Treść główna
Zanim wydasz kolejną złotówkę na marketing
Podstawą marketingu B2B jest nie bez powodu strategia. Aby napędzać wzrost, każda firma B2B powinna zacząć od spersonalizowanego planu marketingowego. Tylko wtedy może efektywnie zaplanować i podzielić budżet marketingowy. Firmy B2B bez jasnej strategii, realizowanej jako kompleksowy plan marketingowy, są skazane na gorsze wyniki. Dlaczego? Ponieważ są reaktywne, zamiast działać proaktywnie. W tym obszarze także możemy Ci pomóc. Strategia marketingowa określa do kogo należy komunikować, gdzie można znaleźć odpowiednich odbiorców i co należy powiedzieć, aby zmotywować ich do skorzystania z Twojej oferty. Ostatecznie to Twój plan marketingowy zdecyduje, jak mądrze wydawać pieniądze, aby osiągnąć zakładane cele i mierzalne wyniki.
Ile powinny wynosić koszty marketingowe?
Pomyśl o swoim budżecie marketingowym jak o torcie. Każdy chce większego kawałka. Ale to nie jest rodzinne przyjęcie i Twoim zadaniem nie jest uszczęśliwianie wszystkich. Twoim zadaniem jest upewnienie się, że marketing Twojej firmy jest efektywny i skuteczny.
Zastanawiasz się jak zdecydować, ile wydać na marketing B2B? Jedna z teorii głosi, że idealnie wyliczone wydatki marketingowe powinny stanowić 10 proc. przychodów. Nowym firmom, które próbują szybko się skalować, zazwyczaj zaleca się wydawanie na cele marketingowe od 12 proc. do 20 proc. całkowitego dochodu brutto. Podczas gdy firmom o ugruntowanej pozycji, które chcą zwiększyć rentowność, powinno wystarczyć między 8 a 12 proc. Dobrze jest wiedzieć, ile wydają Twoi konkurenci, ale czy masz takie same wyzwania i ambicje? W Commplace wiemy jak obliczyć koszty marketingowe optymalne dla Twojej firmy.
Jak określić budżet marketingowy?
Działając jako agencja PR i agencja marketingowa m.in. dla klientów B2B, koncentrująca się na przyspieszaniu sprzedaży i rozwoju, nauczyliśmy się wielu rzeczy. M. in. tego, że poprawa zwrotu z inwestycji ma znaczenie tylko wtedy, gdy faktycznie przynosi on realne wyniki biznesowe. Efektywny budżet określa koszty, które zakładają dwie zmienne - to, w jaki sposób zamierzasz osiągnąć swoje cele biznesowe i w jakich ramach czasowych.
Jakie są Twoje cele biznesowe?
Będziemy chcieli poznać Twoje cele biznesowe na kwartał, rok i w perspektywie długoterminowej. Co weźmiemy pod uwagę, aby móc je określić? M.in. następujące kwestie:
- Twoją pozycję na rynku,
- największe możliwości w Twojej branży,
- Twój roczny cel odnośnie przychodów,
- miesięczny przychód wymagany do osiągnięcia tego celu,
- średnią sprzedaż na klienta,
- liczbę sprzedaży wymaganą do osiągnięcia miesięcznych przychodów,
- średnią liczbą potencjalnych klientów przed zamknięciem transakcji,
- stosunek potencjalnych klientów niekwalifikowanych do kwalifikowanych,
- kwalifikowanych potencjalnych klientów według kosztu marketingu (MQL).
Wiedząc, dokąd chce zmierzać Twoja firma, wskażemy jej najlepszą drogę.