Nawigacja

Jak wypromować sklep internetowy i cieszyć się zyskiem?

Pozyskiwanie klientów
Commplace agencja PR

Jak wypromować sklep internetowy? Jeśli już nad tym pracujesz to znaczy, że do tej pory wykonałeś kawał roboty. Założyłeś firmę. Wybrałeś platformę do utworzenia sklepu. Stworzyłeś domenę. Wszystko wydaje się idealne, tylko zamówienia nie pojawiają się jak grzyby po deszczu. Dlaczego? Czasami powód/powody są bardziej skomplikowane. Może się też okazać, że wystarczy mała rzecz, a efekty będą spektakularne. Zanim więc przejdziesz do rozebrania swojego e-sklepu na czynniki pierwsze, sprawdź czy wszystkie śrubki są dobrze dokręcone.

Warto przetestować zarówno tradycyjne, jak i kreatywne sposoby pozyskiwania klientów. Cokolwiek to będzie, koniecznie testuj różne rozwiązania po kolei, a nie wszystko na raz. Podejdź do tego jak do rozszerzania diety u niemowlaka. Nowe produkty wprowadza się do diety dziecka pojedynczo. Dzięki temu wiadomo, jaką reakcję wywołały. Jeśli zastosowane przez Ciebie rozwiązanie zwiększa liczbę konwersji, świetnie –  to działa! Jeśli tak nie jest, przejdź do wypróbowania kolejnego. A Ty jakie taktyki zastosujesz, aby wypromować swój sklep internetowy, a tym samym zwiększyć sprzedaż online? Podpowiadamy kilka z nich, które opierają się na nie zupełnie oczywistych przesłankach.

Wykorzystaj efekt zachowań stadnych

Zasadniczo ludzie postrzegają grupę podobnych osób jako ekspertów w danym temacie. Ta prosta zasada psychologiczna jest nazywana efektem „owczego pędu”, czy też po prostu efektem naśladownictwa. Dlatego tak nośne są hasła reklamowe typu „marka numer 1 w Polsce” lub „zalecane przez większość lekarzy”. Te stwierdzenia stanowią dowód społeczny na to, że produkt jest wart zakupu i wpływają na podejmowane przez nas decyzje. Dają nam również poczucie wspólnoty z naszymi wyborami. Uważamy, że jest mniej prawdopodobne, że podejmiemy złą decyzję, jeśli inni wybrali to samo przed nami.

Co ciekawe, efektem zachowań stadnych jest nie tylko wzrost popytu na dane dobro. Okazuje się, że konsumenci są skłonni nabyć je po wyższej cenie tylko dlatego, że inni też chcą je kupować! Jak wypromować sklep internetowy dzięki tej ludzkiej skłonności? Oczywiście wykorzystać ją na swoją korzyść.

Jak wypromować sklep internetowy?

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

„Pokaż” swoich zadowolonych klientów. To dzisiaj prawdopodobnie najbardziej oczywista, powszechna, a jednocześnie efektywna technika wykorzystując efekt zachowań stadnych. Zamieść na stronie sklepu opinie klientów, referencje, studia przypadków. Promuj w ten sposób swój sklep internetowy w social mediach, na forach, blogach i portalach. Upewnij się, że Twój komunikat jest dobrze widoczny. Każdy przykład zadowolonego klienta w sieci pomoże Ci zwiększyć współczynniki konwersji. Dlaczego? Bo pokazując użytkownikom, co uszczęśliwiło Twoich poprzednich klientów, sprawisz, że będą chcieli również tego doświadczyć

Jak wypromować sklep internetowy  wykorzystując efekt poczucia pilności?

Jeśli jesteś osobą, która jest tym bardziej zmotywowana do działania, im mniej czasu pozostało na jego wykonanie, wiedz, że nie jesteś sam. Naukowcy wykazali, że ludzki mózg zaczyna wykazywać większą aktywność, gdy znajdujemy się w sytuacji wymagającej natychmiastowego działania. Jak wypromować sklep internetowy mając tę wiedzę?

Podając ostateczną datę zakończenia promocji, wprowadzenia na rynek, lub wyprzedaży produktu. W ten sposób trafisz do osób, które normalnie czekałyby na zakup w późniejszym czasie. Oczywiście są też tacy, którzy czekają, czekają, aż w końcu… i tak nic nie kupią. Jednak zamiast mieć nadzieję, że klienci w końcu się pojawią, weź sprawy w swoje ręce. Podaj im przekonujący powód, aby poczuli, że muszą zainwestować w Twoje produkty już teraz.

Najprostszym sposobem na wywołanie efektu poczucia pilności jest dodanie licznika. Licznik może odmierzać czas do zakończenia oferty promocyjnej, albo sukcesywnie zmniejszającą się liczbę dostępnych produktów. Przy tego typu działaniach musisz pamiętać o kilku ważnych zasadach. Po pierwsze licznik powinien być krótkoterminowy lub odnosić się do naprawdę ograniczonej liczby dostępnych produktów.  

Umówmy się, że zaczynając odliczanie od kilkunastu dni lub kilku tysięcy sztuk raczej nie wywołamy silnej potrzeby zakupowej wśród użytkowników. Po drugie, aby ta technika zadziałała zadbaj o to, by Twoje działania zostały zauważone. Komunikuj o swoich promocjach tak szeroko, jak to możliwe. Posługuj się przy tym właściwymi zwrotami, które spotęgują potrzebę pilności., Ostatnia okazja, Jeszcze tylko dzisiaj, Zostało X godzin do końca. Te hasła z pewnością mogą Ci się przydać, jeśli zastanawiasz się jak wypromować sklep internetowy tworząc u użytkowników potrzebę pilnego nabycia Twoich produktów.  

Jak wypromować sklep internetowy wykorzystując efekt maksymalnego uproszczenia?

Zakupy w Twoim sklepie są prostsze i szybsze niż gdziekolwiek indziej w sieci? Powiedz o tym głośno! Może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale uproszczony proces płatności to coś, co kochają wszyscy klienci. A przy okazji to także świetny sposób na etyczne zwiększenie sprzedaży w e-commerce. Przekonał się o tym np. Amazon, zyskując ogromną popularność klientów dla  opcji zamawiania jednym kliknięciem. Jaki jest powód tak dużej popularności tego rozwiązania. Ano bardzo prosty: jesteśmy leniwi. My, czyli ludzie w ogóle. W tym także ja i Ty, a także Twoi klienci. Jak wypromować sklep internetowy biorąc to pod uwagę? Pokazując klientom, że u Ciebie kupowanie to nie proces. A finalizowanie transakcji to bułka z masłem.

Każdy dodatkowy krok w realizacji transakcji sprawia, że jego ukończenie jest bardziej skomplikowane. Część potencjalnych kupujących zwyczajnie się zniechęci. Okazuje się, że nawet całkiem spora część. Badania przeprowadzone przez Baymard Institute wykazały, że 27%  koszyków zostało „porzuconych” ponieważ proces realizacji transakcji był zbyt skomplikowany lub wydłużony. Promocja sklepu internetowego bazująca na szybkim i łatwym finalizowaniu zakupów? Czy ktoś z Twoich konkurentów to zrobił? Świetny produkt to za mało. Daj swoim potencjalnym klientom powód, by chcieli kupować właśnie u Ciebie.

Jako agencja PR, w Commplace po pierwsze wiemy jak wypromować sklep internetowy.  Po drugie, jesteśmy zdeterminowani, aby rozwijać biznes.

Jedyne pytanie brzmi: czy to będzie Twój biznes? Jesteś na tak?

Skontaktuj się z nami i zaczynajmy.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt