Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Jak ważna jest komunikacja B2B?

Dobra komunikacja jest niezbędna, jeśli chcesz poprawić wyniki swojej firmy i jeszcze bardziej rozwinąć działalność.

Kiedy dobrze komunikujesz się z klientami, pracownikami i interesariuszami, Twoje szanse na sukces w biznesie rosną wykładniczo. Co wiesz o najlepszych strategiach skutecznej komunikacji w sektorze B2B? My, w agencja PR Commplace, prawie wszystko!

Nowoczesne technologie poszerzające zasób narzędzi komunikacyjnych oraz coraz bardziej zróżnicowane grupy docelowe nie stanowią dla nas najmniejszego problemu. Jeśli znajdujesz się w gronie firm B2B, które dostrzegają znaczenie zwiększonych oczekiwań pracowników i kupujących – także w zakresie komunikacji – jesteś w najlepszych rękach. Nasz audyt komunikacyjny pozwoli sprawdzić, jak wygląda ten obszar w Twojej firmie.

Czy stać Cię na błędy w komunikacji?

Większość klientów B2B (69 proc.) uważa, że nadmierne obietnice to błąd komunikacyjny nr 1. Z kolei 34 proc. kupujących twierdzi, że ograniczają zaangażowanie wobec tych partnerów B2B, którzy przeładowują ich nieistotnymi treściami.

Nie uważasz, że szkoda byłoby z tak prozaicznych powodów tracić klientów? Samo komunikowanie nie wystarczy. Liczy się sposób, w jaki to robisz. W przypadku firm B2B biznes powinien być głęboki, a nie szeroki. Ta zasada dotyczy także komunikowania w mediach społecznościowych.

Lepiej zostać mistrzem jednego lub dwóch kanałów, niż walczyć bez sukcesów w wielu. Pomyśl, ile ich jest - Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, LinkedIn. Dobrze jest wybrać jedną platformę, na której na początku się skupisz, i naprawdę zaangażować tam swoich idealnych klientów. Później możesz rozszerzyć ekspansję. Z naszym wsparciem musi się udać.

Czy korzystasz z najbardziej optymalnych narzędzi komunikacji?

Firmy B2B używają różnych narzędzi komunikacji. Chcą dzięki nim zatrzymać dotychczasowych klientów, nawiązać kontakt z nowymi klientami czy przekształcić potencjalnych klientów w prawdziwych ambasadorów marki. Istnieje wiele sposobów rozpowszechniania wiadomości - e-maile, seminaria internetowe, czaty na żywo, media społecznościowe i formularze kontaktowe, żeby wymienić tylko kilka!

Ale o czym trzeba pamiętać? Musisz upewnić się, że komunikacja z potencjalnymi klientami B2B odbywa się za pośrednictwem ich preferowanych kanałów. Generowanie leadów w środowisku sprzedaży B2B zmienia się wraz z technologią, nowymi procesami i potrzebami globalnego biznesu. Doświadczone firmy modyfikują swoje strategie na podstawie twardych danych, a nie zgodnie z „przeczuciem”. Obecnie dostępnych jest więcej analiz niż kiedykolwiek wcześniej – jednym z narzędzi jest audyt komunikacyjny. Wartość uzyskanych dzięki nim danych polega na tym, jak ich użyjesz!

Jak może wyglądać audyt komunikacji?

Krok 1: Przeanalizujemy co Twoja firma przekazuje swoim odbiorcom
Zbierzemy próbki wszystkich komunikatów (biuletynów, informacji prasowych, treści zamieszczonych na stronie www firmy, blogu, w mediach społecznościowych itp.), które firma rozpowszechnia wśród docelowych odbiorców. Ocenimy je pod kątem skuteczności, dostępności itd. Przeanalizujemy, czy Twoi odbiorcy otrzymali kluczowe komunikaty i jakiej komunikacji im brakuje.

Krok 2: Zbierzemy opinie od wszystkich odbiorców wewnętrznych
Ten krok obejmuje rozmowy z najwyższym kierownictwem i zbieranie informacji zwrotnych od pracowników i personelu. Wywiady indywidualne z menedżerami powinny ujawnić ich wizję idealnej strategii komunikacyjnej, wszelkie obawy, cel komunikacji wewnętrznej i opinie na temat ról pracowników w tym procesie. Audyt komunikacji wewnętrznej pozwala uzyskać informacje zwrotne od pracowników poprzez ankiety, wywiady i grupy fokusowe.

Krok 3: Zbierzemy dane o tym, jak zewnętrzni odbiorcy postrzegają Twoją komunikację
Przyjrzymy się i ocenimy relacje w tradycyjnych mediach oraz to, jak Twoja organizacja jest postrzegana w mediach społecznościowych, aby określić, co Twoja społeczność wie i myśli o firmie.

Krok 4: Przeprowadzimy analizę zebranych danych
Audyt komunikacji pozwala zebrać dane, dzięki którym zidentyfikujemy:
- metody komunikacji, które sprawdzają się w Twojej firmie,
- wadliwe praktyki, które należy zmienić, aby firma osiągnęła zakładane cele,
- możliwości ulepszenia przekazu do docelowych odbiorców,
- co osłabia komunikację Twojej firmy z odbiorcami.

Krok 5: Dostosujemy plan komunikacji do Twoich celów
Po przeanalizowaniu ustaleń otrzymanych dzięki audytowi komunikacji skupimy się na mocnych stronach, rozważymy możliwości, zminimalizujemy słabe punkty i wyeliminujemy zagrożenia.

Czy znasz oczekiwania komunikacyjne swoich klientów?

Firmy B2B przywiązują większą wagę do początku lejka sprzedażowego, ponieważ zmagają się z poziomami konkurencji online, które stale rosną. Głównym powodem utraty zaangażowania między markami a kupującymi są nieistotne treści dostarczane klientom B2B. Z drugiej strony aż 67 proc. kupujących w przestrzeni business to business wymienia „odpowiednią komunikację” jako główny powód, dla którego decydują się na wybór konkretnego dostawcy rozwiązań. Firmy, które poświęcają czas, aby odpowiednio zaangażować potencjalnych klientów, zwiększają zasięg sprzedaży o 50 proc., wydając o 33 proc. mniej. Jak to zrobić? Odpowiedź jest prosta – kluczem dotarcia do klientów B2B jest odpowiednia komunikacja.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt