Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Jaka jest Twoja strategia ?

Załoga skupiona na marketingu relacji może efektywnie wykorzystywać w pracy narzędzia CMR, które wcześniej nie mogły się sprawdzić. To przekłada się na większą wartość klienta (CLV) i jego większe zaangażowanie. Inwestycja w rozwój kompetencji pracowników jest obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Szczególnie biorąc pod uwagę wciąż zmieniające się trendy rynkowe i pojawianie się nowych, skutecznych narzędzi.

Budowanie relacji on- i off-line

Według Buyer Zone 91 proc. firm, które mają powyżej 11 pracowników, korzysta z oprogramowania do budowania relacji z klientem. Zoptymalizować możesz nawet te procesy, które odbywają się w całości off-line, jak telefony czy wysyłkę materiałów reklamowych. Zanim zainwestujesz w relacje z klientem, potrzebujesz zespołu o wysokich kompetencjach. Takiego, który pomoże Ci osiągnąć zakładane cele.

Jak dbasz o rozwój kompetencji pracowników?

Zdarza się, że strategia marketingowa jest świetnie przemyślana, a kanały komunikacji dobrane w punkt. Co z tego, gdy coś zgrzyta pomiędzy klientami a Twoim działem handlowym. Jeśli sami handlowcy nie opanowali marketingu relacji, najlepsza strategia może nie wypalić. Dlatego właśnie ułatwiamy rozwój kompetencji pracowników i zyskanie ich zrozumienia dla nowatorskich działań z zakresu marketingu.

Jak działają mechanizmy budowania relacji?

Prof. Bruce Tuckman z Uniwersytetu w Ohio opracował pięć etapów relacji w zespole: Formowanie, parcie do przodu, normalizację, działanie, przerwanie. Ostatni etap odnosi się do częstego z czasem momentu, gdy zespół opada z sił i przestaje być skupiony na zadaniu. Aby ten moment nie przeciągnął się na miesiące i lata, dbaj o rozwój kompetencji pracowników nie tylko w zakresie marketingu relacji, ale też relacji... wewnątrz grupy.

Rozwój kompetencji = marketing relacji

Gdy już zainwestujesz w rozwój kompetencji pracowników w zakresie marketingu relacji, możesz spodziewać się:

• większego horyzontu czasowego planowanych działań,
• sprawniejszego wykorzystywania systemu CMR,
• sprawniejszego badania satysfakcji klienta,
• pojmowania dobrych relacji z klientem jako mierzalnego celu,
• poprawy jakości obsługi klienta.

Wszystko to jest możliwe dzięki przemyślanej strategii rozwoju kompetencji pracowników w określonych obszarach.

Zainwestuj w swój pion handlowy

Dzięki odpowiednim inwestycjom w rozwój kompetencji pracowników działu handlowego ułatwiasz zespołowi budowanie relacji z klientem. A to przecież od nich zależy, czy dojdzie do sprzedaży. Zamiast na oślep wysyłać pracowników na przypadkowe szkolenia, pozwól nam zaplanować nowoczesne narzędzia, które przyniosą oczekiwane efekty.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt