Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Liczy się doświadczenie Twojego klienta

Pozyskanie nowego klienta jest znacznie droższe niż pielęgnacja relacji z już istniejącym, który z większym prawdopodobieństwem coś od Ciebie kupi. Dziś w internecie Customer Experience, czyli doświadczenia klientów z marką, zaczynają się na długo zanim zostanie podjęta ostateczna decyzja o zakupie. Twój profil w mediach społecznościowych, strona internetowa i strategia komunikacji dają klientowi wyobrażenie, czy chce zainwestować swój czas i pieniądze. W ciekawy sposób udowadniają to badania Tomkin Group na firmach o rocznym obrocie rzędu powyżej miliarda dolarów. Okazuje się, że dzięki inwestycji w Customer Experience zyskują one średnio 700 mln. Dol. W ciągu 3 lat.

Jak optymalizować wydatki na pozyskiwanie klientów?

Nowych klientów możesz pozyskiwać taniej niż dotychczas. Wystarczy sprawdzić, skąd rzeczywiście przychodzi ich do Ciebie najwięcej. Wówczas możesz zainwestować w skuteczne kampanie e-marketingu tam, gdzie podziewasz się największego zwrotu. Wydatki na przestarzałe czy nieskuteczne kanały komunikacji możesz pominąć.

Kanały pozyskiwania klientów – więcej znaczy lepiej?

W każdym biznesie działa coś innego. Nie ma sensu inwestować w kosztowne strategie wirtualne, jeśli wszyscy Twoi klienci przychodzą z polecenia (i odwrotnie). Analiza kanałów pozyskiwania klientów z poszczególnych źródeł pozwoli skupić się na tych, które rzeczywiście przynoszą dochód.

Jak pozyskiwać klientów w sieci?

Dobra wiadomość jest taka, że pozyskiwanie klientów w sieci jest znacznie tańsze niż w świecie realnym. W sieci możesz te same pieniądze wydać bardziej efektywnie na reklamę. To dlatego już 44 proc. wydatków marketingowych odbywa się na pozyskiwanie klientów w sieci, a nie w świecie rzeczywistym.

Na czym polega analiza kanałów pozyskiwania klientów?

Podczas analizowania sposobów, w jakie odbywa się pozyskiwanie klientów, weźmiemy pod uwagę między innymi:

• klikalność w sieci,
• weryfikację przyjętych metod,
• stopień zaangażowania,
• konwersję poszczególnych treści.

Czytając marketingowe poradniki, możesz dojść do wniosku, że potrzebujesz więcej modnych, nowych strategii pozyskiwania klientów. Skuteczność takich działań da się ocenić dopiero z czasem. Zamiast ryzykować, lepiej będzie zadziałać w myśl zasady: największe nakłady środków na kanały, które faktycznie działają. Inne metody na pozyskiwanie klientów możesz wtedy potraktować jako dodatek do swojej podstawowej strategii marketingowej.

Zacznij pozyskiwanie klientów!

Analiza metod na pozyskiwanie klientów z poszczególnych źródeł jest niezbędna na każdym etapie prowadzenia działalności.

Dopiero zaczynasz?

Trafiłeś w martwy punkt?

A może właśnie się intensywnie rozwijasz i chcesz, by dobry moment trwał dłużej?

W każdym przypadku właśnie teraz jest czas na to, by świadomie zaplanować, jak pozyskasz kolejnych klientów!

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt