Treść główna
Poznaj Customer Lifetime Value
Narzędzie Customer Lifetime Value może przydać Ci się na wiele sposobów. Zwykle właściciele firm skupiają się na tym, jak przyciągnąć maksymalną możliwą liczbę klientów. CLV pomoże Ci ich pozyskać, ale na tym nie kończy się jego rola.
Customer Lifetime Value pozwala zoptymalizować koszty pozyskania każdego klienta nie tylko po to, by wydatki były jak najniższe. CLV ma też na celu maksymalizację wartości płynącej z każdego pozyskanego leadu. Jako agencja public relations pomożemy Ci je wdrożyć.
Jak obliczyć CLV?
Czy słyszałeś o tym, że 80 proc. przychodów Twojej firmy w przyszłości będzie pochodziło zaledwie od 20 proc. klientów? Ta zasada udowadnia, że warto jak najszybciej zidentyfikować tych najbardziej perspektywicznych. I odpowiednio o nich zadbać. Customer Lifetime Value jest jednym z narzędzi, które w tym pomaga. Zanim powstanie strategia marketingowa, musisz poznać CLV.
Ewaluacja Customer Lifetime Value
Customer Lifetime Value może wydawać się szerokim pojęciem, a perspektywa całego życia klienta – odległa. Jednak poznając tę wartość dla całego potencjalnego okresu trwania relacji klient-firma, możemy następnie stworzyć model dla krótszego okresu: miesiąca, roku czy dwóch lat. Dlatego Customer Lifetime Value to nieoceniona pomoc również w planowaniu krótkoterminowym.
Co mierzy Customer Lifetime Value?
Customer Lifetime Value to narzędzie komplementarne do wskaźników NPS i CSAT. Net Promoter Score określa lojalność klienta. CSAT służy badaniu satysfakcji. CLV mierzy bezpośrednio zyski. Zapewnia więc twarde dane. W przeciwieństwie do nieco bardziej umownych danych, płynących z analizy lojalności czy satysfakcji klientów. Najlepsze efekty osiągniesz, zamawiając pełny audyt marketingowy. Następnie popracujemy nad poprawą każdego ze wskaźników.
W czym możemy pomóc?
Zamawiając raport na temat Customer Lifetime Value dowiesz się:
• Którzy klienci wydają u Ciebie najwięcej?
• Skąd pochodzą Twoje najlepsze leady?
• Ile zarabiasz rocznie na każdym kliencie?
• Ile klienci wydają u Ciebie jednorazowo?
• Ile razy w roku klienci robią u Ciebie zakupy?
Analiza tych wskaźników, składających się na Customer Lifetime Value, pozwala na podjęcie nowych, skuteczniejszych działań. Zarówno na etapie pozyskiwania klienta, jak i później w obszarze Customer Experience i marketingu relacji.
Coraz lepsze wysycenie
W ten sposób możesz stopniowo zwiększać zysk, jaki przypada na każdego z Twoich klientów. Skupisz się na tym, co ważne, oferując najlepszym klientom obsługę i ofertę na najwyższym poziomie. Zamów ewaluację Customer Lifetime Value i dowiedz się więcej o nowych możliwościach stojących przed Twoim biznesem.