Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Kluczowe dane

  • 31 200 000 odbiorców komunikatów
  • 604 publikacji w Internecie i prasie
  • 4 000 000 ekwiwalent reklamowy pozyskanych publikacji
  • Pobierz Case study

Historia klienta

Moniecka Spółdzielnia Mleczarska to jeden z najnowocześniejszych zakładów mleczarskich w Polsce. Powstała w 1972 roku w efekcie połączenia Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Dolistowie i Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Krypnie. Spółdzielnia specjalizuje się w produkcji serów dojrzewających typu holenderskiego i szwajcarskiego, masła extra oraz wyrobów proszkowanych.

Proces produkcji serów w monieckiej fabryce odbywa się przy pomocy najnowszych technologii. Kontrola na każdym etapie wytwarzania sprawia, że produkty są najwyższej jakości. Gwarancją tego jest Zakładowy Kodeks Dobrej Praktyki Produkcyjnej/Dobrej Praktyki Higienicznej GMP/GHP oraz System HACCP.

W 2020 roku marka przeszła rebranding, na który składały się: odświeżenie logo i opakowań oraz premiera nowej strony internetowej. To krok do umacniania dotychczasowej pozycji na rynku produktów mlecznych, oraz modernizacji MSM Mońki.

Cele strategii

Agencja PR Commplace - efekty naszych działań:

wzrost rozpoznawalności marki na tle konkurencyjnych brandów,

wzrost rozpoznawalności produktów marki,

zwiększenie wartości postrzeganej marki MSM Mońki,

dotarcie do potencjalnych odbiorców – zarówno z rynku B2B, jak i B2C,

podkreślenie wyróżników marki - nowoczesnego podejścia do tradycji oraz naturalnego pochodzenia produktów,

Rozwiązanie

Rozwiązanie:

Zaprojektowanie i implementacja strategii kampanii PR MSM Mońki.

Przygotowano 4 główne rodzaje komunikatów:
a) informacje wizerunkowe,
b) informacje produktowe,
c) informacje kontekstowe,
d) przepisy.

Informacje wizerunkowe bazowały na najnowszych wiadomościach ze świata MSM Mońki – zmianach opakowań poszczególnych rodzajów sera, czy odświeżeniu logotypu. W informacjach produktowych zaprezentowana została oferta Spółdzielni (m.in. ser Gouda, ser Aldamer), proces wyrobu i charakter produktów. Głównym wyróżnikiem komunikatów z trzeciej grupy, było umieszczenie produktów lub wypowiedzi przedstawiciela marki w szerszym kontekście (np. nawiązując do zdrowego odżywania). Tego rodzaju treści promowały nie tylko Spółdzielnie, ale także budowały wizerunek ekspertów, których zatrudnia. Na ostatni rodzaj przesyłanych materiałów składały się dwa elementy: autorski przepis oraz sesja zdjęciowa. Obydwie aktywności wspierane były przez ekspertów z Dworu Korona Karkonoszy – kucharzy oraz fotografów. Przesyłane przepisy nawiązywały do poszczególnych pór roku lub okazji.

Stosując wymienione rodzaje komunikatów, zapewniliśmy marce regularną obecność w mediach – zarówno drukowanych, jak i internetowych. Wśród grup mediów, które w szczególności były istotne z punktu widzenia marki MSM Mońki znalazły się media: kulinarne, ogólnopolskie, regionalne, lifestyleowe oraz kobiece.

Statystyki

  • 31 200 000 dokładnie do tylu osób dotarliśmy z przekazem medialnym
  • 4 000 000 ekwiwalent reklamowy publikacji
  • 604 liczba publikacji ogółem
  • 15 liczba stworzonych informacji prasowych, które były dystrybuowane do mediów
  • 251 liczba publikacji w prasie
  • 353 liczba publikacji w Internecie

Kampania PR – kolejny sukces Commplace

Dzięki przygotowanej przez nas strategii publikacje i wzmianki pojawiły się w tytułach takich jak: Gazeta Krakowska, Gazeta Wrocławska, Głos Pomorza, Gazeta Lubuska, obcasy.pl, wp.pl, dziennikklodzki.pl, beszamel.pl, naszemiasto.pl, Hurt i Detal, Handel Extra, Poradnik Handlowca.

Wykorzystane produkty

Place of communication

Dialog z klientem to esencja nowoczesnej komunikacji. Słuchasz wystarczająco uważnie? Czy Twoja strategia komunikacji dobrze opowiada o Twoim produkcie? Jakimi metodami mierzysz jej skuteczność? Dowiedz się więcej

Grupa docelowa

Grupa docelowa – analiza potrzeb. Ustalamy do kogo i jak powinieneś mówić

Dowiedz się więcej

Public Relations

Przejmij kontrolę nad wizerunkiem i buduj świadomość swojej marki. Dowiedz się więcej

Warto wiedzieć:

Czym jest kampania pr?

Kampania PR to nieodzowny element skutecznej promocji firmy. To kompleksowa strategia, dzięki której można pozyskać dobre opinie o marce oraz zwiększyć świadomość jej istnienia na rynku. Współczesna kampania PR to proces kompleksowy, który wymaga przemyśleń i działań na wielu płaszczyznach, m.in. mediów społecznościowych, relacji z mediami i brandingowej kreacji. Dlatego fakt, że coraz większa liczba przedsiębiorców decyduje się na kampanię PR, nie dziwi nikogo. To nowoczesna forma promocji, która pozwala na zdobycie zaufania klientów i silnej pozycji na rynku.

Jakie są przykłady najbardziej udanych kampanii PR w ostatnich latach, które osiągnęły znaczący sukces w promocji marki lub produktu?

W ostatnich latach z pewnością można wyróżnić wiele udanych kampanii PR, które osiągnęły sukces w promocji marki lub produktu. Jednym z przykładów takiej kampanii jest akcja społeczna #LikeAGirl, zorganizowana przez Always, która miała na celu zwiększenie świadomości na temat wagi równouprawnienia płci w społeczeństwie. W ramach kampanii zarejestrowano miliony wyświetleń filmu, w którym dziewczyny w różnym wieku pokazują, co to znaczy wykonywać różne czynności "like a girl". Kampania spotkała się z dużą pozytywną reakcją ze strony internautów i zyskała wiele nagród, co przyczyniło się do zwiększenia sympatii dla marki oraz wzmocnienia jej pozycji na rynku.

Jakie cele i jakie strategie można zastosować, aby działania zostały osiągnięte skutecznie?

Jeżeli chcesz osiągnąć sukces kampanii PR, musisz wyznaczyć jej cele i dostosować odpowiednie strategie. W końcu skuteczność Twoich działań zależy od tego, w jaki sposób będziesz je realizował. Możesz na przykład wykorzystać strategię działania w sieci - dzięki temu zyskasz szersze zasięgi wśród swojej grupy docelowej. Inną opcją jest zainwestowanie w influencer marketing. Działania z influencerami są coraz bardziej popularne i skuteczne - wpływają na pozytywny wizerunek marki i budują zaangażowanie wśród jej odbiorców. Niezależnie od wybranej strategii, musisz być konsekwentny i kreatywny, by przyciągnąć uwagę swojego audytorium i osiągnąć swój cel. Nie wiesz jak się za to zabrać? Powierz prowadzenie kampanii PR ekspertom!

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt