Treść główna
Liczy się doświadczenie Twojego klienta
Pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe niż pielęgnacja relacji z już istniejącym, który z większym prawdopodobieństwem coś od Ciebie kupi. Dziś w internecie Customer Experience, czyli doświadczenia klientów z marką, zaczynają się na długo zanim zostanie podjęta ostateczna decyzja o zakupie. Twój profil w mediach społecznościowych, strona internetowa i strategia komunikacji dają klientowi wyobrażenie, czy chce zainwestować swój czas i pieniądze. W ciekawy sposób udowadniają to badania Tomkin Group na firmach o rocznym obrocie rzędu powyżej miliarda dolarów. Okazuje się, że dzięki inwestycji w Customer Experience zyskują one średnio 700 mln. Dol. W ciągu 3 lat.
![](https://commplace.pl/wp-content/uploads/2021/01/optymalizacja-konwersji-4.jpg)
Jak optymalizować wydatki na pozyskiwanie klientów?
Nowych klientów możesz pozyskiwać taniej niż dotychczas. Wystarczy sprawdzić, skąd rzeczywiście przychodzi ich do Ciebie najwięcej. Wówczas możesz zainwestować w skuteczne kampanie e-marketingu tam, gdzie podziewasz się największego zwrotu. Wydatki na przestarzałe czy nieskuteczne kanały komunikacji możesz pominąć.
![](https://commplace.pl/wp-content/uploads/2021/01/optymalizacja-konwersji-1.jpg)
Kanały pozyskiwania klientów – więcej znaczy lepiej?
W każdym biznesie działa coś innego. Nie ma sensu inwestować w kosztowne strategie wirtualne, jeśli wszyscy Twoi klienci przychodzą z polecenia (i odwrotnie). Analiza kanałów pozyskiwania klientów z poszczególnych źródeł pozwoli skupić się na tych, które rzeczywiście przynoszą dochód.
![](https://commplace.pl/wp-content/uploads/2021/01/Analiza-kanalow-pozyskiwania-klientow-z-poszczegolnych-zrodel1.jpg)
Jak pozyskiwać klientów w sieci?
Dobra wiadomość jest taka, że pozyskiwanie klientów w sieci jest znacznie tańsze niż w świecie realnym. W sieci możesz te same pieniądze wydać bardziej efektywnie na reklamę. To dlatego już 44 proc. wydatków marketingowych odbywa się na pozyskiwanie klientów w sieci, a nie w świecie rzeczywistym.
![](https://commplace.pl/wp-content/uploads/2021/01/Analiza-kanalow-pozyskiwania-klientow-z-poszczegolnych-zrodel2.jpg)
Na czym polega analiza kanałów pozyskiwania klientów?
Podczas analizowania sposobów, w jakie odbywa się pozyskiwanie klientów, weźmiemy pod uwagę między innymi:
• klikalność w sieci,
• weryfikację przyjętych metod,
• stopień zaangażowania,
• konwersję poszczególnych treści.
Czytając marketingowe poradniki, możesz dojść do wniosku, że potrzebujesz więcej modnych, nowych strategii pozyskiwania klientów. Skuteczność takich działań da się ocenić dopiero z czasem. Zamiast ryzykować, lepiej będzie zadziałać w myśl zasady: największe nakłady środków na kanały, które faktycznie działają. Inne metody na pozyskiwanie klientów możesz wtedy potraktować jako dodatek do swojej podstawowej strategii marketingowej.
![](https://commplace.pl/wp-content/uploads/2021/01/Analiza-kanalow-pozyskiwania-klientow-z-poszczegolnych-zrodel3.jpg)
Zacznij pozyskiwanie klientów!
Analiza metod na pozyskiwanie klientów z poszczególnych źródeł jest niezbędna na każdym etapie prowadzenia działalności.
Dopiero zaczynasz?
Trafiłeś w martwy punkt?
A może właśnie się intensywnie rozwijasz i chcesz, by dobry moment trwał dłużej?
W każdym przypadku właśnie teraz jest czas na to, by świadomie zaplanować, jak pozyskasz kolejnych klientów!
![](https://commplace.pl/wp-content/uploads/2021/01/Analiza-kanalow-pozyskiwania-klientow-z-poszczegolnych-zrodel4.jpg)
Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?
![Bartosz Zieliński](/wp-content/themes/commplace/images/avatar-contact-box.jpg)