Nawigacja

Marketing w hotelu – garść sprawdzonych sposobów na pozyskanie gości

Marketing

Prowadzisz znakomity obiekt wypoczynkowy w doskonałej lokalizacji, zapewniasz najwyższy komfort zakwaterowania i oferujesz atrakcyjne ceny, ale wciąż nie masz tylu gości, ilu byś chciał? Równie ważny, co wybitna jakość usług, jest marketing w hotelu. Przedstawiamy garść sprawdzonych sposobów na to, jak pozyskać gości i cieszyć się popularnością w branży.

W dzisiejszym konkurencyjnym rynku hotelarskim, skuteczny marketing hotelu jest kluczowym elementem osiągnięcia sukcesu. Wypracowanie i wdrożenie skutecznej strategii marketingowej stanowi nieodzowną część budowania marki hotelu i przyciągania klientów. Dla Twojego hotelu priorytetem jest zrozumienie i spełnianie oczekiwań klientów poprzez dostarczanie nie tylko wysokiej jakości usług, ale także niezapomnianych doświadczeń.

Marketing hotelu – Twoja gwarancja sukcesu

Tylko w sierpniu 2021 roku z obiektów noclegowych w Polsce skorzystało niemal 4 mln turystów, którym udzielono 12,7 mln noclegów. Wynik był odpowiednio o 20,1% i o 18,8% wyższy w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Dane te wyraźnie wskazują rosnące zainteresowanie odpoczynkiem w hotelach wśród polskich wczasowiczów. 

W hotelarstwie tkwi ogromny potencjał. Na rynku nieustannie pojawiają się nowoczesne obiekty wypoczynkowe, które przyciągają turystów z najróżniejszych zakątków kraju. To tworzy nowe wyzwania istniejącym hotelom, które muszą rywalizować o gości. Nie można również wspomnieć o hotelowych gigantach, czyli markach, które swoje obiekty mają w wielu miejscach w Polsce, a nawet za granicą. Popularne hotele także stanowią niemałe zagrożenie dla mniejszych, nie tak znanych brandów. 

Prowadzenie hotelu w dzisiejszych czasach to sztuka! Przedsiębiorca, który chce z powodzeniem działać w niesamowicie konkurencyjnej branży hotelarskiej, musi inwestować w marketing. Marketing w hotelu nie powinien być dziełem przypadku. Musi opierać się na przemyślanych działaniach, realizowanych konsekwentnie przez cały okres działalności. 

Jak robić skuteczny marketing w hotelu? 

We współczesnym świecie nie wystarczy ustawić baneru w popularnym miejscu w mieście, stworzyć spotu reklamowego do telewizji i zamieścić reklamy w prasie. Dzisiejszy marketing hotelu to coś więcej. Trzeba wykorzystywać innowacyjne rozwiązania, nieszablonowe formy promocji i nowe kanały docierania do odbiorców. Na czym oprzeć działania marketingowe? Jakie formy marketingu sprawdzą się najlepiej we współczesnym świecie?

Wykorzystaj internetowe możliwości

Nieodłącznym elementem dzisiejszego marketingu jest internet. Za pośrednictwem sieci możesz w szybki sposób dotrzeć do setek, a nawet tysięcy osób, potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą. To także świetne miejsce do budowy pozytywnego wizerunku i kreowania dobrych, opartych na zaufaniu relacji z Twoimi odbiorcami. 

Z pewnością prowadzisz stronę internetową swojego hotelu. Pamiętaj, że strona jest Twoją internetową wizytówką. Dlatego zadbaj o jej atrakcyjność, czytelność i wysoką wartość. Sprawdź, czy nie ma żadnych błędów technicznych, jest łatwa w obsłudze, intuicyjna i dobrze dopasowuje się do ekranów różnych urządzeń.

Sama strona jednak nie wystarczy do tego, żeby prowadzić skuteczny marketing w hotelu. Musisz zadbać o jej widoczność w sieci. Narzędziem służącym do poprawy widoczności jest SEO, czyli Search Engine Optimization. SEO to złożony proces, mający na celu uzyskanie najlepszej pozycji w organicznych (bezpłatnych) wyszukiwaniach Google. Pozycjonowanie strony polega na jej odpowiedniej optymalizacji, w tym dostosowaniu treści do wytycznych Google i wzbogaceniu contentu o właściwe frazy kluczowe. Działania SEO zwiększają prawdopodobieństwo, że gość po wpisaniu frazy odpowiadającej Twojej działalności, np. „hotel w Karkonoszach”, trafi na Twoją stronę i skorzysta z Twojej oferty.

Pamiętaj o Google Ads i Google Moja Firma. To pierwsze jest specjalnym systemem reklamowym, który umożliwia wyświetlanie reklam w Google oraz na stronach partnerskich wyszukiwarki. Koszty prowadzenia kampanii w Google Ads są niskie, a mogą przynieść zadowalające efekty w szybkim czasie. Google Moja Firma to zaś internetowa wizytówka przedsiębiorstwa. Potencjalny klient znajdzie w niej wszystkie podstawowe informacje o firmie. 

Żeby prowadzić skuteczny marketing w hotelu, musisz zadbać o to, by potencjalni klienci poznali korzyści, jakie otrzymają, zatrzymując się w Twoim obiekcie. Zalety swojego hotelu możesz komunikować w mediach społecznościowych. Facebook, Instagram i inne social media to obecnie jedne z najszybszych kanałów docierania do odbiorców. Za ich pośrednictwem możesz promować markę na wiele sposobów – od tradycyjnych postów, przez artykuły sponsorowane i płatne reklamy, aż do influencer marketingureklam wirusowych i innych nietypowych działań. Wykorzystując media społecznościowe, na stałe zapiszesz się w świadomości swoich odbiorców i dzięki temu zbudujesz stabilną pozycję swojej marki na rynku. 

W ramach marketingu internetowego możesz również:

  • współpracować z blogerami,
  • współpracować z portalem Booking.com.

Wprowadź korzystne rozwiązania

Ludzie są bardziej skłonni do tego, żeby skorzystać z danej oferty, jeśli widzą w tym działaniu konkretne zyski. Aby zwiększyć popularność swojego hotelu, zaproponuj potencjalnym gościom korzyści, które zachęcą ich do interakcji z Twoją marką.

Jednym z najpowszechniejszych rozwiązań w ramach marketingu w hotelu jest program lojalnościowy. Jest to specjalny system, w którym goście mogą zbierać punkty za pobyt w hotelu i zamieniać je na atrakcyjne zniżki, kupony czy inne nagrody. Programy lojalnościowe skutecznie zachęcają do interakcji z marką. Ponadto są świetnym sposobem na budowę długofalowych, pozytywnych relacji z odbiorcami. 

Innym pomysłem jest stworzenie pakietów usług oraz ofert specjalnych dla rezerwacji do określonej liczby pokoi. Na czym polega taki program? Im więcej pokoi zarezerwują goście lub wybiorą dłuższy pobyt, otrzymają większy rabat lub będą mogli za darmo lub w atrakcyjnej cenie skorzystać z dodatkowych usług hotelowych. Pakiety usług i rabaty to świetna, zachęcająca forma promocji hotelu. 

Zarządzanie i marketing w hotelarstwie – na czym to polega?

Zarządzanie i marketing w hotelarstwie to kluczowe elementy sukcesu w tym konkurencyjnym sektorze usług.Wymaga skrupulatnej organizacji, nadzoru nad personelem, zarządzania finansami oraz zapewnienia doskonałej obsługi gości. To także dbanie o utrzymanie wysokich standardów czystości i komfortu, a także dostosowywanie oferty do zmieniających się potrzeb klientów.

Marketing hotelowy to sztuka przyciągania klientów i budowania marki. Obejmuje on identyfikację grupy docelowej, określenie unikalnych cech i korzyści oferowanych przez hotel oraz wybór odpowiednich kanałów promocji. Działania marketingowe w hotelarstwie to nie tylko reklama, ale także dbałość o reputację w mediach społecznościowych, zdobywanie pozytywnych opinii i recenzji, a także nawiązywanie partnerstw z firmami branżowymi.

Zarządzanie i marketing w hotelarstwie to złożone zadanie, które wymaga stałego dostosowywania się do zmieniających się trendów i oczekiwań klientów. Kluczowym celem jest zapewnienie doskonałego doświadczenia gościom, budowanie lojalności oraz osiąganie zysków poprzez skuteczne zarządzanie i efektywną promocję. To dynamiczna dziedzina, w której innowacje i kreatywność odgrywają istotną rolę w osiągnięciu sukcesu.

Marketing hotelu w internecie to nie tylko pozycjonowanie strony internetowej

W dzisiejszym cyfrowym środowisku, marketing hotelu w internecie wykracza daleko poza tradycyjne pozycjonowanie strony internetowej. Choć optymalizacja seo (search engine optimization) jest nadal istotna, sukces w branży hotelarskiej wymaga znacznie bardziej zróżnicowanych strategii. Skuteczny marketing online to kompleksowe podejście, które obejmuje aktywność na wielu platformach online. W tym na portalach rezerwacyjnych, mediach społecznościowych, stronach recenzji, oraz w ramach kampanii e-mail marketingowych. W ramach tych działań mieści się reklama internetowa czy pozycjonowanie strony hotelu. Internetowy marketing hotelowy niejedno ma imię. Skuteczna reklama w sieci może oznaczać zwiększenie ruchu w hotelu, niemniej narzędzia e – marketingu w branży hotelarskiej oferują całe spektrum możliwości:

  • marketing wideo,
  • remarketing dynamiczny,
  • informator dla gości,
  • marketing personalizacyjny,
  • facebook ads,
  • promocja hotelu na Facebooku,
  • content marketing,
  • hotel ads,
  • strona internetowa hotelu (w tym pozycjonowanie strony hotelu),
  • intuicyjny system rezerwacji itd.

Współczesny podróżny korzysta z różnorodnych źródeł informacji i kanałów zakupowych przed dokonaniem rezerwacji hotelu. Dlatego ważne jest, aby hotel w pełni wykorzystał potencjał marketingu internetowego, aby dotrzeć do swojej grupy docelowej na wielu frontach. Kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, recenzje klientów i obecność na portalach rezerwacyjnych stanowią kluczowe elementy skutecznej strategii marketingowej w hotelarstwie. Dzięki temu hotele mogą budować swoją markę, zdobywać nowych klientów i zachować lojalność tych, którzy już mieli okazję gościć. Marketing hotelu w internecie to zrozumienie nowoczesnych trendów i dostosowanie się do wymagań dzisiejszych podróżnych, co przekłada się na wzrost konkurencyjności i zyskowność w tej dynamicznej branży.

Jak dbać o pozytywny wizerunek hotelu?

Większość osób, przed podjęciem decyzji o rezerwacji noclegu w danym miejscu, sprawdza opinie hotelowe na jego temat w internecie. Każdy hotel, który chce się rozwijać i nieustannie pozyskiwać nowych gości, musi dbać o dobry PR. Dlatego ważnym elementem marketingu w hotelu są rekomendacje. Zachęcaj gości do pozostawiania komentarzy o Twoim obiekcie na popularnych portalach opiniotwórczych (TripAdvisor) i rezerwacyjnych (Booking). Możesz zaproponować im atrakcyjne zniżki na usługi w ramach podziękowania za wystawienie opinii. 

Na bieżąco analizuj opinie pojawiające się w sieci i odpowiednio reaguj na nieprzychylne komentarze. Proponuj niezadowolonym gościom korzystne rozwiązania ich problemów. Przepraszaj za niedogodności. Pokaż, że zależy Ci na satysfakcji i dobrym samopoczuciu Twoich klientów.

Pozytywny wizerunek swojego hotelu możesz budować również na inne sposoby. Wśród najpopularniejszych wymienimy:

  • uczestnictwo w rozaitych wydarzeniach,
  • wspieranie ważnych inicjatyw,
  • współpracę z drużynami sportowymi,
  • promowanie lokalnych wydarzeń,
  • udział w akcjach społecznych.

Żeby robić dobry marketing dla hotelu, potrzeba zaangażowania, regularności i pewnej dozy kreatywności. Nie bój się wychodzić poza utarte schematy, bądź konsekwentny w działaniach i postaw na długoterminowe relacje ze swoimi gośćmi. Przemyślane działania marketingowe to przepis na sukces w branży hotelarskiej.

Trendy w marketingu usług hotelarskich – dlaczego warto je znać?

Znajomość trendów w marketingu usług hotelarskich jest niezwykle istotna dla sukcesu w tej konkurencyjnej branży. Dynamiczny charakter rynku oraz zmieniające się preferencje klientów wymagają od hoteli ciągłego dostosowywania swoich strategii marketingowych. Wartość monitorowania i stosowania najnowszych trendów wynika z kilku kluczowych powodów.

Po pierwsze, pozwalają one hotelom lepiej zrozumieć oczekiwania i potrzeby swojej grupy docelowej, co umożliwia dostarczanie bardziej spersonalizowanych doświadczeń. Poza tym, śledzenie trendów pozwala na efektywniejsze wykorzystywanie narzędzi online, takich jak media społecznościowe, strony rezerwacyjne czy kampanie e-mail marketingowe. Po trzecie, nowoczesne trendy, takie jak zrównoważony rozwój czy integracja technologii, mogą pomóc hotelom w osiągnięciu większej konkurencyjności i przyciągnięciu nowych klientów. Warto więc inwestować w bieżącą analizę i dostosowywanie strategii marketingowych, aby utrzymać hotel w czołówce branży i zapewnić stały wzrost klientów oraz zysków.

Skuteczny marketing hotelu wykorzystuje innowacyjne narzędzia sprzedażowe, w tym często także płatne formy promocji. Bierze pod uwagę opinie hotelowe zarówno zadowolonych jak i niezadowolonych gości. Marketing doświadczeń klientów bazuje bowiem na budowaniu relacji. Żadne, nawet najlepsze akcje marketingowe dla hotelu nie będą na dłuższą metę skuteczne, jeśli faktycznie nie skupimy się na tworzeniu i dostarczaniu wyjątkowych i pozytywnych doświadczeń klientom podczas interakcji z naszą marką.

Warto wiedzieć:

Dlaczego strona internetowa hotelu jest tak ważna?

Strona internetowa hotelu to wizytówka miejsca, która jest zawsze dostępna dla potencjalnych gości. Oprócz prezentacji oferty i zdjęć, strona może zaoferować wiele innych atrakcji, takich jak możliwość rezerwacji pokojów lub stolików w restauracji. Dlatego to, jak wygląda i działa strona, ma duże znaczenie dla reklamowania produktu jakim jest hotel. Nieodpowiednio zaprojektowana lub nieaktualizowana strona może odstraszyć potencjalnych klientów, którzy szukają odpowiedniego miejsca na wakacje lub na wyjazd służbowy. Z drugiej strony, dobrze wykonana strona może przyciągnąć uwagę i zachęcić do zrobienia rezerwacji. Dlatego inwestowanie w profesjonalną stronę internetową dla hotelu to inwestycja w przyszłość biznesu.

Jakie akcje marketingowe dla hotelu są skuteczne?

Aby przyciągnąć nowych klientów i zachęcić ich do wyboru naszego hotelu, ważne jest, aby stosować różne strategie reklamowe. Skuteczną taktyką może okazać się wykorzystanie reklamy w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. Świetnym pomysłem jest także podjęcie współpracy z influencerami, którzy mają duże grono obserwatorów i mogą pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki. Innym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów jest organizacja konkursów z nagrodami, co z pewnością wzbudzi zainteresowanie wśród użytkowników mediów społecznościowych. Pamiętajmy, że skuteczne reklamowanie produktu to klucz do sukcesu, a zastosowanie wymienionych działań może przyczynić się do zwiększenia liczby rezerwacji i zadowolenia klientów.

Czy influencer marketing sprawdza się w przypadku hotelu?

Influencer marketing to coraz popularniejsza metoda reklamowania produktów w erze mediów społecznościowych. W przypadku hotelu, dobrze przeprowadzona kampania z użyciem influencerów może przynieść spektakularne efekty. Dlaczego? Otóż, w dzisiejszych czasach, kiedy wiele osób podejmuje decyzję o wyborze hotelu na podstawie opinii innych, influencerzy z dużą, aktywną społecznością mogą przyczynić się do zwiększenia rozpoznawalności hotelu i zainteresowania nim potencjalnych klientów. Sprawdź, jakie influencerzy zdobyli sobie uznanie w branży hotelarskiej i rozważ kampanię z ich udziałem, która zapewni Twojemu hotelowi większą widoczność i zwiększy liczbę rezerwacji.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt