Nawigacja

Jak wypromować produkt w internecie?

Online marketing

Bez względu na to, jak dobry będzie oferowany przez Ciebie produkt, nie uda Ci się odnieść sprzedażowego sukcesu bez odpowiedniej promocji. Dziś, w dobie mocno rozwiniętych i wciąż rozwijających się nowych technologii, najlepsze efekty przynosi starannie zaplanowany marketing internetowy. Jak wypromować produkt w internecie?

Internet od lat kreuje trendy sprzedażowe i promocyjne i nic nie wskazuje na to, by w najbliższym czasie miało się to zmienić. Dlatego, jeśli chcesz odnosić sukcesy w biznesie, sprzedawaj i promuj swoje produkty w sieci. Jak zrobić to dobrze? Jak wypromować produkt w internecie?

Kilka faktów o e-commerce

E-handel rośnie w siłę. Wyniki badania „E-commerce w Polsce 2020” wyraźnie wskazują duże zainteresowanie konsumentów tą formą dokonywania zakupów. Według raportu ponad 28 mln Polaków korzysta z internetu, a 73% z nich przynajmniej raz kupiło coś online, co bez wątpienia można uznać za spektakularny wynik. 

Szacuje się, że do 2040 roku nawet 95% zakupów będzie dokonywana przez internet. Branża e-commerce każdego roku wzrasta o 23%. Jednak szanse na sukces mają tylko najlepsi. Obok atrakcyjnej, intuicyjnej i sprawnej technicznie strony sprzedażowej duże znaczenie ma sposób promocji oferowanych towarów. Jak wypromować produkt w internecie?

Próbujesz wypromować produkt w internecie?

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań!

Jak wypromować produkt w internecie w 4 prostych krokach

Wprowadzenie produktu na rynek to nie lada wyzwanie. Szczególnie dziś w czasach ogromnej i często niesamowicie silnej konkurencji, wielu subsytutów i nieustannie rozwijającej się technologii. Sam launch produktu nie gwarantuje sprzedaży i zysków. Kluczem do sukcesu jest odpowiednia promocja. Marketing internetowy niewątpliwie jest jednym z najlepszych sposobów na to, by dotrzeć do potencjalnych klientów i zbudować świadomość marki. 

Internet daje przedsiębiorcom nieograniczone możliwości promocji produktów. Każda strategia marketingowa powinna jednak opierać się na starannie przeprowadzonej analizie otoczenia marketingowego, ze szczególnym naciskiem na analizę grupy docelowej. Jak wypromować produkt w internecie, by realizować wyznaczone cele biznesowe? W pierwszej kolejności poznaj swoich odbiorców!

Poznaj swoich odbiorców

Reklamowanie produktu w internecie nie przyniesie efektów, jeśli nie będzie dopasowane do preferencji targetu. Jako świadomy przedsiębiorca, który chce z łatwością realizować cele marketingowe i sprzedażowe, powinieneś dokładnie przeanalizować swoją grupę docelową. Przygotuj modelowy profil idealnego klienta, czyli tzw. personę. W analizie skup się na tym:

  • kim jest Twój klient, tzn. ile ma lat, jakiej jest płci, gdzie mieszka, gdzie pracuje, kim jest z wykształcenia,
  • jakie ma preferencje zakupowe, 
  • jakich mediów społecznościowych używa,
  • na jakich stronach spędza najwięcej czasu,
  • jakie wartości wyznaje,
  • jakie cechy produktu są dla niego najważniejsze (na nich skupisz się w kampanii promocyjnej).

Informacje pozykane w analizie pomogą Ci wybrać najlepsze formy promocji. Będą podstawą do stworzenia skutecznej internetowej kampanii promocyjnej.

Jak wypromować produkt w social mediach?

Podstawowym internetowym narzędziem promocyjnym są media społecznościowe. Dlaczego warto wykorzystać je w swojej kampanii? Według badań BigCommerce sklepy internetowe, które aktywnie działają w social mediach, odnotowują nawet o 32% większą sprzedaż niż te sklepy, które nie prowadzą firmowych fanpage’ów. Działania w mediach społecznościowych wyraźnie wpływają na wskaźnik konwersji sprzedaży. 

Marki mogą promować swoje produkty w mediach społecznościowych na wiele różnych sposobów. Od klasycznych banerów reklamowych, czyli postów sponsorowanych, przez reklamy wirusowe, aż do prostej, ale wciąż skutecznej szeptanki. Ciekawą formą promocji produktów w social mediach jest współpraca z infulencerami. Jak wypromować produkt, wykorzystując infulencer marketing?

Influencerzy Twoimi sprzymierzeńcami 

Influencerzy to mistrzowie marketingu w social mediach! Twórca internetowy, który zgromadził wokół siebie zaangażowaną społeczność, jest wiarygodny i wykazuje się niemałą kreatywnością, może pomóc Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, zbudować pozytywny szum wokół Twojej marki i ułatwić Ci zdobycie stabilnej pozycji na rynku. Jak wypromować produkt za pomocą infulencer marketingu?

Przede wszystkim wybierz odpowiednich twórców internetowych. Zanim rozpoczniesz współpracę z danym infulancerem, skrupulatnie przeanalizuj jego działania w sieci – sprawdź, czy jest wiarygodny, nie uczestniczy w żadnych aferach i ma dobry kontakt ze swoimi odbiorcami. Dokładnie zbadaj content na jego socialach, by upewnić się, że treści, które tworzy, wartości, które wyznaje, a także styl życia, który prowadzi, są zgodne z filozofią Twojej marki. Taki infulencer będzie mógł naturalnie promować Twój produkt, co bez wątpienia wpłynie na autentyczność Twojej marki.

Potęga content marketingu 

Content is the king! Content marketing, inaczej marketing treści, to jedna z najlepszych form promocji produktów w internecie. Wciągające, atrakcyjne, merytoryczne treści angażują odbiorców, ułatwiają budowę pozytywnego wizerunku marki i skutecznie zachęcają do zakupu. 

Content marketing możesz realizować na wiele sposobów. Wśród najpopularniejszych narzędzi wymienimy:

  • artykuły sponsorowane,
  • informacje prasowe,
  • treści blogowe,
  • teksty na stronie internetowej.

Marketing rekomendacyjny też może Ci pomóc 

Jak wypromować produkt w internecie? Wykorzystaj potęgę marketingu rekomendacyjnego! Marketing rekomendacyjny to nic innego jak działania zachęcające klientów do pozostawiania opinii o zakupionych produktach. Celem jest uzyskanie pochlebnych, autentycznych komentarzy, co ma prowadzić do zwiększenia wiarygodności marki i zachęcić potencjalnych klientów do zakupu. 

Czy marketing rekomendacyjny działa? Dane mówią same za siebie! Według raportów co drugi kupujący czyta wszystkie opinie o konkretnym produkcie pozostawione przez klientów. Konsumenci uważają rekomendacje innych klientów za wiarygodne i ufają im bardziej niż informacjom napisanym przez producenta czy sklep. Ponadto są skłonni wydać nawet 30% więcej, jeśli wybrany produkt cieszy się dobrymi opiniami.

Skuteczna sprzedaż w internecie jest wynikiem złożonych działań, opartych na przemyślanej strategii marketingowej. Dbaj o komunikację ze swoimi odbiorcami, wykorzystuj różne formy marketingu internetowego i myśl nieszablonowo. To Twój przepis na sukces!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt