Treść główna
Budowanie wizerunku firmy – agencja PR Commplace radzi
Wśród działań w ramach strategii mogą znaleźć się:
• Analiza marki pracodawcy (wewnętrzna i zewnętrzna)
• Analiza działań konkurencji
• Programy onboardingu
• Analiza ścieżki pracownika
• Programy ambasadorów marki
• Analiza grup docelowych
• Warsztaty dotyczące komunikacji wewnętrznej
• Zaplanowanie i realizacja skutecznych kampanii PR-owych
• Wsparcie w organizacji konkursów wewnętrznych
• Organizacja imprez i wyjazdów integracyjnych
Pracownik szuka informacji
Gdy osoba poszukująca pracy rozpoczyna research jej zapytania mogą wyglądać tak: „Najlepsze firmy, dla których warto pracować w 2020 r.” lub „Najlepsze firmy w branży X”. To ma sens - w dzisiejszych czasach reputacja firmy jest bowiem ważniejsza niż kiedykolwiek. W rzeczywistości 86% pracowników nie ubiegałoby się o zatrudnienie lub nie kontynuowałoby pracy w firmie, która ma złą reputację wśród byłych pracowników lub ogółu społeczeństwa. I jak łatwo się domyślić - spędzasz dużo czasu na tworzeniu fascynującej, zachęcającej historii marki, ale ile czasu poświęcasz na pielęgnowanie silnej marki pracodawcy, która będzie przyciągać i zatrzymywać największe talenty? Badania przeprowadzone przez SHRM dotyczące budowania marki pracodawcy wykazały, że kultura organizacyjna jest kluczową zmienną w pozyskiwaniu i zatrzymywaniu talentów. Pracownicy dołączają i pozostają na dłużej, gdy identyfikują się z misją, wizją i wartościami organizacji. To dopasowanie kulturowe przyciąga lub odpycha kandydatów i pracowników. Budowanie wizerunku firmy to zatem zadanie dla Ciebie na najbliższy czas.
Wizerunek pracodawcy coraz ważniejszy
Coraz ważniejsze staje się pokazanie ludziom, jak dbasz o swoich pracowników, co reprezentuje Twoja marka i w jaki sposób Twoja firma wdraża te wartości. Pytanie brzmi więc: jak firmy mogą budować zaufanie do swojej marki zarówno wśród pracowników oraz autentycznie pokazywać, co to znaczy pracować dla Twojej firmy? Najprostszą odpowiedzią jest silna marka pracodawcy, którą wspiera budowanie wizerunku firmy. Dopasowana strategia employer brandingowa zapewni widoczność marki i potwierdzi jej wiarygodność. Portal Glassdoor odkrył, że 77% osób poszukujących pracy bierze pod uwagę kulturę firmy przed złożeniem wniosku o pracę. Jeśli chcesz zatem przyciągnąć do swojej firmy najlepszych pracowników, ważne jest, aby przygotować i wdrożyć strategię employer brandingową. Zapytaj nas, w jaki sposób możemy Ci w tym pomóc.
Przyciągaj jak najlepsi
Przygotowanie strategii employer brandingowej jest kluczowym elementem każdej skutecznej strategii pozyskiwania talentów. Jasno zdefiniowana marka pracodawcy pomoże Ci znaleźć odpowiednich kandydatów do pracy, przyciągnąć ich, zaangażować i zatrudnić. W świecie „Wojny o Talent” dobrze zaplanowana strategia może być ogromną przewagą konkurencyjną, która odróżnia Cię od konkurencji i wpłynie na budowanie wizerunku firmy. Najlepsze firmy wykorzystują zaawansowane taktyki marketingu pracodawcy i marketingu rekrutacyjnego, aby wyróżnić swoją markę pracodawcy. Dołącz do nich dzięki wsparciu Commplace.