Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Ścieżka konwersji

Ścieżka konwersji – kto nią podąża?

skuteczna - ścieżka - konwersji

Definicja

Ścieżka konwersji są to wszystkie zdarzenia, do jakich dochodzi, zanim klient podejmie ostateczną decyzję o dokonaniu zakupu. Mogą to być takie działania jak zapisanie się do newslettera, porównywanie ofert innych sklepów internetowych, wysłanie wiadomości za pomocą formularza kontaktowego zamieszczonego na stronie sklepu i inne, zdefiniowane przez konkretną witrynę możliwości działania.

Ścieżka konwersji – ciekawostki

Ostateczny zakup w sklepie internetowym poprzedzony jest rozbudowaną ścieżką konwersji, która tak naprawdę może rozpocząć się wszędzie – praktycznie w dowolnym miejscu, mniej lub bardziej oczywistym z punktu widzenia konsumenta i sprzedawcy. Czasem dzieje się to bezpośrednio w wyszukiwarce Google, innym razem wystartujemy na Facebooku lub w innych mediach społecznościowych, a jeszcze innym razem – adres strony internetowej, na jakiej znajduje się dany sklep, zostanie wpisany bezpośrednio w wyszukiwarce internetowej i to stąd nastąpi przekierowanie.

Z punktu widzenia klienta, ścieżka konwersji powinna być jak najprostsza, a podążanie nią – intuicyjne. Pomoże mu to w szybszym dokonaniu decyzji, jaką jest zakup. Ponadto skuteczna ścieżka konwersji poza tym, że jest prosta i czytelna, pozwala także na łatwe pozyskiwanie wszelkich informacji o produkcie czy usłudze.

Ścieżka konwersji – najważniejsze informacje

Analizując ścieżkę konwersji, bierzemy pod uwagę wszystkie dostępne informacje, jakie klient spotyka podczas tego procesu. Tym sposobem dowiadujemy się, co miało wpływ i doprowadziło klienta do zakupu, a co zostało przez niego pominięte. Wykonując raport, analizujący ścieżki konwersji, dowiadujemy się, jak dokładnie klienci docierają do momentu sfinalizowania zakupu. Dane pozyskujemy w tabeli oraz na wizualizacji, by były bardziej czytelne. Generując raport, możemy wybrać dowolny zakres dat i sprawdzić interesujący nas okres. To samo tyczy się użytkowników. Możemy sprawdzić wszystkich lub skupić się na wybranej grupie. Dzięki filtrom, zapytania możemy dowolnie edytować i modyfikować. Na końcu przechodzimy do interpretacji uzyskanych wyników.

Dobrze zaplanowana ścieżka konwersji zdecydowanie pozytywnie wpłynie na możliwość wykonania danej czynności przez osobę odwiedzającą daną stronę internetową. Największe znaczenie dla dobrego prowadzenia ma intuicyjność działania. Ścieżka konwersji powinna ułatwiać każdemu odwiedzającemu swobodne poruszanie się po stronie, ale także odnajdywanie pożądanych przez niego informacji. Jest to bardzo ważne, gdyż w obecnych czasach nawet niewielkie problemy występujące na stronie internetowej w bardzo krótkim czasie zniechęcają potencjalnych klientów i skutkują opuszczeniem danej witryny.

Ścieżki konwersji dzielą się na różne rodzaje, dlatego analizie poddajemy te, które nas konkretnie dotyczą. Zawsze warto jest jednak przeanalizować mikrokonwersje, konwersje bezpośrednie oraz konwersje wspomagane. Te pierwsze oznaczają szereg niewielkich zdarzeń, przyczyniających się do konwersji. Może być to na przykład przeczytanie opinie o jednym z naszych produktów. Konwersje bezpośrednie to ostatnie ze źródeł ruchów, które zostały poprzedzone wszelkimi innymi zdarzeniami, doprowadzającymi klienta do miejsca zakupu. Konwersje wspomagane to znalezienie się w punkcie ostatecznym za sprawą na przykład przeniesienia się z bloga po kliknięciu w znajdujący się tam baner.

Podsumowanie

Ścieżka konwersji jest bardzo ważnym wskaźnikiem i w dużej mierze warunkuje sukces sprzedaży. Obrazuje drogę pokonaną przez klienta i pozwala wyeliminować słabe punkty. Docelowo każdemu powinno zależeć na stworzeniu takiej ścieżki konwersji, która pozwoli na maksymalne zwiększenie wskaźnika konwersji. Jak to osiągnąć w sieci? Strona powinna być czytelna, menu proste i funkcjonalne. Wszystkie potrzebne informacje powinny być widoczne, tak by klient miał pełny obraz od samego początku. Poza tym sama strona musi dobrze funkcjonować, szybko się wczytywać i nie wywoływać niepotrzebnego zdenerwowania.

Powiązane hasła:

plan marketingowy, kreowanie wizerunku, zarządzanie marką, planowanie marketingowe, tworzenie wizerunku, pozyskiwanie klientów, audyt sprzedaży, działania brandingowe, tworzenie marki firmy, kreacja wizerunku

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt