Treść główna
Warsztaty z managerami z zakresu budowania relacji interpracowniczych
Podczas warsztatów przeprowadzonych przez ekspertów z Commplace:
• zrozumiesz swoją rolę i główne zadania, które realizujesz jako menedżer zespołu,
• zobaczysz, w jaki sposób wygląda proces budowania zespołu,
• nauczysz się modeli efektywnego komunikowania się i budowania trwałych relacji z pracownikami,
• otrzymasz porady dotyczące planowania i egzekwowania zadań,
• poznasz skuteczne narzędzia do zarządzania sobą i swoim zespołem,
• poznasz techniki motywacji – siebie, ale i swoich pracowników,
• poznasz narzędzia planowania, które wspierają osiąganie celów,
• dowiesz się, jak rozwijać siebie i talenty swoich współpracowników,
• uzyskasz wiedzę na temat udzielania informacji zwrotnej,
• będziesz umiał identyfikować punkty konfliktogenne w relacjach oraz bariery komunikacyjne.
Przed każdym warsztatem ustalimy, jakie elementy są najistotniejsze z punktu widzenia Twojej organizacji. Warsztaty każdorazowo dostosowywane są bowiem do specyfiki danej branży. Dzięki temu po zakończeniu szkolenia, manager zyskuje wiedzę, którą w prosty sposób może zaimplementować w swojej firmie.
Czy relacje w pracy są faktycznie istotne?
Według raportu „Szczęście w pracy Polaków” to właśnie relacje zaczynają odgrywać coraz większą rolę jako czynnik mający wpływ na poziom zadowolenia z pracy (2018 - 75%; 2017 -50%). Równie istotne okazały się czynniki takie jak: „współpracownicy, na których można liczyć” oraz „przyjazna atmosfera w pracy”. Co ciekawe, aż 54% badanych poleca swoją firmę właśnie ze względu na panującą w niej atmosferę. To podpowiedź dla wielu pracodawców. Warto skupić się na wzmacnianiu więzi, integrowaniu zespołu (m.in. przez imprezy tematyczne). Budowaniu zgranej społeczności. I choć tak wiele osób z dużym dystansem podchodzi do hasła „dobra atmosfera w miejscu pracy”, w praktyce okazuje się, że naprawdę jest to istotny aspekt. A jaka atmosfera jest w Twojej firmie?
Brak zaangażowania w pracę
Badanie Gallupa wykazało, że tylko 13% pracowników jest zaangażowanych w pracę. Istnieje ogromna różnica między zaangażowanymi i niezaangażowanymi pracownikami. Ci drudzy pojawiają się w firmie tylko po to, by otrzymać wypłatę. Zaangażowani pracownicy są aktywną częścią kultury firmy. Praca sprawia im radość i dokładają wszelkich starań, by przyczynić się do sukcesu firmy. Są przy tym świadomi roli, jaką pełnią w tym procesie. Warsztaty z managerami z zakresu budowania relacji interpracowniczych są więc świetną okazją, by umiejętnie pokierować relacjami i podnieść poziom zaangażowania zespołów. Zapytaj nas, jak zaangażować swoich pracowników w pracę.
Równowaga w pracy
Raport „Nowa era motywacji” wskazuje, że utrzymanie równowagi pomiędzy życiem zawodowym i prywatnym pracowników jest coraz większym wyzwaniem dla wielu pracodawców. Efekt? Co czwarty pracownik dopuszcza możliwość zmiany miejsca pracy w ciągu najbliższych 6 miesięcy. 17% z kolei przewiduje, że taka sytuacja może się wydarzyć w perspektywie kolejnego półrocza. Alarmujące jest również to, że aż 34% osób, które wyrabiają nadgodziny, robi to pod presją swoich przełożonych. A liczba nadgodzin stale rośnie. Rezultat? Według Hays Poland i Mind & Soul Business, typowy pracownik bliskie relacje utrzymuje tylko z 2-3 osobami. Partnerom życiowym poświęca średnio 6 godzin tygodniowo, a dzieciom 9 godzin. W pracy spędza zaś średnio 45 godzin - jak wynika z badania Kantar Millward Brown dla Work Service. Efektem tego jest brak satysfakcji z wykonywanej pracy, zmęczenie i zaniedbywanie innych sfer życia. W Commplace wiemy jednak co zrobić, by odwrócić ten trend i zyskać zadowolonego, lojalnego i zaangażowanego pracownika.