Treść główna
Jaka jest Twoja strategia ?
Załoga skupiona na marketingu relacji może efektywnie wykorzystywać w pracy narzędzia CMR, które wcześniej nie mogły się sprawdzić. To przekłada się na większą wartość klienta (CLV) i jego większe zaangażowanie. Inwestycja w rozwój kompetencji pracowników jest obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Szczególnie biorąc pod uwagę wciąż zmieniające się trendy rynkowe i pojawianie się nowych, skutecznych narzędzi.
Budowanie relacji on- i off-line
Według Buyer Zone 91 proc. firm, które mają powyżej 11 pracowników, korzysta z oprogramowania do budowania relacji z klientem. Zoptymalizować możesz nawet te procesy, które odbywają się w całości off-line, jak telefony czy wysyłkę materiałów reklamowych. Zanim zainwestujesz w relacje z klientem, potrzebujesz zespołu o wysokich kompetencjach. Takiego, który pomoże Ci osiągnąć zakładane cele.
Jak dbasz o rozwój kompetencji pracowników?
Zdarza się, że strategia marketingowa jest świetnie przemyślana, a kanały komunikacji dobrane w punkt. Co z tego, gdy coś zgrzyta pomiędzy klientami a Twoim działem handlowym. Jeśli sami handlowcy nie opanowali marketingu relacji, najlepsza strategia może nie wypalić. Dlatego właśnie ułatwiamy rozwój kompetencji pracowników i zyskanie ich zrozumienia dla nowatorskich działań z zakresu marketingu.
Jak działają mechanizmy budowania relacji?
Prof. Bruce Tuckman z Uniwersytetu w Ohio opracował pięć etapów relacji w zespole: Formowanie, parcie do przodu, normalizację, działanie, przerwanie. Ostatni etap odnosi się do częstego z czasem momentu, gdy zespół opada z sił i przestaje być skupiony na zadaniu. Aby ten moment nie przeciągnął się na miesiące i lata, dbaj o rozwój kompetencji pracowników nie tylko w zakresie marketingu relacji, ale też relacji... wewnątrz grupy.
Rozwój kompetencji = marketing relacji
Gdy już zainwestujesz w rozwój kompetencji pracowników w zakresie marketingu relacji, możesz spodziewać się:
• większego horyzontu czasowego planowanych działań,
• sprawniejszego wykorzystywania systemu CMR,
• sprawniejszego badania satysfakcji klienta,
• pojmowania dobrych relacji z klientem jako mierzalnego celu,
• poprawy jakości obsługi klienta.
Wszystko to jest możliwe dzięki przemyślanej strategii rozwoju kompetencji pracowników w określonych obszarach.
Zainwestuj w swój pion handlowy
Dzięki odpowiednim inwestycjom w rozwój kompetencji pracowników działu handlowego ułatwiasz zespołowi budowanie relacji z klientem. A to przecież od nich zależy, czy dojdzie do sprzedaży. Zamiast na oślep wysyłać pracowników na przypadkowe szkolenia, pozwól nam zaplanować nowoczesne narzędzia, które przyniosą oczekiwane efekty.