami jest niezwykle ważne. Nie należy jednak całkowicie na nich polegać. Ponieważ prowadzi to do szybkiego „starzenia” się logo. A co za tym idzie – także marki. Bądź jak Coco Chanel. Wykaż się wyobraźnią i pomyśl o kreacji, która jest wyjątkowa. Inna od tego, co zrobili wszyscy inni. Nadaj swojemu logo ponadczasowy charakter.

Polecamy  Employer branding – jak budować markę w czasie COVID-19?

Dobór odpowiedniej palety kolorów może być przytłaczające. Zarówno dla projektantów jak i klientów ponieważ możliwości doboru określonych kolorów są niezliczone. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem jest zaprojektowanie logo na początek w czerni i bieli. A dopiero później przejście do koloru. Pozostawienie wyboru koloru na sam koniec pomaga skupić się na podstawach pomysłu. A nie na czymś, co jest o wiele łatwiejsze do zmiany. Kiepskiego pomysłu nie uratuje ciekawa barwa. Zaś dobry pomysł i tak będzie dobry, niezależnie od użytego koloru.

Logo, które opowiada historię

Celem gotowego logo powinno być zapadanie w pamięć i przywiązanie do wartości i estetyki Twojej marki. Projektowanie logo wymaga więc kreatywności. Bądź innowacyjny i myśl inaczej. Rób to tak długo, aż będziesz w stanie wymyślić coś naprawdę nowego. Eksperymentuj z wieloma stylami. Spróbuj wykorzystać przestrzeń negatywną. Zastanów się nad opowiedzeniem historii, które przekaże Twoje logo.

Unikalne logo nie jest wizualnie złożone. Wręcz przeciwnie. Złożoność jest tym, czego należy unikać. Projektowanie logo powinno polegać na koncepcji minimalizmu. Uporządkuj swoje pomysły. Dodawaj lub usuwaj tylko te elementy projektu, które wprowadzają prostotę do logo. Jeśli masz jakkolwiek wrażenie, że za dużo się na nim dzieje, usuń dodatkowe elementy. Użyj minimalnej palety kolorów. Wybierz kształty, ikony, style czcionek i symbole, które sprawiają, że przekaz wizualny jest czytelny. Że można go od razu zrozumieć. Kieruj się zasadą, że mniej znaczy więcej.

Chociaż wymóg skalowalności odgrywa wielką rolę w sukcesie logo, to jeszcze nie wszystko.  Upewnij się również, że przetestowałeś je na różnych nośnikach. Weź pod uwagę różne kanały komunikacji. Logo na wizytówce lub broszurze prezentuje się inaczej niż to samo logo na stronie internetowej. Przetestuj jak logo wygląda w swojej witrynie internetowej, na telefonie komórkowym, opakowaniu drukowanym i innych materiałach marketingowych. Projektowanie logo powinno uwzględniać, że efekt finalny zawsze musi dobrze wyglądać. Bez względu na to, w jakim formacie jest logo: cyfrowym, drukowanym, a nawet jako ikona aplikacji.

Polecamy  Branding. Czyli jak zmienić konsumentów w wyznawców marki

Projektowanie logo = projektowanie znaczenia

Tym, co sprawia, że logo jest potężne, jest jego znaczenie. Logo powinno być w stanie wyrażać przesłanie, wartości i wizję, którą podtrzymuje określona marka. Powinno być niepowtarzalne i zapadające w pamięć. Jak to osiągnąć? Dzięki koncepcji niosącej prosty przekaz. Nie daj się przy tym złapać w pułapkę dosłownego pokazywania, czym zajmuje się Twoja firma. Postaw na komunikat nie do końca wprost. Przecież to, że jesteś sprzedawcą samochodów, nie oznacza, że musisz mieć samochód w swoim logo.

Jak miał powtarzać Picasso „dobrzy artyści kopiują, wielcy – kradną”. Oczywiście bezpośrednie kopiowanie prac innych nigdy nie jest w porządku. Poza etyką, jakby się to miało do tego, żeby się wyróżnić? Jednak projektowanie logo nie musi oznaczać wymyślania koła na nowo. Zawsze możesz czerpać inspirację z pracy innych projektantów i firm. Ucz się od tych, którym się powiodło. Naśladuj ich i ulepszaj to, co zrobili. Inspiracja jest kluczowa, ale przy tym tak samo ważna jak kreatywność.

Świetne kampanie brandingowe i reklamowe nie powstają z dnia na dzień. Tak jak świetne logo. Skontaktuj się z nami i już dziś wspólnie rozpocznijmy ten proces w Twojej firmie. Jak nie teraz, to kiedy? Jak nie ty, to…. no właśnie, kto?