Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Średni czas spędzony na stronie

Średni czas spędzony na stronie – czego dowodzi?

Definicja

Średni czas spędzony na stronie -  to bardzo istotne z analitycznego punktu widzenia dane, wskazujące ile dokładnie trwała odsłona konkretnej strony internetowej. Średni czas spędzony na stronie to jeden z kluczowych wskaźników SEO, który bezpośrednio wpływa na pozycjonowanie danej witryny w wyszukiwarce internetowej. Średni czas spędzony na stronie pozwala na dokładne analizowanie konkretnych zachować użytkowników odwiedzających badaną stronę internetową oraz sprawdzanie, na jakim poziomie plasuje się ich zaangażowanie.

Średni czas spędzony na stronie – ciekawostki 

Mierzenie zaangażowania użytkowników to bardzo rozbudowany proces, który pozwalana na wyciąganie bardzo cennych wniosków. Czas spędzony na stronie liczony jest od momentu, w którym odbiorca się na niej znajdzie, jednak w przypadku co najmniej 30-minutowej bezczynności zegar przestaje liczyć czas, dzięki czemu czas spędzony na danej stronie nie jest sztucznie zawyżany. Średni czas spędzony na stronie pozwala także na zbadanie, jak wygląda zaangażowanie użytkownika, przez co można ocenić znajdujące się tam treści. Jak wiadomo, zwiększenie zaangażowania odbiorcy odgrywa w marketingu kluczową rolę. Badanie reakcji użytkowników na poszczególne elementy strony pozwala dokładnie określić, co wzbudza ich zainteresowanie, a co nie. Jednym ze sposobów zwiększenia zaangażowania odbiorcy jest odświeżanie treści, które już na stronie się znajdują i nadawanie im nowego wyrazu.

Średni czas spędzony na stronie – najważniejsze informacje

Średni czas spędzony na stronie wskazuje, ile czasu dany użytkownik spędził na przeglądaniu konkretnej witryny internetowej. Jak liczony jest średni czas spędzony na stronie? Czas ten liczony jest dokładnie od momentu kliknięcia w odnośnik pojawiający się w wynikach wyszukiwania do momentu zamknięcia lub opuszczenia strony.  Średni czas spędzony na stronie może nam także sygnalizować pojawienie się konkretnych problemów i nieprawidłowości. To najczęstszych problemów odkrywanych w trakcie analizy aktywności użytkowników występują:

  • trudności w nawigacji i poruszaniu się po witrynie,

  • zbyt długi czas ładowania się strony, co zniechęca do jej odwiedzania,

  • nieciekawe i nieprzyciągające uwagi treści znajdujące się na stronie.

Analiza średniego czasu spędzonego na stronie oraz innych wskaźników daje jeszcze wyraźniejszy obraz zachowania odbiorów. Ogromne znaczenie w analizie mają konwersje, które w połączeniu z danymi o czasie spędzonym na stronie internetowej dostarczają bardzo cennych informacji. Średni czas spędzony na stronie daje nam wskazówki odnośnie do jej optymalizacji. Im jest dłuższy, tym lepiej. Świadczy to o tym, że strona posiada cenne i wartościowe treści, dopasowane do potrzeb użytkowników i zgodne z ich zainteresowaniami. Sukcesywna aktualizacja treści jest jednak zawsze wskazana, nawet przy wysokich wskaźnikach. Co jeszcze wpływa na średni czas spędzony na stronie? Oprócz wartości merytorycznej publikacji, liczy się także ich aspekt wizualny, czyli odpowiednie formatowanie. Warto stosować takie zabiegi jak pogrubienia, kursywa czy listowanie. Dodatkowe elementy, jak adekwatne do treści grafiki, dobrze widoczne przyciski CTA oraz intuicyjne rozmieszczenie newralgicznych funkcjonalności – jak np. możliwość filtrowania produktów – także podnoszą średni czas spędzony na stronie przez użytkowników.

Podsumowanie

Średni czas spędzony na stronie to bardzo ważny wskaźnik zaangażowania odbiorców w to, co znajduje się na stronie, ale także możliwość sprawdzenia, czy opublikowane tam treści, są wartościowe. Średni czas spędzony na stronie przez użytkowników pozwala nam poznać ich reakcje na poszczególne elementy witryny, ale i poprawić jej pozycjonowanie w wyszukiwarce. Wprowadzanie zmian, poprawa treści czy dodawanie elementów multimedialnych, to tylko niektóre z czynności, które wpływają na lepszy odbiór strony internetowej. Wskaźnik, jakim jest średni czas spędzony na stronie, pozwala nam na bieżąco monitorować efektywność wprowadzanych zmian i podejmować kolejne działania, pomagające umacniać pozycję naszej witryny.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt