Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Nowe metody utrzymania klienta

Wiele osób pomija ten etap i zaczyna transformację strategii marketingowej firmy od wprowadzania nowych metod utrzymania klienta. A przecież dopóki nie wiesz, co działało dotychczas, nie możesz niczego efektywnie zaplanować.

Czy Twoi klienci są szczęśliwi?

Odpowiednia retencja klientów, czyli to, czy do Ciebie wracają – to odróżnia przedsiębiorstwa, które odnoszą długofalowe sukcesy od tych, które szybko znikają z rynku. Te pierwsze często świadomie planują swoją strategię utrzymania klienta. Niektóre z tych metod są znane właściwie od zawsze, jak np. bonusy dla stałych klientów. Inne pojawiły się dopiero ostatnio jak komunikacja na bieżąco poprzez media społecznościowe, a nawet wciąż się kształtują na styku internetu i sztucznej inteligencji.

Czy badanie satysfakcji klienta jest niezbędne?

Możesz się w tym miejscu zastanawiać, czy rzeczywiście utrzymanie i badanie satysfakcji klienta jest takie ważne. Odpowiedź brzmi: tak! I są na to twarde dane liczbowe. Zauważ, że według danych Marketing Metrics, szansa na sprzedanie czegoś nowej osobie to tylko 5-20 proc. Tymczasem w przypadku już pozyskanych klientów wzrasta ona do 60-70 proc.! Badanie satysfakcji klienta, a następnie utrzymywanie jej na pożądanych poziomie, to dla Ciebie czysty zysk.

Potencjał Twoich klientów – co to znaczy?

Każdy klient ma swój potencjał. Określa on prawdopodobieństwo tego, że dokona on pierwszego czy ponownego zakupu. Są branże, w których rozpoznawanie potencjału odbywa się dopiero podczas sprzedaży. Często jednak da się przewidzieć i z wyprzedzeniem określić, jaki jest potencjał każdego kolejnego klienta. Na tej podstawie możesz podjąć świadomą decyzję o tym, komu poświęcić więcej czasu czy uwagi.

Badanie satysfakcji klienta i stopnia wysycenia

Jeśli przeprowadzisz badanie satysfakcji klienta dla różnych metod jego utrzymania, możesz następnie weryfikować efekty. To znacznie uprości proces wyboru strategii komunikacji z klientem i może przynieść oszczędności – płacisz tylko za te działania, które przynoszą efekty.

Jakie są kluczowe aspekty satysfakcji klienta?

Badanie satysfakcji klienta opiera się na takich aspektach, jak:

• wskaźnik wysiłku klienta,
• badanie spontanicznej opinii,
• ślepe badanie opinii,
• Net Promoter Score,
• badanie CSAT – Customer Satisfaction Score.

Połączenie tych technik jest ważne. CSAT to podstawowe narzędzie badania satysfakcji klienta, ale dopiero w połączeniu z Net Promoter Scrore dowiesz się nie tylko, co Twoi klienci o Tobie myślą, ale też z jakim prawdopodobieństwem polecą usługę dalej lub skorzystają z niej ponownie.

Badanie satysfakcji klienta na zamówienie

Pamiętaj, że utrzymanie lojalności klientów, których już masz, jest 5-7 razy tańsze, niż pozyskiwanie nowych klientów. Dlatego przynajmniej raz, a najlepiej regularnie, warto zlecać badanie satysfakcji klienta. Dzięki temu poznasz kluczowe aspekty, skuteczne metody i stopień wysycenia odbiorców Twoich produktów i usług.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt