Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Twoje relacje z klientami mają ogromne znaczenie. Sprawdź, jak możesz jeszcze bardziej zaangażować ich w Twoją firmę.

Zdrowe relacje między firmami B2B i klientami prowadzą do wzrostu przychodów, stabilności zarządzania i ogólnego zrównoważonego rozwoju organizacji. Podobnie jak w przypadku relacji osobistych, każda udana relacja biznesowa jest zbudowana na bazie podstawowych wartości, takich jak uczciwość, przejrzystość i zaufanie. Jednak chociaż wielu liderów biznesu rozumie znaczenie relacji w kontekście biznesowym, wielu nie myśli strategicznie o tym, jak je budować i utrzymywać.

Jak budować relacje z klientem B2B?

W Commplace budowanie relacji z klientem opanowaliśmy do perfekcji. Wiemy jak badać dynamikę relacji z klientami. Opracowaliśmy także szereg wzorców kompetencji w zakresie relacji, aby wspomagać firmy B2B na ich drodze do budowania lojalności ich klientów. Nasze spostrzeżenia na temat zarządzania relacjami pomogły wielu naszym klientom. W jaki sposób? Utrzymują i wzmacniają rentowność, wzrost i stabilność. Są przy tym otwarci na innowacje oraz ewolucję relacji z klientami w nowych warunkach.

Na czym oprzeć budowanie relacji z klientem?

Z danych wynika, że tylko 29 proc. klientów biznesowych jest zaangażowanych w relację z partnerem biznesowym. To oznacza, że aż 71 proc. jest obojętnych lub aktywnie niezaangażowanych! W Commplace jesteśmy świadomi, że budowanie relacji z klientem B2B wymaga planowania, poświęcenia i ciężkiej pracy. Jesteśmy jednak przekonani, że to się opłaca! Zastanawiasz się, na jakich obszarach się skupić? Oto co możemy zarekomendować, bazując na naszym doświadczeniu:

- Twoi partnerzy biznesowi szukają kogoś, kto rozwiąże ich problem lepiej niż ktokolwiek inny. Skoncentruj się więc na znalezieniu niezaspokojonej potrzeby i zastosuj rozwiązanie.

- Przedkładaj wartość nad cenę. Skoncentruj się na rozwiązywaniu problemów i przekraczaniu oczekiwań. Zamiast przedstawiać swój produkt lub usługę jako okazję, skoncentruj się na tym, jak możesz dodać wartość do firmy klienta.

- Nie spiesz się. Podobnie jak rozwijanie każdej relacji, tworzenie silnych połączeń B2B wymaga cierpliwości. Poświęć trochę czasu na spersonalizowane interakcje z klientami i pozwól budować zaufanie, które wzrasta wraz z upływem czasu.

Jak doświadczenie klienta B2B wpływa na jego lojalność wobec firmy?

Doświadczenia klientów B2B uległy zasadniczej zmianie. W dużej mierze wynikają one z oczekiwań określonych przez skalę i częstotliwość doświadczeń B2C. Konsumenci poruszający się z łatwością po świecie zakupów online wiedzą, jak wygląda dobre doświadczenie zakupowe. Nic dziwnego, że coraz większa liczba kupujących w relacji B2B oczekuje tego samego rodzaju obsługi klienta.
Aż 86% klientów B2B jest skłonnych zapłacić więcej za doskonałą obsługę klienta. Kupujący są w stanie zapłacić średnio 13% więcej za dodatkowe funkcje i produkty luksusowe, gdy doświadczenie klienta jest wysokiej jakości. Te nawyki zakupowe B2C kształtują nawyki zakupowe B2B - dzięki czemu doświadczenie klienta jest podstawą sukcesu klienta B2B. Stanowi też doskonałą bazę do budowania relacji.

Jak relacje wpływają na biznes B2B?

Czy wiesz, że ludzie wolą robić interesy z innymi ludźmi? Pomożemy Ci zbudować „twarz” Twojej marki. Gdy Twoja marka nawiąże osobistą relację z klientem i pokaże, w jaki sposób dodaje wartość do jego firmy, wejdzie na wyższy poziom niż tylko sprzedawca - kupujący.
W Commplace pomożemy Ci także opowiedzieć historię Twojej firmy. Co reprezentuje Twoja marka? Z czego jest znana i ceniona przez obecnych klientów? Znajdziemy sposób, by zhumanizować Twój biznes i wykorzystać wizerunek Twojej firmy, aby odwołać się do emocji klientów i budować ich lojalność.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Commwork Kontakt