Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Strategia kryzysowa w firmie

Blisko 25% największych firm nie posiada żadnego systemu na wypadek wystąpienia kryzysu. Opracowanie skutecznego systemu, który pozwoli na zapobieganie występowaniu sytuacji kryzysowych, kiedy rzeczywiście nie da się ich już uniknąć, stanowi kluczowy element, jeśli chodzi o prawidłowe zarządzanie przedsiębiorstwem. Strategia kryzsowa w firmie to nie tylko zabezpieczenie przed nadszarpnięciem wizerunku firmy, ale też bardzo dobry element, który sprawia, że potencjalne straty, które firma może ponieść, będą absolutnie minimalne.

Kryzys zawsze oznacza straty dla firmy

Pod pojęciem kryzysu w firmie kryje się bardzo wiele sytuacji. Mogą one powstać na skutek źle przeprowadzonej kampanii reklamowej, czego przykładem jest marka Medicine. Mogą też być uzależnione od zupełnie innych czynników - w tym także gospodarczych. Nierzadko przyczyną kryzysu w przedsiębiorstwie może być po prostu zła komunikacja pomiędzy poszczególnymi działami firmy. Paradoksalnie, bardzo częste zmiany kadrowe także mogą przyczynić się do kryzysu w przedsiębiorstwie.

Podejmuj odpowiednie działania i wykorzystuj środki, które pomogą Ci zwalczyć kryzys

Niezależnie jednak od tego, co dokładnie powoduje kryzys w firmie, jeśli nie zostaną podjęte odpowiednie środki, które mają na celu zminimalizowanie jego skutków, straty - zarówno te wizerunkowe jak i materialne - będą ogromne. Według Raportu Zarządzania Kryzysem w Polskich Przedsiębiorstwach, jeśli chodzi o skutki kryzysu, 25% firm odnotowało w czasie kryzysu spadek przychodów, sprzedaży czy notowań na giełdzie. W 15% firm, kryzys powoduje przymusową redukcję zatrudnienia.

Prawidłowe zarządzanie sytuacją kryzysową generuje zyski

To, co jest kluczowe, jeśli chodzi o zarządzanie firmą, to opracowanie systemu zarządzania kryzysowego. Nawet, jeśli mamy sytuację, w której widmo kryzysu nie pojawia się na horyzoncie, musimy być na niego przygotowani w odpowiedni sposób. Należy opracować odpowiednie procedury działania w czasie kryzysu, wdrożyć takie rozwiązania, które pozwolą na działanie szybkie i sprawne. Niezwykle istotnym elementem, jeśli chodzi o stworzenie systemu zarządzania kryzysowego w firmie jest komunikacja oraz wyznaczenie konkretnych osób, którym przypisane zostaną bardzo precyzyjnie określone zadania. Niezwykle ważnym elementem, jeśli chodzi o stworzenie prawidłowego systemu zarządzania kryzysowego w przedsiębiorstwie, jest skrócenie łańcucha decyzyjności. Ma to znaczenie szczególnie, jeśli chodzi o kryzysy, które przedostają się do mediów i Sieci.

Zarządzanie kryzysem ma ogromny wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa

Prawidłowo zaplanowane działania, które mają na celu przeciwdziałanie kryzysowi w przedsiębiorstwie, przede wszystkim niwelują chaos. Nie chodzi tylko o chaos, związany z przepływem informacji, ale też ten, który dotyczy działań podejmowanych w tej konkretnej sytuacji. Tym samym, prawidłowo rozplanowany system zarządzania kryzysowego w firmie, jest w stanie skutecznie chronić nasze przedsiębiorstwo przed stratami - czy to tymi związanymi z utratą zaufania wśród klientów, czy to kadrowymi, czy wreszcie - materialnymi. Prawdą jest, że jeśli nasze przedsiębiorstwo i osoby odpowiedzialne za jego prawidłowe funkcjonowanie, będą odpowiednio przygotowane nawet na najbardziej skrajne sytuacje kryzysowe, straty, które firma może ponieść na skutek kryzysu będą praktycznie niezauważalne.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt